#


مصاحبه ای با ابولقاسم طالبی

10 ژوئن 2019 بدون نظر 2299 بازدید

مصاحبه ای با ابولقاسم طالبی

ابولقاسم طالبی کارگردان سینما و تلویزیون درباره کارهای جدید خود خبر می دهد و از محتوای آن ها رونمایی می کند . وی بیان کرده است که انگیزه افراد برای ورود به سینما بسیار متفاوت است و یکی برای پول و یا دیگری برای شهرت وارد سینما می شود به هر حال اهداف افراد در این زمینه متفاوت است . ابولقاسم طالبی بیان کرده است که موضوع آثار آن ها بیش تر سیاسی و اجتماعی بوده است . وی بیان کرده است از ابتدای ورودش به سینما انگیزه اش در این زمینه فرق نکرده است . برای مثال بعضی از افراد با فیلم های مرتبط  دفاع مقدس وارد سینما می شوند و اما بعد از آن فیلم های متفاوتی را در این زمینه می  سازد .

ابولقاسم طالبی بیان کرده است که وی سرباز امام است و از همان ابتدا پیمان بسته است و کار خود را در این زمینه شروع کرده است . وی بیان کرده است بیش تر افراد در مورد حرف های وی بیان کرده اند که این حرف های جنبه ریاکارانه دارد و اما این حرف ها تنها اعتقادات وی است . البته عده ای دیگر نیز اعتقاد داشته اند که سینمای ایران برگرفته از طاغوت است و اما باید بدانید از بین سینماگران تنها  درصد از آن ها شاید طاغوتی باشند و اما بقیه برای خدمت به اسلام کار خود را انجام می دهند.

او بیان کرده است که امام پیامی را برای هنرمندان منتشر کرده اند و مضمون این پیام این بوده است تنها هنری از نظر قران مورد قبل خواهد بود که اسلام ناب محمدی را گسترش دهد . این سخنان امام نه ماه قبل از وفات ایشان مطرح شده است .

ابولقاسم طالبی

در دوره آقای هاشمی نیز رهبر انقلاب بیان کرده است که خودتان را وقف خدمت به مردم کنید و توجه داشته باشید که مسئولیت ها طعمه نباشد . وی بیان کرده است بهتر است این مورد برداشته شود که عهده ای زنگ می زنند که این فیلم را نمایش ندهید . وی بیان کرده است در این باره تاحالا برخوردی با وی نشده است و اما فقط در سر فیلم قلاده های طلا وازرت اطلاعات کمی با وی کشمکش داشته است زیرا بیان می کرده است که معاون وزیری تا به حال وجود نداشته است که جاسوس بوده باشد.

وی در دیداری که با رهبری داشته است بیان کرده است قرار است فیلمی را نمایش دهد که از بین ده تا پلیس خوبی که به نمایش می گذارد یکی از آن ها را نشان دهد که رشوه می گیرد اما مانع وی می شوند . رهبر انقلاب نیز در این زمینه تاکید بسیار زیادی داشته اند . در فیلم قلاده های طلا نیز حجم بسیار زیادی از نیروهای پاک و وظیفه شناس دیده شده اند و اما از میان آن ها تنها یک نفر جاسوس و یا خائن بوده است . این موضوع قابل تامل است . برای مثال اگر بخواهیم درمورد گرانی ها و فقر در بین مردم حرف بزنیم باید در مورد تلاش ها نیز در این زمینه صحبت هایی شود .

وی بیان کرده افراد زیادی در این زمینه وجود دارند که می خواهند خودشیرینی کنند و در این میان بگویند که ما از فیلم طالبی هم توانستیم ایراد بگیریم  . برای مثال به فیلم دست های خالی اشاره می کند که مرحوم خسرو شکیبایی در آن ایفای نقش کرده است در این فیلم جایی بازیگر به فرد دیگری اشاره می کند که اگر می خواهی دیوانه نشوی این مشروب را بخور و امما طرف مقابل یکی از رزمنده ها است و در مقابل بیان می کند که مستی این جام هم از ماست . وب یک رزمنده است که مست عشق الهی است که این جمله را بیان می کند. حال در این میان شخصی است که این جمله را نمی فهمد و این دیالوگ را مسخره می کند.

بررسی کار جدید ابولقاسم طالبی

وی درمورد کار جددید خود بیان کرده است که محتوای آن ها مفاسد اقتصادی بوده است واین سریال در مرحله پیش تولید است . وی با رهبری در مورد عدم شجاعت در زمینه پخش این فیلم ها صحبت کرده است و اما رهبری در این باره بیان کرده اند که باید شجاعت خرج شود واین گونه از فیلم ها نیز پخش شوند. وی بیان کرده است که الان حرف وی در این مورد است و باید سال های بعد نگاه کنیم و ببینیم که این شجاعت خرج خواهد شد یا خیر.  وی بیان کرده است که این چنین فیلم هایی را خواهد ساخت و اگر بخواهد در این زمینه کار نکند باید وارد عشق های مثلثی شود که اتفاق درآمد زیادی را نیز در جامعه دارد.

ابولقاسم طالبی بیان کرده است که بسیاری از افراد وارد هنر می شوند تا شهرت به دست آورند و در این میان فضای مجازی نیز به این موضوع دامن می زند و بسیاری از افراد در این زمینه فکر می کنند که بسیار مشهورند چون دنبال کننده های بسیار زیادی دارد. برای مثال هنرمندی می بیند که در فضای مجازی دارای دو میلیون فالور است احساس می کند خیلی مهم است . وی در این جا سخنی از حضرت امام را بیان می کند که فرموده اند خدا نکند دنیا به انسان روی آورد در حالی که انسان هنوز خودش را نساخته است .البته این مساله تنها مختص هنرمندان نیست و برای همه افراد مشهور این خطر وجود خواهد داشت.

ابولقاسم طالبی : انتقاد کردن در هنر راحت است

انتقاد کردن در هنراز دفاع کردن بسیار راحت تر است . زمانی که دفاع صورت می گیرد به حاکمیت وصل خواهیم شد و اما کار انتقاد کردن بسیار راحت تر خواهد بود . هنرمند هایی هستند که دائما وارد سفارت ها می شوند و اما هنرمندان دیگری نیز هستند که تا به حال وارد سفارت ها هم نشده اند . در هنر استعدادهای بسیار زیادی وجود دارد از جمله این استعدادها در بازیگری است که امروزه شاهد این استعدادها برتر خواهیم بود . با باز شدن پای این استعدادها حضور سلبریتی ها نیز کم رنگ تر خواهد شد و رسانه نیز باید به دنبال استعدادها بسیار جدید باشد نه این که صرفا سلبریتی ها در کارها باشند. رشد سلبریتی ها بیش تر در تلویزیون بوده است و کم تر کسی بوده است که کار خود را در سینما آغاز کرده باشد و در همین جا هم شکوفا شود .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *