#


پیکر ناصر ملک مطیعی با حضور جمعی از هنرمندان به خاک سپرده شد

28 می 2018 بدون نظر 2191 بازدید

پیکر ناصر ملک مطیعی با حضور جمعی از هنرمندان به خاک سپرده شد

مراسم تشییع ناصر ملک مطیعی با حضور جمعی از سینماگران

صبح امروز یکشنبه 6خرداد مراسم تشییع و وداع با ناصر ملک مطیعی بازیگر کهنه کار سینمای ایران با حضور جمعی از سینماگران و مردم در ساختمان شماره2 خانه سینما برگزار شد. صدای بهروز وثوقی به طور مستقیم برای افراد حاضر در این مراسم پخش شد و همچنین پرویز پرستویی به خاطر حمایت نکردن از پخش برنامه «دورهمی» که ناصر ملک مطیعی در آن حضور داشت از صدا و سیما و مهران مدیری به شدت انتقاد کرد.

در مراسم تشییع این هنرمند قدیمی تعداد زیادی از مردم به همراه بازیگران و هنرمندان به ساختمان شماره2 خانه سینما رفتند تا با این بازیگر قدیمی وداع کنند. عضو هیات مدیره خانه سینما اجرای این مراسم را بر عهده داشت و عنوان اصلی سخنرانی او انتقاد از کارکردهای صدا و سیما بود که بسیاری از آن ها از طرف مردم مطرح می شد. علاوه بر این هنرمندانی که در این مراسم حضور داشتند در صحبت هایشان مسئله ای را بیان کردند که مربوط به اهمیت دادن این بازیگر پس از فوتش بود.

یکی از هنرمندانی که در این مراسم سخنرانی کرد محمد متوسلانی بود، وی بعد از این که مردم را به آرامش دعوت کرد و از آن ها خواست تا مراسم را بهتر برگزار کنند به گلایه ها و شعارهای مردم اشاره کرد و در ادامه افزود: افرادی که این ظلم ها را مرتکب می شوند باید مشاهده کنند که مردم چه درخواستی دارند. تاریخ حتما به این مسئله جواب خواهد داد که این ظلم ها بر اثر نادانی، حقارت و یا عقده است.

پس از وی پژمان بازغی در صحبت هایش گفت: باید قدر پیشکسوت هایی مانند بهروز وثوقی، سعید راد، مسعود کیمیایی و… را بدانیم.

رئیس کانون کارگردان سینما، محسن امیر یوسفی با اشاره به این که می بایست از بهروز وثوقی، قیصر ایران نیز یادی شود، پیام کوتاهی را از سوی وی به صورت تلفنی برای جمع حاضر در این مراسم پخش کرد. بهروز وثوقی در پیامی که فرستاد گفت: «خدمت مردم عزیز سلام عرض می کنم، سلام ایران. بهروز وثوقی شما. چهل سال می گذرد که از وطن و مردم دور هستم و پس از گذشت چهل سال صدای من در بین مردم ایران پخش می شود. اما از این که باید با غم و اندوه با مردمم صحبت کنم ناراحت هستم. در غم از دست دادن یک پیشکسوت، یک برادر، یک استاد یک ناصر ملک مطیعی که او نیز مانند من چهل سال در انتظار بود. در این روز من داغدار برادری هستم که حالا به آرامش رسیده است. ناصر عزیز زمانی که دل غربت زده ام گوشه گیر بود با تو در مسیر زندگانی جسمانی دلخوش می شدم. حال ای استادی که چندین سال قبل مانند دو برادر در کنار یکدیگر فعالیت می کردیم، من با وجود این که از وطن دور هستم از همین جا مرثیه گوی تو شده ام. این هنرمند و پیشکسوت عزیز سی سال در سینما محبوب دل مردم محسوب می شد و چهل سال با این که در سینما حضور نداشت ولی بازهم در بین مردم از محبوبیت خاصی برخوردار بود و هم اکنون ناصر دیگر در بین ما نیست. ناصر ملک مطیعی رفت پیش فردین عزیز، پیش علی حاتمی، رفت پیش شاعر سینما و همچنین رفت پیش کسانی که باعث ساخت سینمای ایران شدند و به جوانان امروز تحویل دادند. در انتها نیز ناصر و فردین به عنوان ستون های محکم سینمای ایران باقی می مانند. روحشان شاد.»

بعد از این که صدای بهروز وثوقی در این مراسم پخش شد پرویز پرستویی بر روی صحنه حضور یافت و در شروع گفت: بهروز وثوقی اتمام حجت کرد و در سراسر دنیا ما را مشاهده خواهند کرد که چگونه به هنرمندان خود احترام می گذاریم.

پرویز پرستویی در ادامه به بازیگران قدیمی که با ناصر ملک مطیعی هم دوره بوده اند مانند انوشیروان روحانی، نصرت کریمی، پوری بنایی، سعید راد و… تسلیت گفت و در پاسخ به شعارهایی که از سوی مردم مطرح می شد بیان کرد: اینجا حضور داریم چون وطن ما اینجا است و مهر وطن نیروی بزرگ ما محسوب می شود. این سایه وسیع بوده و همینطور در حال وسیع تر شدن است وای به حال افرادی که این سایه را نمی خواهند. در چند ساعتی که گذشته است صدا و سیما یادآور شد که ناصر ملک مطیعی را ببیند اما به یاد دارید که مدتی پیش با این بازیگر چه کردید؟ ناصر ملک مطیعی تاریخ سینمای ایران محسوب می شود. صدا و سیما مال شما نیست و با پول ما و بیت المال این لقب را گرفته است.

این بازیگر محبوب سینما و تلویزیون درپایان صحبت هایش افزود: ناصر ملک مطیعی هنرمند و پیشکسوت سینمای ایران دیگر در پیش ما نیست ولی قسم تان می دهم که کمی بیشتر هوای یکدیگر را داشته باشیم. اجازه دهید نسل جدیدی که وارد می شوند قدردان باشند. این شتر دم تمام خانه ها می خوابد.

بعد از اینکه حجت الاسلام آهنگران نماز میت را برای پیکر ناصر ملک مطیعی اقامه کرد، مردم این بازیگر را بر روی دستان شان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا بدرقه کردند. ناصر ملک مطیعی در سن 88سالگی دار فانی را وداع گفت. وی در سال 1309در تهران چشم به جهان گشود و تقریبا در صد فیلم و سریال پیش از انقلاب حضور داشته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *