#


انیمیشن مهمان ناخوانده جشنواره فیلم فجر

انیمیشن مهمان ناخوانده
6 فوریه 2019 بدون نظر 2615 بازدید

انیمیشن مهمان ناخوانده جشنواره فیلم فجر

در ششمین روز از جشنواره فجر اولین نشست به انیمیشن (بنیامین) اختصاص داشت که عوامل این اثر نیز علاوه بر این که نسبت به بخش انیمیشن در این جشنواره بسیار بی توجهی شده است گله داشتند بیان کردند: اگر قرار نیست انیمیشن حضور درستی در این جشنواره داشته باشد اصلا چرا باید به این جشنواره دعوت شود؟!

در نشست خبری بنیامین که روز دوشنبه ۱۵ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد اعلام شد که تولید این اثر دو سال طول کشیده است و سختی های زیادی در مرحله پیش تولید فیلم وجود داشته است .محسن عنایتی کارگردان این فیلم و بیان کرد فیلمنامه ان با سختی های زیادی مواجه شده است.

ایشان ادامه دادند: زمانی که می گوید انیمیشن سینمایی یعنی آن را از رسمیت خارج میکنید بلکه این اثر باید اول فیلم باشد و سپس در ژانر انیمیشن قرار بگیرد.

تهیه کننده این اثر مصطفی حسن‌آبادی صحبت های خود را با گله از مسئولین جشنواره فجر آغاز کرد و گفت :نسبت به پارسال مسئولین به ما چند امتیاز دادند و برای ان جایزه ای را انتخاب کردند و قرار شد از نگاه خودشان یک اهمیت به انیمیشن بدهند اما ما در این جشنواره خودمان را یک مهمان ناخوانده می دانیم و از تعداد اکران این فیلم  راضی نیستیم.

این  تهیه‌کننده با توجه به اینکه جایزه بخش ان ها فقط به یک اثر اعطا می‌شود گفت :که عدم توجه و دیده نشدن دیگر بخش های انیمیشن مثل موسیقی و دوبلاژ که از افراد  شناخته شده ای هستند برای حضور و کار انگیزه شان از برود.

در بخش دیگری از این نشست کارگردان این اثر به مخاطب این انیمیشن که گروه کودکان هستند اشاره کرد و گفت باید مخاطب کودک بتواند پای دیدن این فیلم بنشیند اما در یک سالن اکران مردمی تعداد کودکان بسیار اندک است.

عنایت بخشی در ادامه با بیان اینکه الگوی ما والت دیزنی است تاکید کرد که ما با انیمیشن‌های والت دیزنی هنوز فاصله زیادی داریم.

عوامل انیمیشن

برای دوبلاژ این اثر هنرمندانی چون ناصر طهماسب/ اکبر منافی/ چنگیز جلیلوند/ سعید مظفری و مریم شیرزاد صداپیشگی کرده اند مدیریت دوبلاژ این فیلم بر عهده امیر زند بوده است و بهزاد عبدی موسیقی آن را توسط ارکستر  ویرتوز های کیف در اوکراین اجرا کرده است.

در این نشست مصطفی حسن آبادی: تهیه کننده/ محسن عنایتی: نویسنده و کارگردان/ بهزاد عبدی: آهنگساز/ میلاد مزرعتی: کامبوزیت/ حامد فرهادی: کارگردان هنری/ ابوالفضل مزرعتی جلوه های ویژه/ فرشید جدیدی نژاد صدا گذار/ امیر زند :مدیر دوبلاژ/ علی‌اکبر مزرعتی: شبیه ساز مو و لباس/ علیرضا زارع :سرپرست متحرک سازی و مسعود مزرعتی: جانشین تولید حضور داشتند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *