#


اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

1 دسامبر 2018 بدون نظر 1305 بازدید

اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت

پانزدهمین دوره جشنواره فیلم مقاومت پس از چند روز نقد و بررسی آثاری که در این حوزه تولید شده بودن در حالی به پایان رسید که ابومهدی المهندس به عنوان چهره مقاومت در سال2018 معرفی شد. در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت مسئولان لشگری و کشوری در کنار فعالان عرصه سینمایی و خانواده شهدا و ایثارگران، هنرمندان و اصاحاب رسانه حضور داشتند و این مراسم در برج میلاد تهران برگزار شد.

محمدرضا شهدیدی فر  به عنوان مجری این برنامه حضور داشت و محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت پس از پخش کلیپی که عملکرد جشنواره را نشان می داد سخنان زیبا و احساسی خود را عنوان کرد. وی گفت: خوشحالم از اینکه در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم مقاوت در خدمت تمام عزیزان هستم. این جشنواره طی سال های متمادی با فراز و نشیب های بسیاری روبه رو بوده است و حمایت و پشتیبانی هنرمندان و مسئولان باعث شده تا به اهدافی که پیش رو است نزدیک تر شده و هرساله با شکوه بیشتری برگزار می گردد.

در اختتامیه جشنواره فیلم مقاومت از افراد بسیاری تشکر و قدردانی شد که سردار نقدی نخستین آن ها بود. سردار غیب پرور که ریاست سازمان بسیج مستضعفین را برعهده دارد به همراه محمد خزاعی به روی صحنه آمده و از سردار نقدی تقدیر کردند. در ادامه سردار نقدی سخنانی را بیان نمودند و گفتند: سینمای اصیل ایران سینمایی است که شجاعت، شرافت و کرامت انسانی را به نمایش می گذارد. در این سینما صدای مظلومین را می توان شنید. اشخاصی که هنر خود را به قدرت فروخته باشند نمی توانند به جایی برسند و آنهایی که تمایل به دریافت اسکار دارند نامی از خود باقی نخواهند گذاشت. این درحالی است که برخی از افراد اثری را می سازند که نشان دهنده عدالت و آزادی و اسلام است و مسلما نام این افراد همواره باقی خواهد ماند.

در ادامه این آئین از جواد جباری نیز به عنوان مدیر عامل اسبق بنیاد روایت فتح تجلیل شد که وی نیز صحبت های سردار نقدی را تائید کرده و گفت: بنده نیز تنها به تاکید صحبت های سردار نقدی اکتفا می کنم و دیگر سخنی ندارم. در اختتامیه این جشنواره از سینماگران سینمای سوریه نیز تجلیل و قدردانی شد که مراد شاهین رئیس سازمان سینمایی سوریه به نیابت از سینماگران این حوزه روی صحنه آمده و از او تجلیل شد.

در ادامه مراسم جوایزی نیز به فیلم های مستند اهدا شد که در این بخش مستند پسرم که توسط محمد مهدی خالقی ساخته شده بود لوح تقدیر دریافت کرد. لوح تقدیر ویژه این جشنواره نیز به مستند بیتنا اهدا شد که در آن به مساله یمن پرداخته شده است. دیپلم افتخار سوم نیز به مستند آقای نخست وزیر که توسط محمدرضا امامقلی ساخته شده بود اهدا شد. وحید فراهانی نیز دیپلم افتخار دوم را برای مستند باصبر زندگی دریافت کرد. زنانی با گوشواره های باروتی که توسط رضا فرهمند ساخته شده بود تندیس این بخش را به خود اختصاص داد.

در ادامه مراسم اختتامیه نیز هیات داوران فیلم های مستند بخش بین الملل روی صحنه آمده و ابراهیم داروغه زاده به همراه خانواده شهید مدافع حرم مصطفی صادقی نیز بر روی صحنه حضور داشتند. مستند روی لبه چاقو که توسط جرمی ویلیامز ساخته شده توانست لوح تقدیر این بخش را دریافت کند. فیلم یمن و کودکان جنگ که توسط خدیجه السلامی ساخته شده موفق بببه دریافت دیپلم افتخار سوم شده است. البته تهیه کننده فرانسوی فیلم یمن و کودکان جنگ به نمایندگی از السلامی جایزه را دریافت نموده و گفت: از تمامی دوستان خود تشکر و قدردانی کرده و از برگزاری پانزدهمین جشنواره مقاومت نیز خوشحال هستم و امیدوارم این جشنواره همچنان ادامه داشته باشد.

فیلم کشتن غزه که توسط دن کوهن و مکس بلومنتال ساخته شده نیز دیپلم دوم را کسب نمود. دن کوهن پس از دریافت جایزه گفت: از تمامی دوستان و حضار تشکر کرده و افتخار بزرگی برای خود می دانم که در این مراسم حضور دارد و زمانی که به آمریکا بازگردم خواهم گفت که ایران قلب مقاومت است.

رضا فرهمند با فیلم زنانی با گوشواره های باروتی در این بخش نیز موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار اول شد. در بخش جایزه شهید نیز پدر شهید صادقی از سوی ابراهیم داروغه زاده مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت. پدر شهید صادقی در صحبت های خود عنوان کرد: پسرم مهندسی انرژی اتمی را داشت و به صورت افتخاری در جنگ شرکت کرد و از تحصیلات عالیه نیز برخوردار بود.

در ادامه مراسم هیات داوران بخش روایت نو به همراه خانواده شهید اسماعیل حیدری بر روی صحنه قرار گرفتند. علی دهکردی در این بخش برای بازی در فیلم دریاچه ماهی موفق به دریافت جایزه ویژه شد. فیلم ویلایی ها نیز موفق به دریافت تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلم اول شد که منیر قیدی کارگردان این فیلم جوایز خود را دریافت نمود. قیدی در صحبت های خود از سعید ملکان تشکر کرده و گفت: این جایزه را به او تقدیم نخواهم کرد چراکه این جایزه در اصل به ایشان تعلق دارد و من به نمایندگی از او جایزه را دریافت کرده ام.

هیات داوران بخش جلوه گاه نور نیز تندیس این بخش از جشنواره را به محمدحسین مهدویان اهدا کرد. مهدواین برای ساخت ماجرای نیمروز موفق به دریافت این جایزه شد. فیلم ویلایی ها در بخش بهترین فیلم از دیدگاه خانواده شهدا به عنوان فیلم منتخب برگزیده شد. فرزند شهید حسین همدانی در صحبت های خود عنوان کرد: از نظر خانواده شهدا تمام فیلم هایی که در حوزه مقاومت تولید می شوند باید مورد تجلیل و قدردانی قرار بگیرند. در بخش عماد مغنیه نیز دختر این شهید به همراه کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان و محمد خزاعی بر روی صحنه قرار گرفته و جوایز منتخبان را اهدا نمودند.

دیپلم افتخار برگزیده دوم این بخش به زنانی با گوشواره های باروتی اهدا شد. دیپلم اول این بخش نیز به باصبر زندگی تقویم شد. فاطمه مغنیه دختر شهید عماد مغنیه در ادامه مراسم صحبت هایی را عنوان کرده و در انتها نیز تندیسی را به محمد خزاعی دبیر جشنواره مقاومت تقدیم کرد.

در اختتامیه جشنواره مقاومت بخش های دیگری نیز برگزار شد که در هر بخش افراد دیگری موفق به دریافت جوایزی شدند. در بخش فیلم های بین الملل تندیس و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه نیز به باسل الخطیب برای ساخت فیلم پدر اهدا شد. فیلم28 مرد پانفیلو نیز موفق به دریافت دیپلم افتخار بهترین کارگردانی شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *