...

#


فیلم ریحانه نمایشی مناسبتی است

فیلم ریحانه
6 مارس 2017 بدون نظر 1703 بازدید

فیلم ریحانه نمایشی مناسبتی است

فیلم ریحانه نمایشی مناسبتی است ؟!

فیلم ریحانه که بر اساس زندگی دختری است که باغی به نام ( باغ فدک ) که ارثیه او از پدرش می باشد را، در تکاپوی بدست آوردن و احقاق حق خود است.

با توجه به اسم ها و موضوعی که سیروس همتی خالق این اثر برای نمایش خود به کار برده این دید و احتمال میرود که موضوع نمایش او اثری مناسبتی باشد. چاپ و انتشار این اثر توسط انتشارات نیستان است که مورد تقدیر خالق اثر هم قرار گرفته است.

سیروس همتی در ادامه ی صحبت های خود گفت : این اثر با نگاه به ماجرای ( باغ فدک )، ماجرای دختری است که برای گرفتن حق خود که باغی است از اموال پدرش که به او ارث رسیده تلاش می کند و وارد داستان هایی می شود که برای او معضلات و مشکلاتی را به وجود می آورد.

سیروس همتی

برداشت این فیلم از جهت دینی و یا غیر دینی بودن آن را باید هنگام تماشای اثر بررسی کرد. و این برداشت برای هر کسی می تواند نحوه ای متفاوت داشته باشد. با تمام این موارد به باور خود من این نمایش می تواند یکی از بهترین و کاملترین نمایش ها باشد و جذابیت یک اثر کامل دوست داشتنی را داشته باشد.

وی ادامه داد : نمایش ( ریحانه ) می تواند در هر مقطع زمانی به نمایش و اجرا درآید و در قید رمان و مکان نخواهد بود. یکی از خصوصیات این نمایش این است که اجرای آن مانند فیلم نامه ی امام علی و یا نمایش هایی که در ایام سوگواری حضرت زهرا است، محصور نمی گردد.

می توان نمایش ریحانه را در هر دوره زمانی که بخواهیم به نمایش درآوریم و آن را اجرا کنیم. یعنی نوعی موضوع مذهبی اجتماعی که با موضوعات امروزی نیز در تضاد نیست.

برچسب ها برچسب‌ها:, , ,
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *