#


اولین پیش بینی ها در خصوص اسکار 2019

27 اکتبر 2018 بدون نظر 1935 بازدید

اولین پیش بینی ها در خصوص اسکار 2019

در مورد اسکار 2019 چه پیش بینی هایی وجود دارد؟

هر چند اسکار همواره در گام آخر شگفتی ‌های خود را مشخص می ‌کند و پیش‌ بینی‌ های نخستین همواره انطباق مناسبی با نامزد‌های پایانی و برندگان نداشته است، ولی با توجه به فیلم ‌های به نمایش درآمده، بعید می دانیم که نتایج پایانی سال جاری، تفاوت قابل توجهی با پیش ‌بینی ‌ها داشته باشد.

تقریباً چهار ماه دیگر، آکادمی اسکار اسامی برندگان جایزه طلایی این مراسم سینمایی را معرفی خواهد نمود. اسکار به عقیده تعداد یادی از سینماگران مهم ‌ترین جایزه سینمایی دنیا و به احتمال زیاد هم به همین علت است که از هم اکنون گمانه ‌زنی‌ ها در مورد برندگان و نامزد‌های دریافت جوایز این مراسم سینمایی شروع شده است.

شبکه های مختلف با استفاده از نظر منتقدان تلاش می کنند تا نزدیک ‌ترین احتمالات به واقعیت را در خصوص برندگان پایانی اسکار منتشر نمایند. موضوع دیگر این که پاییز هر سال برای سینماگران یک فصل پر از رویدادها است. جشنواره‌ ها و مراسم مهمی در حوزه سینما برترین های خود را معرفی می ‌کنند. فصل طلایی نمایش بهترین فیلم ‌های سال سینما دقیقاً در همین چند ماه برگزار می شود.

هر چند خیلی از احتمالات در مورد اسکار قسمت برترین فیلم خارجی زبان سکوت کرده ‌اند. علت آن هم مشخص است. ۸۷ کشور برای حضور در این بخش فیلم های خود را ارسال کرده‌ اند. فیلم ‌هایی که بیشتر آن ها در کشور‌های سازنده، به نمایش درآمده و تا به حال خیلی از منتقدان موفق نشده اند آن ‌ها را تماشا کنند، پس پیش داوری در مورد آن‌ ها تقریبا ناممکن است. به همین ترتیب اغلب پیش ‌بینی‌ ها از هر گونه اظهار نظر در مورد فیلم ‌های خارجی زبان اجتناب نموده اند. با توجه به این شماری هم لیست هایی در خصوص این بخش ارسال کرده ‌اند.

ولی در بخش‌ های دیگر گزینه ‌های زیاد و متنوعی حضور دارد. ما در این مطلب تلاش می ‌کنیم تا مهم ‌ترین و پر طرفدار ترین بخش‌ های مراسم اسکار را بررسی و پیش‌ بینی ‌های چند رسانه را در این تحقیق و بررسی جمع‌ بندی و منتشر نماییم،پس با ما همراه باشید.

این بخش‌ ها، برترین فیلم، برترین کارگردانی، برترین هنرپیشه های زن و مرد و برترین نمایشنامه را شامل می شود. هرچند اسکار همواره در لحظات آخر شگفتی‌ های خود را معرفی می ‌کند و احتمالات ابتدایی همیشه با نامزد‌های پایانی و برندگان منطبق نیست، ولی با توجه به فیلم ‌های به نمایش درآمده، دور از ذهن است که نتایج پایانی امسال، تفاوت چندانی با پیش ‌بینی ‌ها داشته باشد. این پیش‌ بینی ‌ها علاقه مندان به سینما را هم تشویق می ‌کند تا با مشاهده فیلم ‌ها، قضاوت خود را در مورد فیلم ‌ها داشته باشند.

برترین فیلمنامه اصلی

فیلم «رم» ساخته و نوشته فیلم ساز شناخته شده مکزیکی، آلفونسو کوارون اصلی ترین شانس نامزدی در بخش برترین فیلمنامه اصلی یا اورجینال می باشد. به دنبال این فیلم «مورد علاقه» نوشته دبورا دیویس و تونی مک نامارا قرار می گیرد. «اصلاحیه اول» به نویسندگی پل شریدر، «کتاب سبز» به نویسندگی نیک واله لونگا، برایان هیس کوری و پیتر فرلی، «ببخشید که مزاحمت شدم» به نویسندگی بوتس رایلی و «موروثی» به نویسندگی اری استر دیگر مهم ترین های این بخش می باشند.

برترین فیلمنامه اقتباسی

نتیجه خیلی از پیش ‌بینی ‌ها این است که مهم ترین شانس نامزدی اسکار سال جاری در این بخش به «BlacKkKlansman» جدیدترین ساخته اسپایک لی تعلق می گیرد. فیلمی در رابطه با یک پلیس سیاه پوست که توانسته است به یک تیم کوکلاکس بزرگ نفوذ کند و حتی تا ریاست آن هم جلو برود.

به دنبال این فیلم «اگر خیابان بیلی می ‌توانست حرف بزند» به نویسندگی بری جنکینز، «بچه زیبا» به نویسندگی لوک دیویس و فلیکس فان گروئنینگن، «یک ستاره به دنیا آمده» نوشته اریک راث و هشت فیلمنامه نویس دیگر و «پلنگ سیاه» به نویسندگی ریان کوگلر و سه فیلمنامه نویس دیگر در رتبه ‌های بعد این احتمالات هستند.

برترین بازیگر نقش مکمل مرد

در بین هنرپیشه های مکمل سال جاری، اغلب احتمالات نام ماهرشالا علی را برای بازی در نقش آفرینی در فیلم «کتاب سبز» تکرار کرده‌ اند. وی به احتمال زیاد یکی از مهم ترین شانس‌ های اسکار سال جاری است. به همراه او و بهتر است این گونه عنوان کنیم در برابر وی «دنیل کالویا» با اثر «بیوه ‌ها» قرار گرفته است، همین طور «استیو کارل» هم با فیلم «معاون» و نیکلاس هولت برای نقش آفرینی در فیلم «مورد علاقه» نامزد‌های احتمالی دیگر این قسمت هستند. ولی دیگر هنرپیشه های مکمل مرد زیاد مورد توجه احتمالات نیستتند.

برترین نقش مکمل زن

اولین نفر با اختلاف خیلی زیاد «رجینا کینگ» می باشد که برای نقش آفرینی در فیلم «اگر خیابان بیل می‌ توانست صحبت کند» مورد توجه قرار همه قرار گرفته. به دنبال او دیگر هنرپیشه ها به گونه ای همتراز هستند. ریچل وایس برای نقش آفرینی در فیلم «مورد علاقه» و مارینا دی تاویرا برای نقش آفرینی در فیلم «رم»، لیندا کاردلینی برای اثر «کتاب سبز» و الیزابت دبیکی برای اثر بیوه ‌ها در رتبه ‌های بعد این احتمالات قرار گرفته اند.

در این بین نیکول کیدمن که بازی در فیلم «پسر پاک شده» را در کارنامه خود دارد، هر چند در شماری از احتمالات نام او عنوان شده، ولی موفق نشده نظر اکثریت منتقدان را جلب نماید و خودش را به گزینه ‌های انتخابی برساند.

برترین بازیگر مرد

بردلی کوپر برای نقش آفرینی در فیلم «یک ستاره به دنیا آمده» مهم ترین شانس نامزدی برای گرفتن جایزه برترین بازیگری است. به دنبال او ویگو مورتنسن برای فیلم کتاب سبز و «ویلم دافو» برای اثر «در دروازه ابدیت» قرار گرفته اند. کریستین بیل که برای ایفای نقش در فیلم معاون جزو نامزد‌های احتمالی اسکار بود، در تعداد زیادی از احتمالات بر اساس نظر منتقدان از فهرست پایانی حذف شده است. رابرت ردفورد، استیو کارل و… هم در تعدادی از پیش‌ بینی ‌ها وجود دارند.

بهترین بازیگر زن

ممکن است گلن گلوس اصلی ‌ترین گزینه اخذ جایزه اسکار بازیگری باشد. وی در سال جاری فیلم «همسر» را در اسکار دارد. ولی به همراه وی هنرپیشه معروف سینمای هالیوود «لیدی گاگا» با فیلم «یک ستاره به دنیا آمده» قرار دارد. همین طور «یالیتزا آپاراچیو» برای ایفای نقش در فیلم «رم» و اولیویا کولمن برای ایفای نقش در فیلم «مورد علاقه» بازیگران اصلی دیگر هستند.

کری مولیگان هم برای بازی در فیلم «زندگی وحشی» از نامزد‌های پیشنهادی این قسمت است که شانس بسیار زیادی دارد. نیکول کیدمن در این بخش هم بر اساس نظر تعدادی از منتقدان شانس زیادی ندارد. وی در فیلم ویرانگر ایفای نقش کرده و به همراه ملیسا مک‌ کارتی هم به احتمال زیاد از ناکامان بزرگ اسکار سال جاری خواهد بود.

برترین کارگردان

اصلی ‌ترین گزینه آلفونسو کوارون خواهد بود. وی فیلم رم را در اسکار امسال آورده است و به احتمال زیاد با این اثر موفق شود جوایز فوق العاده ای هم دریافت کند. فقط یک مشکل وجود دارد. وی مکزیکی می باشد و سال قبل هم فیلم ساز دیگر مکزیکی یعنی گیلرمو دل تورو جایزه اسکار کارگردانی را از آن خود کرده بود. البته این تمام ماجرا نیست.

در پنج دوره گذشته مراسم اسکار چهار بار جوایز بخش کارگردانی به مکزیکی‌ ها رسیده است. یک مرتبه به آلفونسو کوارون، دو دفعه به الخاندرو گونزالس اینیاریتو و یک مرتبه هم به گیلرمو دل تورو. بر همین اساس به نظر می‌ آید جدیدترین فیلم کوارون واقعاً نظر منتقدان و رای دهندگان این مراسم را به خود جلب کرده است.

به دنبال او دیمین شزل برای کارگردانی فیلم «نخستین مرد» قرار گرفته است. رقابت کوارون و شزل می ‌تواند به عنوان بهترین رقابت اسکار سال جاری باشد. جدا از رقابت این دو نفر، بری جنکینز کارگردان فیلم «اگر خیابان بیل می ‌توانست صحبت کند» که سال قبل با «مهتاب» رقابت خیلی زیادی با دیمین شزل و «لا لا لند» داشت در سال جاری هم می‌ تواند وی و همین طور آلفونسو کوارون را به چالش بکشد.

بردلی کوپر که نخستین مرتبه است بر روی صندلی کارگردانی قرار گرفته است توانسته با فیلمش به نام «یک ستاره با دنیا آمده» نظرهای مثبتی دریافت کند و به احتمال زیاد از نامزد‌های واقعی این مراسم خواهد بود. علاوه بر این، ریان کوگلر کارگردان «پلنگ سیاه» هم استیو مک کویین کارگردان «بیوه ‌ها» از شانس‌ های دیگر حضور در بین نامزدان بخش کارگردانی می باشند.

اسپایک لی با فیلم «BlacKkKlansman» و یورگوس لانتیموس با فیلم «مورد علاقه» از جمله کارگردانانی بودند که موفق نشدند تا نظر منتقدان را به خود جلب کنند و این طور که معلوم است شانس زیادی ندارند. با توجه به این باید منتظر بمانیم و تا ببینیم داوران اسکار چه انتخابی خواهند داشت.

برترین فیلم

اصلی ‌ترین جایزه اسکار که سال جاری به «شکل آب» گیلرمو دل تورو رسید امکان دارد برای سال آینده به فیلمی با یک کارگردان مکزیکی دیگر برسد. مشخص است کدام فیلم: «رم» ساخته آلفونسو کوارون. وی نیز به عنوان تهیه ‌کننده فیلم جدیدش بوده، هم کارگردانی انجام داده، هم فیلمنامه نویسی و هم کار فیلم برداری را انجام داده و تقریبا در تمام چهار بخش هم شانس گرفتن جایزه را خواهد داشت.

آیا این امکان وجود دارد که وی در یک شب چهار جایزه را دریافت کند و به خانه ببرد؛ یعنی به مکزیک و رکورد دریافت سه اسکار در یک شب الخاندرو گونزالس اینیاریتو را بشکند و به عنوان پر افتخارترین کارگردان مکزیکی اسکار شناخته شود؟! اگر بخواهد به این عنوان دست پیدا کند، چند حریف معروف در مقابل او قرار دارد که یکی از آن ‌ها «یک ستاره به دنیا آمده» بردلی کوپر است را پشت سر بگذارد.

فیلمی که در حال حاضر با اختلاف خخیلی کمی بالاتر از «رم» اصلی ترین شانس اسکار بهترین فیلم است. «نخستین مرد» دیمین شزل را که به این لیست اضافه کنیم، رقابت اسکار سال جاری تکلیف خودش را مشخص شده می ‌بیند. این سه فیلم اختلاف قابل توجهی با آثار دیگر دارند. دیگر آثاری که شامل از «مورد علاقه» یورگوس لانتیموس تا «اگر خیابان بیل می‌ توانست صحبت کند»، «کتاب سبز» و «BlacKkKlansman» می‌شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *