#


اولین فهرست فیلم های محبوب جشنواره فجر

جشنواره فیلم فجر
5 فوریه 2019 بدون نظر 1383 بازدید

اولین فهرست فیلم های محبوب جشنواره فجر

جشنواره فیلم فجر بعد از چندین حاشیه و ماجرا دست آخر به اکران فیلم ها رسید  و میزبان بسیاری از سینما دوستان در دو روز اول  بود. بیشتر فیلم های بخش رقابتی در این مدت روی پرده سینما رفتند و کم و بیش نظر عمومی مردم و منتقدان درباره فیلم ها به خود شکل گرفت.

 روزنامه دنیای اقتصاد نوشت

دست آخر جشنواره فیلم فجر بعد از چندین حاشیه و ماجرا به اکران فیلم ها رسید و میزبان بسیاری از سینما دوستان در دو روز اول بود.  بیشتر فیلم های بخش رقابتی در این مدت روی پرده سینما رفتند و کم و بیش نظر عمومی مردم و منتقدان درباره فیلم ها به خود شکل گرفت.

بر همین اساس تلاشمان بر این بود تا با فیلم‌ها و اولین بازخورد در رابطه با آنها و فیلم هایی که بیشتر از بقیه با تمجید تماشاگران روبرو شدن شما را آشنا کنیم این بررسی ای برای ارائه یک پیش‌بینی از نامزدها و برندگان جشنواره فیلم فجر قدم اول خواهد بود .

و همچنین میتوانید با این تحلیل اگر این فیلمها را موفق نشده اید که تماشا کنید فهرستی از آنها تهیه کرده و در طول روز های باقی مانده از جشنواره فیلم فجر آنها را ببینید.

فهرستی از فیلم های جشنواره فیلم فجر

در این گزارش درباره جشنواره فیلم فجر به بررسی و مرور هر فیلمی که بیش از باقی فیلم ها مورد توجه مخاطبان و منتقدان قرار گرفته اند می پردازیم .باید خاطرنشان بشویم که در معرفی فیلم ها اولویتی وجود ندارد و نکته مهم دیگر این است که هنوز همه فیلم ها را مردم و منتقدان تماشا نکرده اند. همانطور که گفته شد این یک فهرست اولیه می‌باشد و  البته جای بسیاری از فیلم ها که نامزد های جدی سیمرغ های جشنواره فیلم فجر امسال می‌توانند باشند خالی است و دلیلش این است که هنوز این فیلم ها یا یک بار به روی پرده رفتند و یا اکران نشده اند .در روزهای آینده این فهرست کامل تر خواهد شد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که مردم و منتقدان درباره فیلم هایی مانند زهر مار/ جمشیدیه/ ماجرای نیمروز/ قصر شیرین و… چه نظری خواهند داشت.

جشنواره فیلم فجر

سرخپوست: (سرخپوست) اولین فیلمی است که در جشنواره فیلم فجر بطور تمام قد مسعود فراستی از آن دفاع کرده و گفته که ((فیلم در آمده است)).

این فیلم ساخته نیما جاویدی است و توانسته نظر تعداد قابل توجهی از مخاطبان را به خود جلب کند. فیلم (ملبورن )ساخته قبلی نیما جاویدی است که در آن فیلم متهم شده بود فیلم را یکسره بر اساس فیلمهای اصغر فرهادی نوشته و کارگردانی کرده است.

از بازیگران این فیلم سینمایی می توان به پریناز ایزدیار/ ستاره پسیانی و نوید محمدزاده اشاره کرد که با گریم های خاص و متفاوت در این فیلم نقش آفرینی کرده اند. فیلم (سرخ پوست)  فیلمی است داستان محور و دارای درام اجتماعی می باشد و حدود ۳ ماه زمان فیلمبرداری آن طول کشیده و از حیث طراحی لباس و چهره پردازی بسیار موشکافانه و دقیق عمل کرده است.

تختی :فیلم (تختی ) ساخته بهرام توکلی است که آن را در ژانر بیوگرافی ورزشی درباره قهرمان کشورمان جهان پهلوان تختی ساخته است . یکی از ویژگی‌های این فیلم  فیلمبرداری آن به صورت سیاه و سفید  است.

از ویژگی‌های بارز این فیلم می‌توان به گریم تحسین برانگیز و سکانس های اثرگذار و قابل توجه و همچنین کمک گرفتن از جلوه های ویژه بصری اشاره کردکه ممکن است از این طریق در جشنوراه فلیم فجر دیده شود. فیلم (تختی ) در میانه یک فیلم داستانی و یک فیلم مستند سرگردان می باشد، با این حال از مهمترین نقاط قوت این فیلم بازسازی مسابقات بین المللی کشتی در سالهای دور و بازسازی تهران در سال‌های نخستین قرن چهاردهم شمسی است.

این فیلم که به کارگردانی بهرام توکلی  و تهیه کنندگی سعید ملکان است با حضور بازیگرانی مانند آتیلا پسیانی/ حمیدرضا آذرنگ/ بهنوش طباطبایی/ ستاره پسیانی/ مجتبی پیرزاده/ معصومه قاسمی پور/ علیرضا گودرزی/ پریوش نظریه و بانیپال شومون ساخته شده است.

متری شش و نیم :سعید روستایی دوباره فیلمی را در حال و هوای فیلم (ابد و یک روز) که موفقیت‌های بسیاری برایش رقم زد ساخته است.

تهیه کننده فیلم دوم روستایی سید جمال ساداتیان است و البته گویا این فیلم دوم او بیش از ۶ میلیارد تومان هزینه داشته است. محور اصلی این فیلم در رابطه با مواد مخدر و  عواقب ای است که این مسئله برای جامعه و خانواده ها به وجود می آورد.

در این فیلم پریناز ایزدیار/ نوید محمدزاده/ پی و فرهاد اصلانی نقش آفرینی کرده اند ،که امیر جدیدی نیز قرار بود در این فیلم بازی کند و بنا به دلایلی نتوانست در آن حضور یابد.

با اینکه هنوز به طور کامل نمی توان در رابطه با این فیلم نظر داد اما واکنش های اولیه مخاطبان و سینما دوستان در همین ابتدای کار چندان که انتظار میرود مثبت نبوده است ولی با این حال بازی نوید محمدزاده همچنان در این فیلم بسیار قابل توجه است.

درخونگاه: (درخونگاه) که داستانش در رابطه با حال و هوای دهه شصت می‌باشد آخرین ساخته سیاوش اسعدی است .تمام فیلم به مسعود کیمیایی پیشکش شده و در اغلب سکانس ها و نماها  نشانی از مسعود کیمیایی در این فیلم  به چشم می خورد .در این فیلم سعی شده تا در دیالوگ نویسی هایش هم شگرد مسجع کیمیایی حفظ شود و یک فیلم قهرمان محور است.

فیلم (درخونگاه )شبیه به فیلم فارسی های کلاسیک سینمای ایران ،اما با فرمی مدرن و داستان غنی تر است .این فیلم  با قوت و دقت بسیار بالایی به ویژه در نیمه اول آن ساخته شده است و بیش از هرچیز کارگردانی ،تدوین و نقش آفرینی های خوب بازیگران آن مخاطبان را به خود جلب می کند .از همین حالا می‌توان گفت که نامزد دریافت جوایز سیمرغ بخش بازیگری حتما شامل ژاله  صامتی/ امین حیایی/ پانته آ پناهی ها و مهراوه شریفی نیا خواهند شد.

آشفتگی: فریدون جیرانی  فیلم (آشفتگی) را بعد از خفه گی که یک فیلم نوآور بود جلوی دوربین برده است ایرانی جزو کارگردانانی است که می شود گفت تقریباً به تمام ژانرهای سینما سرک کشیده و با این فیلم به ژانر ای سرزده که در سینمای ایران کمتر به آن پرداخته شده است او فیلم اش را در رابطه با عشق و جنایت ساخته است موضوعی که به نظر می رسد برای جیرانی در سالهای اخیر بسیار جالب و مورد توجه بوده است دو بازیگر فیلم جدید جیرانی مهناز افشار و بهرام رادان هستند این زوج هم مانند زوج شاکردوست و محمد زاده در (خفگی) برای تماشاگر هیجان خاصی را  بوجود می‌آورند.

فیلم (آشفتگی) توانسته است با ایجاد یک فضای وهم آلود برای مخاطب قاب های تصویری زیبایی را بیافریند. فیلم همچنان استایل خاص ایرانی را در آثارش حفظ کرده است و احتمالاً با این فیلم  بتواند از اثرهای قبلی اش ، اثری بهتر از خود نشان دهد.

مسخره باز:علی مصفا در مقام تهیه‌کننده فیلم (مسخره باز) حضور دارد و همایون غنی زاده تصمیم گرفته تا اولین فیلمش را در کنار او کارگردانی کند. همایون غنی زاده را مخاطبان بیشتر از صحنه تئاتر می شناسند ،نمایش های معروف و محبوبی چون در انتظار گودو/ ملکه زیبایی لی نین/ آگا ممنون /کالیگولا را بر روی صحنه برده است.

بازیگران بزرگی در فیلم مسخره باز جلوی دوربین رفته اند و یکی از برگ های برنده این فیلم تیم قابل توجه بازیگری فیلم می‌تواند باشد از افراد مشهوری که در این فیلم بازی کرده‌اند می‌توان به هدیه تهرانی، علی نصیریان و صابر ابر اشاره کرد ،که با کنار هم قرار گرفتن آنها هر تماشاگری کنجکاو به دیدن این فیلم می شود. البته قرار بود به جای صابر ابر این نقش را نوید محمدزاده ایفا کند که بنا به دلایلی از پروژه انصراف داد و جای خود را به صابر ابرداد.

زهر مار: کارگردان این فیلم جواد رضویان است که برای اولین بار پشت دوربین رفته و کارگردانی کرده است .با اینکه فیلم او چندان فیلم قدرتمندی نیست اما با این حال مخاطب را می خنداند. با سیاق فیلم های کمدی چند سال گذشته این فیلم هم جزو فیلم های بازیگر محور است و اتفاق تازه ای را در متن و کارگردانی تجربه نکرده است .

از بازیگران این فیلم که جلوی دوربین رفته اند می توان به سیامک انصاری/ شبنم مقدمی/ رضا رویگری/ مرحوم حسین محب اهری/ شقایق فراهانی/ سیامک صفری و برزو ارجمند اشاره کرد .داستان این فیلم در ارتباط با دفتردار میانسالی به نام رضا است که به تازگی به شهر تهران نقل مکان نموده است ،او یکی از همکلاسی های سال‌های دور خود را میبیند که هنوز از او کینه قدیمی دارد در شرایطی که رضا تلاش می‌کند از این همکلاسی قدیمی خود دلجویی کند اما او در ۳۰۳ طراحی می کند و رضا را اسیر گرفتاری بزرگی می کند.

ماجرای نیمروز رد خون: یکی از فیلم هایی که پیش از ساخته شدن هم دارای مخاطبان پر و پاقرص بود فیلم (ماجرای نیمروز) است .در شب اکران (ماجرای نیمروز رد خون) در مقابل در ورودی سینمای نمایش دهنده تعداد قابل توجهی از دوستداران این شیوه فیلمسازی صف بسته بودند .کارگردان این فیلم محمدحسین مهدویان است که نشان داده چگونه می تواند فیلم های تاریخی را به شیوه جذابی روایت کند ،حالا پس از ساختن فیلم ماجرای( نیمروز ۲ رد خون ) می توانیم او را یکی از موفق ترین کارگردانان ایرانی در ژانر فیلم های سیاسی نام ببریم.

این فیلم احتمالاً در بخش کارگردانی بازیگری و همچنین تدوین از نامزدهای جدی برای سیمرغ های جشنواره فجر خواهد بود ماجرای نیمروز ۲ مانند سری اول آن دارای صحنه های جذاب و نفس گیر می باشد که اگر لحظه ای از آن غافل شوید ممکن است که یک نکته کلیدی و مهم آن را از دست بدهید .

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *