#


به وجود آمدن جنجال به خاطر توهین بی شرمانه تتلو

17 نوامبر 2018 بدون نظر 1501 بازدید

به وجود آمدن جنجال به خاطر توهین بی شرمانه تتلو

توهین بی شرمانه تتلو موجب ایجاد جنجال شد

امیر تتلو که به عنوان یکی از سلبریتی های اینستاگرام و با چهار میلیون فالور می باشد مجدداً جنجال به راه انداخت. مجدداً مردم را را ناراحت کرد و این دفعه جوابی قاطع از مردم دریافت نمود.

موجوداتی عجیب که از درون شبکه ‌های اجتماعی سر در می آورند

شبکه‌ های اجتماعی، از فیسبوک و توییتر بگیرید تا اینستاگرام به عنوان پدیده ‌های جهان مدرن محسوب می شوند و درون خود افرادی را دارند که واقعاً از مدرن بودن آن استفاده ای نبرده ‌اند.

این موجودات شبکه‌ های اجتماعی، سلبریتی یا هر چیزی که می توانیم روی آن ها اسم بگذاریم یک تریبونی در اختیار دارند که عرصه نفوذش به میزان افرادی می باشد که آن ‌ها را در جای جای دنیا دنبال می ‌کنند. در کشور خودمان نیز از این دسته از افراد کم پیدا نمی شود که بعضی با دلیل و بعضی از آن ها بدون ‌دلیل افراد بسیاری را دنبال خود می‌ کشند.

امیر تتلو از این دسته از افراد است که با چهار میلیون فالوور در اینستاگرام به خیال خودش خودنمایی می کند و این توهم به او دست داده بود که این چهار میلیون نفر شبکه های اجتماعی جزو هواداران وی هستند و او وظیفه دارد از تمام فضائل خود آن‌ ها را بهره مند کند.

داستان های امیر تتلو خیلی زیاد است، خواننده ‌ای که در دوره رو آمدن موسیقی ‌های به قولی «زیرزمینی» به همراه شاید هزاران نفر دیگر فعالیت خود را آغاز کرد ولی بعد از مدتی مسیر پیشرفت را جای دیگری به غیر از موسیقی یعنی در دنیای مجازی یافت.

هر چند تتلو از این فضا به جاهایی قدم گذاشت که ممکن است هیچ وقت در خواب هم آن ها را نمی ‌دید ولی این اواخر به اندازه ای علامت ‌های بی‌ ثباتی، عدم تعادل و کارهای زشت و زننده در وی زیاد بود که تصور نمی شد که یک رسانه پر ادعا یک ساعت از زمان خود را به او اختصاص دهد تا با خیال آسوده همان افکار پریشان را تبلیغ کند.

تتلو مهمان شبکه بی ‌بی ‌سی فارسی می ‌شود

تتلو تا قبل از حضور در شبکه فارسی زبان بی ‌بی ‌سی به قدری جنجال‌ آفرینی کرده بود که دیگر احتیاجی به تکرار آن ‌ها نبود، از توهین به مقدسات تا صحبت های عجیب بعد از قتل وحشیانه دختر بچه ‌ای هفت ساله‌، ولی تتلو در برابر مجری بی ‌بی ‌سی نشست و یک ساعت تمام هر چیزی که دوست داشت را به زبان آورد و ممکن است خیلی از افراد دل شان برای جوانی که جلوی خود می‌ دیدند سوخت که دقیقاً معلوم بود نمی ‌داند که از زندگی چه می ‌خواهد.

وی در این گفت و گو هم حرف های ضد و نقیض‌ زیادی را عنوان کرد. همان دوره هم برای خیلی از دست اندکاران رسانه این سوال وجود داشت که چگونه رسانه ‌ای که ادعای فعالیت جدی و حرفه‌ ای دارد با توجه به دانستن همه این موارد به تتلو آنتن می ‌دهد.

توهین نامناسب به زنان و حذف شدن از اینستاگرام

در واقع مشخص بود که تتلو بار دیگر جنجال درست می کند. این دفعه باز هم تیغ تیز حرف های تتلو بر جان زنان نشست و در صفحه‌ اینستاگرام او حرف هایی نوشته شد که شرم ‌آور واژه‌ ای کوچک برای وصف آن است.

در همین لحظه بود که همان افراد ساکن شبکه ‌های اجتماعی دیگر دل شان از این گونه حرف ها به درد می‌ آید و دیگر نمی توانند تحمل کنند تا در یک گروه معترض، به اینستاگرام او شکایت می‌ برند و کاری می کنند که آخر تتلو را از این شبکه اجتماعی حذف می ‌کنند. متن ‌هایی که بعد از این پست آخر روانه صفحه کاربری تتلو می ‌شود محتوای مشابهی دارد و تماماً در اعتراض از تتلو می باشد. حتی تعدادی از کاربران به صورت مستقیم با این شبکه اجتماعی مکاتبه می‌ کنند تا جلوی انتشار توهین‌ های امیر تتلو را بگیرند.

قانون اینستاگرام برای حذف یا تعلیق یک اکانت چیست

آن گونه که در قوانین اینستاگرام عنوان شده است، ملاک این شبکه اجتماعی برای پاک کردن، مسدود یا تعلیق یک حساب کاربری ارتباطی به شمار گزارش‌ های تخلفی که از آن به مسئولان این شبکه می ‌رسد ندارد بلکه آن‌ ها با توجه به قوانین و مقرراتی که برای تولید محتوا در این شبکه لحاظ شده است، اقدام به تحقیق می کنند و در صورتی که مطلبی بر خلاف آن مشاهده کردند، دست به کار می شوند و اقدام لازم را انجام می ‌دهند.

ناگفته مشخص است که برای آگاه کردن اینستاگرام از کارهای مخرب یک کاربر از بین این تعداد زیاد حساب کاربری که در این شبکه فعالیت دارند، نقش گزارش کردن و پیگیری کاربران دیگر هم خیلی مؤثر و اهمیت دارد.

اعتراضی که در فضای مجازی علیه تتلو راه افتاد

حساب کاربری تتلو در اینستاگرام مسدود شده است. وی دیگر در این شبکه‌ اجتماعی نمی باشد ولی صحبت از او در شبکه اجتماعی توییتر داغ است و به نظر نمی آید که به این زودی‌ ها حال و هوای سرد شدن داشته باشد. در این بین اکثر اعتراض ها به چیست؟

با خواندن کامنت هایی که در مورد تتلو در شبکه‌ های اجتماعی رد و بدل می‌ شود در واقع یک مسئله مورد توافق خیلی از کاربران می باشد:‌ «تریبون دادن به چنین شخصی واقعاً کار اشتباهی است.» در اینجا هم خیلی از افراد به سرزنش کردن شبکه بی ‌بی ‌سی پرداخته ‌اند که به چه دلیل با توجه به تمام اطلاعاتی که از سابقه این فرد موجود بود باز هم وی را سوژه ‌ای مناسب برای روی آنتن بردن دیده است.

سوالی که در پایان به ذهن می رسد این است که تکلیف چهار میلیون کاربری که تتلو را در اینستاگرام دنبال می ‌کردند چه می شود؟ آیا این افراد را هم باید مثل رسانه ‌ای قضاوت نمود که به تتلو تریبون می‌ دهد؟‌ آیا این افراد به خاطر دنبال کردن تتلو باید بعد از انتشار متن ‌های توهین‌ آمیز وی احساس شرمندگی کنند؟

اینجا دنیای شبکه‌ های اجتماعی است. دنیای تازه، دنیایی بدون مرز که در آن هنوز خیلی از مسائل تعریف واضحی ندارند و از این فرهنگ به فرهنگ دیگر متغیر به نظر می آیند. ولی چیزی که مشخص است اینجا هم توهین و بی احترامی تحمل نخواهد شد، گرچه راه برای انجام آن باز باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *