سینمای صامت در مدتی برابر یک ربع قرن سنت کمدی سینمایی را خلق کرد که به همان تشخص و خود پسندگی کمدیا دلارته است . این سنت به هر حال بخشی از ویژگی های خود را از کمدیا دلارته گرفته است .
سینما در پایان قرنی از راه رسید که شاهد شکوفایی و رونق کمدی مردمی بود . در اوایل همین قرن براساس مقررات تئاتری کهن در پاریس و لندن نمایش های گفتاری در برخی از سالن های تئاتر ممنوع شده بود و همین امر ناخواسته انگیزه ای شد برای پاگرفتن نمایش های بدون کلام و فی البداهه باپیتست دبورو در فونامبولز پاریس ، و بورلتا ( Burletta ) ی انگلیسی که ترکیب خاصی پرولتر جدید در شهرهای بزرگ اروپا و امریکا تئاتر خاص خود را در تماشاخانه ها ، واریته ها و وودویل ها یافتند . این مخاطبان عام همواره خواستار کمدی بودند . وقتی وضعیت زندگی بد بود ، خنده باعث راحتی خیال آنها می شد ؛ و وقتی زندگی خوب بود ، آنها می خواستند از آن لذت ببرند و باز هم به حنده نیاز داشتند .
گروهای معروفی که در تماشاخانه ها کمدی های بدون کلام اجرا می کردند ، از جمله گروه های مارتینیتس و ریولز و هانلون لیز و کمدین های سینما ، یعنی چارلی چاپلین و استن لورل را تربیت کرد .
قتل هولناک مهرداد نیویورک؛ پروندهای که ایران را شوکه کرد در روزهای اخیر، خبر قتل…
گلوریا هاردی یکی از بازیگران جوان و بااستعداد ایرانی-فرانسوی است که در طی چند سال…
مهسا طهماسبی یکی از بازیگران جوان و پر استعداد سینما و تلویزیون ایران است که…
مقدمهای بر سینمای معاصر ایران سینمای ایران در سالهای اخیر تحولات زیادی را تجربه کرده…
حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران به اهداف نظامی اسرائیل، بار دیگر موضوعاتی را در حوزه…
مارتین مول یکی از هنرمندان چندوجهی و تاثیرگذار در عرصه کمدی و هنرهای نمایشی است.…