...

#


سینمای « پیش از هالیوود »

سینمای « پیش از هالیوود »
6 آوریل 2017 بدون نظر 1159 بازدید

سینمای « پیش از هالیوود »

سینمای « پیش از هالیوود » و سبک کلاسیک آن

سینمای این دوره ، که از اواسط دهۀ 1890 تا اواسط دهه 1910 را در بر می گیرد ، گاهی سینمای « پیش از هالیوود » نامیده می شود ، که خود گواهی است بر این که صنعت سینمای آمریکا ، که در ایالت کالیفرنیا استقرار یافته بود ، پس از جنگ جهانی اول روز به روز بیشتر بر بازار سینما تسلط یافته است .

به سینمای این دوره ، سینمای « ماقبل کلاسیک » نیز می گویند ، که تأییدی است بر اهمیت قرار دادهای روایتگری که از دهه 1920 به بعد در سینمای سراسر جهان قوام یافتند .

سینمای هالیوود و سبک کلاسیک

البته این نام ها را باید با احتیاط به کار گرفت ، چرا که ممکن است این تصور را پدید بیاورند که سینما در سال های آغازین چیزی نبود به جز صورتی ابتدایی از سینمای هالیوود و سبک کلاسیک باید توجه داشته باشیم که سینمای هالیوود و سبک کلاسیک حتی در آمریکا نیز سبک های متداول در سینمای سال های آغازین را به کلی تغییر نداد.

سینماهای بسیاری مدت ها به همان روش های « ماقبل هالیوودی » یا « غیر هالیوودی » فیلم می ساختند اما این نکته نیز حقیقت دارد که بخش اعظم تکامل سینما در سال های 1906 یا 1907 به بعد ، بنیادی پدید آورد که نظام هالیوود ، هم از نظر قالب های بیانی و هم از نظر فن شناختی ، بر آن قوام گرفت .

 

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *