#


معرفی فیلم های بخش مسابقه جشنواره لوکارنو

15 جولای 2018 بدون نظر 1205 بازدید

معرفی فیلم های بخش مسابقه جشنواره لوکارنو

فیلم هایی که در بخش مسابقه جشنواره لوکارنو حضور دارند

لیست فیلم های راه یافته به بخش مسابقات هفتاد و یکمین جشنواره فیلم لوکارنو توسط برگزارکنندگان این فیلم معرفی شد. در بخش مسابقه سال جاری که توسط فیلم ها عمدتا زن محور که از دوره های قبل متمایز می شود، سیزده فیلم برای بار نخست در سراسر دنیا به نمایش در می آیند. این جشنواره که به عنوان مهم ترین جشنواره فیلم سوئیس است از 10مرداد شروع و تا 20مرداد (یکم تا یازدهم اوت) ادامه دارد.

دبیر هنری این رویداد سینمایی، کارلو شاتریان که از سال بعد با جشنواره فیلم برلین همکاری خود را شروع می کند، در خصوص فیلم های بخش مسابقه توضیحاتی داده است. بر اساس گفته شاتریان، با این که تنها سه عنوان در بین 15فیلم بخش مسابقه را فیلمسازان زن کارگردانی آن ها را بر عهده داشته اند ولی بسیاری از فیلم های راه یافته به این دوره از جشنواره با محوریت شخصیت های زن به تصویر کشیده شده اند.

یکی از فیلم هایی که مورد نظر شاتریان است درام «دایان (Diana)» ساخته کنت جونز آمریکایی کارگردان فیلم اولی است که برای بار اول در جشنواره فیلم ترابیکا2018 خبرساز شد و توجه منتقدان و تماشاگران را به خود جلب کرد. همچنین می توان به فیلم «آلیس تی» جدیدترین ساخته رادو مونتن کارگردان مولف و رومانیایی اشاره کرد که داستان بارداری در زمان نوجوانی را روایت می کند. همینطور فیلم «سیبل (Sibel)» که چالا زنجیرچی و گیوم جووانیتی کارگردانی آن را برعهده دارند و یک زن ناشنوای جوان طغیانگر به عنوان قهرمان آن است؛ و فیلم «یارا (Yara)» اثر عباس فهدل کارگردان عراقی است که داستان یک زن جوان را به تصویر می کشد که همراه با مادربزرگ خود در منطقه ای روستانشین در لبنان سکونت دارند، جایی که سیاست و وضعیت خانم ها در دنیای عرب دستخوش بحران می گردد.

همینطور ادامه فیلم هیجان انگیز اکشن «اکولایزر 2» جدیدترین محصول استودیو سونی در محیط باز هشت هزار نفری پیاتزا گرانده نمایش داده خواهد شد. آنتوآن فوکوآ که کارگردانی این فیلم را برعهده دارد هم در این جشنواره حضور خواهد داشت.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم لوکارنو با نمایش کمدی «حس خوبی دارم» در شب اختتامیه فعالیت خود را به پایان می رساند. این فیلم کمدی که ژان دوژردن بازیگر برند اسکار فیلم «آرتیست» در آن ایفای نقش کرده است داستان مردی را روایت می کند که سعی بر این دارد از طریق ارائه خدمات زیبایی ارزان قیمت پولدار شود.

ژیا ژانگ به عنوان رئیس هیات داوری بخش مسابقه امسال انتخاب شده است. این دوره از جشنواره لوکارنو آخرین دوره ای است که شاتریان دبیر هنری آن است. وی از سال 2013به عنوان دبیر هنری جشنواره لوکارنو کار خود را آغاز کرد و جدیدا به عنوان دبیر هنری جشنواره فیلم برلین انتخاب شده است و قرار است کار خود را از برلیناله 2020به طور رسمی شروع کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *