#


مسافر ماه و گفت و گو با عوامل این برنامه

6 ژوئن 2019 بدون نظر 1573 بازدید

مسافر ماه و گفت و گو با عوامل این برنامه

مسافر ماه از جمله برنامه های تلویزیونی بوده است که هر شب در ماه مبارک رمضان روی آنتن رفته است . در مسافر ماه محور اصلی برنامه صحبت کردن با افرادی بوده است که مسیر سختی را برای رسیدن به هدف های خود طی کرده است و به این هدف ها رسیده اند . بعد از رسیدن به موفقیت نیز تلاش کرده اند تاا در زندگی دیگران نیز تاثیراتی را ایجاد کنند . این تاثیرات می تواند در زمینه آموزش ، شرکت کردن در کارهای خیر و یا اشتغال زایی باشد .

در برنامه مسافر ماه علاوه برای این که با مهمانان برنامه گفت و گوهایی شده است نماهنگ هایی نیز پخش می شده است تا بینندگان را به فضای معنوی این ماه نزدیک تر کند.  هم چنین در این برنامه کمپین هایی برای کمک هب سیل زدگان استان لرستان نیز ایجاد شده بوده است . یکی از قسمت های برنامه مسافر ماه ، رنگ خدا نام داشته است که در آن با کودکان 7 تا 10 سال مصاحبه می شود و از آن ها درباره ردیافت های صادقانه آن ها از جهان هستی سوال می شده است.

قسمتی از برنامه مسافر ماه نیز مربوط به قرار خصوصی بوده است که به روابط خانوادگی و جوانان پرداخته است و بسیار هم مورد توجه بوده است . در این قسمت نیز سوال و جواب های صورت گرفته باعث شده است تا پاسخ های تاثیر گذاری در این زمینه داده شود . در دعاهای ماه مبارک رمضان فرازهایی وجود داشته است که به سادگی از کنارآن ها گذشته ایم .

از قسمت های دیگر این برنامه جهان اطراف من است که با افرادی در این بخش گفت و گو می شود که به صورت درست و خارج از کلیشه ای سهم خود را نسبت به جهان اطراف خود ادا کرده اند .

مسافر ماه

مسافر ماه در ابتدا قرار نبوده است که برنامه ای ساخته شود

در گفت و گوی با تهیه کننده این برنامه احسان ارغوانی وی در این باره بیان کرد است که این برنامه از جمله اولین برنامه هایی نبوده است که شامل سوژه های اجتماعی می شده است و اما در مسافر ماه این موضوع برای آن ها بسیار مهم بوده است که برنامه بسیار تاثیر گذار و متفاوت از سایر برنامه ها باشد .  در اتاق فکر این برنامه به سوژه های زیادی دست پیدا کرده اند تا توانسته اند در این زمینه موفقیت هایی را به دست آورند و اما در کار خود خدا را نیز فراموش نکرده اند . برای این برنامه حدود 300 مهمان پیشنهاد شده است که از بین آن ها تعدادی برای حضور در برنامه انتخاب شده اند .

درمورد انتخاب شدن مجری در این برنامه هم دغدغه تهیه کننده مسافر ماه این بوده است که باید مجری در این زمینه بیش از اندازه حرفه ای باشد تا بتواند گفت و گوها را به خوبی پیش ببرد . وی بیان کرده است که در ایام نوروز با محسن آزادی همکاری خوبی را داشته است و مطمئن بوده است که می تواند این گفت و گو ها را به سمت خوبی ببرد . وی اظهار کرده است کار مجری تنها اجرا است و حتما نباید سلبریتی باشد. مجری باید توانایی اجرا کردن را داشته باشد و باید در این زمینه میدان به جوان تر ها نیز داده شود . وی بیان کرده است محسن آزادی بسیار حرفه ای است و در سال های آینده درخشش وی را در میان مجریان سلبریتی هم خواهیم دید.

برنامه های تلوزیون خودشان ایده ای ندارند و تنها کپی برنامه های دیگرند

احسان ارغوانی بیان کرده است که موافق این موضوع نیست که برنامه سازی برای مناسبت ها در این سال ها ضعف هایی را داشته است و در بسیاری از ایام و مناسبت ها نیز برنامه های بسیار خوبی روی آنتن رفته است . برنامه های نوروز همین امسال نیز تا حدودی با خواسته های مخاطب همسو بوده است و توانست خواسته های وی را برآورده کند.

البته این موضوع را نیز نمی توان نادیده گرفت که بعضی از برنامه ها نیز دچار ضعف هایی هستند و می خواهند خود را به برنامه های دیگر شبیه کنند . این برنامه ها از خود ایده ای ندارند و از ایده های سایر برنامه ها کپی برداری می کنند. به صورت کلی با کارهایی که درون مایه مناسبی ندارند به دنبال این هستند تا برنامه شان به میزان زیادی دیده شود .

شعار مسافر ماه : یک شبه نمی توان ره صدساله را طی کرد

احسان ارغوانی بیان کرده است که رسالت تلویزیون است نیست که چنین رویه کپی برداری راداشته باشد و خود وی نیز با این برنامه ها مخالف است . او اظهار کرده است که وظیفه اش به عنوان یک برنامه ساز این است تا برنامه ای را در حطیه کاری خود بسازد. در مسافر ماه نیز همدف آن ها این بوده است که یک شبه نمی توان راه صد ساله را طی کرد و برای این که به موفقیت برسند باید سختی هایی را در این راه متحمل شوند .

جای خالی چه برنامه هایی در تلویزیون حس می شود

احسان ارغوانی تهیه کننده برنامه مسافر ما بیان کرده است که برنامه هایی مرتبط در حوزه جوانان در تلویزیون بسیار کم تر دیده می شوند . در تلوزیون شبکه های پویا و امید برای کودکان و نوجوانان وجود دارد و برای بزرگ سالان نیز شبکه های زیادی برنامه هایی را پخش می کنند و اما نیاز به برنامه ای است تا بتواند حرف دل جوانان را بگوید و خواسته های آن ها را بیان کند . جای خالی این برنامه بسیار زیاد در تلویزیون حس می شود .

برنامه های بسیار خوب در زمینه موسیقی نداریم . برنامه ای که به مردم یاد دهد چطور به صورت درستی از موسیقی استفاده کنند. باید بتوان به قشر جوان و نوجوان فهماند برنامه خوب چه برنامه است و چه نوع موسیقی هایی برای روان انسان آزار دهنده است . تا بدین ترتیب استفاده های نادرست از موسیقی و استفاده نکردن از اصالت موسیقی در جامعه گسترش پیدا نکند.

به صورت کلی باید برنامه های ساخته شود تا هم بتواند مخاطب را سرگرم کند و هم بتواند محتوای خوبی را ارائه کند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *