#


حضور بازیگر خارجی در سریال «حوالی پاییز»

17 نوامبر 2018 بدون نظر 2603 بازدید

حضور بازیگر خارجی در سریال «حوالی پاییز»

سریال «حوالی پاییز» و حاشیه های حضور بازیگر خارجی

اوایل دهه گذشته بود که صدا و سیما به طور جدی ‌تر به یکی از حقه های جذب بیننده پرداخت. صدا و سیما ‏در بخش فیلم های خانگی خود از هنرپیشه های خارجی استفاده کرد یا از بازیگران ایرانی‌ که نقش یک کاراکتر خارجی ‏را بازی می کردند، بهره برد.

در حال حاضر هم تلویزیون باز به سراغ این حقه قدیمی ‌اش رفته است. این دفعه دست ‏روی هنرپیشه ای گذاشته که اصالت لبنانی دارد و بدون حاشیه هم نیست.

صحبت از حاشیه شد، این را هم باید بگوییم ‏که حضور این بازیگر در قاب تلویزیون ایران حاشیه ‌دار است. وگرنه این بازیگر حاشیه خاصی ‏ندارد! یک مرتبه فردی قصد داشته تا به وی تجاوز کند و این بازیگر هم در برابر این عمل بی شرمانه مقاومت نموده و در ادامه شجاعانه جریان ‏این «قصد تجاوز» را آشکار کرده است.

ماجرای «حوالی پاییز» چیست؟

«حوالی پاییز» یک سریال تلویزیونی می باشد که اخیراً به جای «دلدادگان» به قاب شبکه سوم سیما ‏آمده. کارگردان این مجموعه ‎ ‎حسین نمازی‎ ‎و کار تهیه ‌کنندگی آن‎بر عهده  ‎سعید پروینی‎ ‎است. این مجموعه با نام اولیه ‎‏‏‏«بازگشت» محصول‎ ‎سیما فیلم‎ ‎است. «حوالی پاییز» در بیست و یک قسمت۴۵ دقیقه‌ ای تولید شده.

این سریال ‏در واقع ملودرامی عاشقانه به نویسندگی نمازی و بر پایه طرحی از معصومه بیات، روایتگر یک ماجرای ‏عاشقانه اسـت:«پسری کـه عاشق یک دختر عرب می ‌شود و همه ماجرا هم بر اساس این عشق می گذرد ‏و کاراکترها با مرکزیت این زوج عاشق هر یک ماجراهای خود را دنبال می‌ کنند.» ‏

‏«آن ماری سلامه» کیست؟

آن ماری سلامه یکی از بازیگران مهروف عرب است. وی در ‌سال١٩٩٠ در شهر فاریای کشور لبنان متولد شده و ٢٨ساله است. سلامه در رشته هنرهای نمایشی درس خوانده و دارای مدرک فوق لیسانس این رشته ‏می باشد. وی اولین تجربه بازیگری خود را در‌سال٢٠١٦ با فیلم سینمایی ریشه تجربه نموده. سلامه در ‏ادامه و در ‌سال گذشته با حضوری موفق در فیلم وین کنتی قدمی به سمت شهرت برداشت و به شهرت ‏رسید.

یکی از موضوعاتی که حضور وی در فیلم ‌های ایرانی را روشن تر می ‌کند، تسلط معمولی وی به زبان ‏فارسی است. وی قبل از این هم در‌سال۱۳۹۳ در فیلم آوازهای سرزمین من به کارگردانی عباس رافعی به ‏ایفای نقش پرداخته بود‎.‎‏ آن ماری سلامه موفق شد با ایفای نقش در این فیلم تجربه بازیگری خیلی خوبی را برای خود رقم ‏بزند. ‏

داستان تجاوز در کشورش چه بود؟

‏«از خواب بیدار شدم و با مشاهده آن فرد در اتاقم خیلی ترسیدم. با تمام وجود داد زدم و امیدوار بودم که ‏همسایه ‌ها برای نجاتم بیایند. نگهبان ساختمان که سوریه‌ ای تبار بود پس از حمله به من تلاش کرد تا لباس ‌هایم را از ‏تنم در بیاورد. من هم مقاومت کردم و او را هل دادم. وی از من عذرخواهی کرد و از من تقاضا کرد که وی را ببخشم. ‏من که آدرنالین زیادی ترشح کرده بودم با این حرف وی تا حدودی آرام شدم، ولی در همین لحظه بود که وی مجدداً به من ‏حمله ‌ور شد. اما وقتی که دید من خیلی مقاومت می کنم سرانجام تصمیم گرفت فرار کند‎.‎‏»

این داستان قصد تجاوز سرایدار ‏ساختمان آن ماری سلامه است. این هنرپیشه دنیای عرب که با شوک و درد زیاد جسمانی مواجه شده بود ‏تصمیم گرفت در مقابل این اتفاق سکوت نکند‎.

وی با پلیس این موضوع را در جریان گذاشت و پلیس هم موفق شد مرد نگهبان ‏را که فراری شده بود بازداشت کند. بعد از آن ‌که جزییات این حادثه وحشتناک به‌ صورت گسترده به زبان ‏سلامه پخش شد، هزاران کاربر به این اتفاق واکنش نشان دادند و اقدام وی را شجاعانه توصیف کردند.

وی ‏جامعه را به ایستادگی در مقابل مجرمان و انتشار این مورد از خبرها دعوت کرد.‏

کارگردان در مورد «سلامه» چه می ‌گوید؟

حسین نمازی، کارگردان «حوالی پاییز» در رابطه با چگونگی انتخاب سلامه عنوان کرده:«اول قصد داشتم سراغ ‏یک هنرپیشه دورگه ایرانی بروم که زبان عربی را هم بتواند صحبت کند‎.

ایراد کار این ‌جا بود که این افراد ‏در گفتن دیالوگ‌ های عربی مشکلی نداشتند، ولی مشاهده کردم زمانی که قرار است دیالوگ ‌های فارسی را صحبت کنند ، قادر نیستند مانند کسی باشند که این زبان را خوب بلد نیست و تازه یاد گرفته ‏است و لحن آن ها مصنوعی می ‌شد‎.‎‏

بر پایه همین دلایلی که عنوان کردم، اول سراغ هنرپیشه هایی رفتیم که به فارسی ‏هم مسلط بودند؛ ولی به نتیجه دلخواه مان نرسیدیم و شروع به جست ‌و جو در کشورهای عربی و از بین ‏بازیگران معروف شان کردیم‎.  در نتیجه تصمیم گرفتیم بازیگری انتخاب کنیم که استعداد فارسی ‌آموزی بالایی ‏داشته باشد و پس از تست گرفتن‌ های زیاد در نتیجه به سلامه رسیدیم‎.»

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *