#


پر فروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما

18 سپتامبر 2017 بدون نظر 4091 بازدید

پر فروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما

پر فروش ترین انیمیشن های تاریخ سینما

اگر بعضی وقت ها خود را به دیدن فیلم‌های انیمیشن اختصاص می دهید، در این گزارش قصد آن داریم تا ده فیلم برتر را به شما معرفی می‌کنیم.

فیلم‌های انیمیشنی، چون ملکه برفی و مینیون‌ها در رتبه اول پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشنی جهان قرار گرفته‌اند.

۱. ملکه برفی

فیلم انیمیشن ملکه برفی موزیکالی که پنجاه و سومین انیمیشن کلاسیک والت دیزنی به حساب می‌آید. این فیلم انیمیشنی بر اساس رمان ملکه برفی اثر نویسنده مشهور هانس کریستیان آندرسن تولید شده است.

فیلم انیمیشن ملکه برفی در مورخ ۲۷ نوامبر سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی پخش شد و در زمان کم توانست به عنوان پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ محسوب شود. این فیلم انیمیشن که با هزینه ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار ساخته شده با فروش۱۲۸۷ میلیون دلاری داشته و تا بدین لحظه در کسب دو جایزه اسکار برای بهترین انیمیشن و بهترین ترانه موفق به اورجینال شده است.

قابل ذکر است؛ فیلم انیمیشن ملکه برفی در جایگاه هفتم پر هزینه ترین پرفروش ‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای انیمیشن قرار گرفته و از نظر برخی از منتقدان سینمت برترین صحنه‌های موزیکال فیلم‌های تولید دیزنی را در خود داشت.

ملکه برفی

ملکه برفی

۲. مینیون‌ها

مینیون‌ها فیلم انیمیشنی بوده که در سال ۲۰۱۵ انتشار یافته است. این فیلم انیمیشنی که با هزینه ای بالغ بر ۷۴ میلیون دلار ساخته شده، از محصولات ایلومنیشن اینترتینمنت و یونیورسال استودیوز محسوب می شود.

هرچند داستان فیلم انیمیشن مینیون‌ها پیش رانه ای  فیلم من نفرت‌انگیز ۲ است، ولی ارتباط بسیاری به سری فیلم‌های من نفرت‌انگیز ندارد. این فیلم پویانمایی در تلاش است سرگذشت مینیون‌ها را بیان کند.

در خلاصه داستان مینیون‌ها که فروشی بالغ بر ۱۱۵۹ میلیون دلار داشته، چنین آمده است: «مینیون‌ها که در ابتدا موجودات تک سلولی بودند، در طول سال‌ها و قرن‌ها تکامل پیدا کرده و در تمام این مدت هدف‌شان این است تا به بدذات‌ترین اربابان خدمت کنند. مینیون‌ها که به طور مداوم در نگه داشتن اربابان خود – از تی رکس گرفته تا ناپلئون – ناموفق هستند در یک غار ساکن می‌شوند، اما چون خود را بدون ارباب می‌بینند دچار افسردگی می‌شوند. اما یک مینیون با نام کوین نقشه‌ای در سر دارد. او به همراه دوستانش، استوارت و باب، سفری طولانی را آغاز می‌کنند تا بزرگترین و بدترین جنایتکاری که لایق خدمت به او بودند را پیدا کنند و عهد می‌کنند تا آن زمان هرگز به غار باز نگردند.»

مینیون ها

مینیون ها

۳.  داستان اسباب‌بازی ۳

پسری به نام اندی دِیویس، با سن ۱۷ ساله، کمتر از سه روز تا ورود به دانشگاه زمان دارد. اسباب‌ بازی‌های اندی، از جمله وودی و باز لایت یر، دربارهٔ آینده شان بسیار نگرانند. آن‌ها در یک اتفاق عجیب و قریب پا به یک مهدکودک می گذارند که در محل با مشکلات عدیده ای رو به رو می‌شوند…» این خلاصه داستان فیلم انیمیشنی است که امروزه با عنوان داستان اسباب‌بازی ۳ شناخته می‌شود. این اثر انیمیشنی از ساخت های استودیو انیمیشن پیکسار و دریم ورکس انیمیشن است.

انیمیشن داستان اسباب‌بازی ۳ سومین سری از فصل های داستان‌های داستان اسباب‌بازی محسوب می شود. این فیلم انیمیشنی با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار و به کارگردانی لی آنکریچ ساخته شده است.

باید در ادامه افزود؛ فیلم انیمیشنی داستان اسباب‌بازی ۳ که در سال ۲۰۱۰ به صورت رسمی در صحن عمومی اکران شده تا به این لحظه فروشی ۱۰۶۷ میلیون دلاری داشته است. از صداپیشگان این اثر انیمیشنی می‌توان به تام هنکس، استیل هریس، جان موریس و مایکل کیتون اشاره کرد.

اسباب بازی 3

اسباب بازی 3

۴. در جستجوی دوری

فیلم انیمیشنی «در جستجوی دوری» نام فیلم انیمیشنی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در ژانر کمدی چر هیجان ساخته شده است. این اثر انیمیشنی یکی از محصولات استودیو انیمیشن پیکسار محسوب می شود و در واقع دنباله‌ای برای انیمیشنی در پی نمو است.

بر این مبنا که نام فیلم این  در جستجوی دوری است، داستان فیلم در خصوص «دوری» شخصیت فراموشکار است. زمان داستان یک سال بعد از پیدا کردن نمو و در سواحل کالیفرنیا رخ می‌دهد. دوری به یاد می‌آورد خانواده‌ای دارد که در آن سر دریا زندگی می‌کنند و دوستانش کمک کردند به جستجوی خانواده‌اش می‌گردد.

هچنین باید گفت؛ فیلم در جستجوی دوری که در تاریخ ۱۷ ژوئن ۲۰۱۶ به روی صحنه در آمد درآمد، تا به امروز بالغ بر ۱۰۲۷ میلیون دلار فروش داشته است.

در جستجوی دوری

۵. شهر حیوانات

فیلم انیمیشنی شهر حیوانات پنجاه و پنجمین والت دیزنی خود را با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۶ ساخته شده است. این فیلم انیمیشنی در حال حاضر با عنوان شهر حیوانات شناخته می‌شود و در خلاصه داستان این انیمیشن چنین آمده است: «در شهری که کاملاً تحت کنترل حیوانات است، یک افسر پلیس خرگوش و یک روباه کلاهبردار با همکاری یکدیگر از یک پرونده فساد پرده بمی‌دارند؛ و در این هنگام هیچ‌کس آن دو را جدی نمی‌گیرد و آن‌ها مجبورند به تنهایی با مشکلات زیادی روبه رو شوند.

همچنین فیلم انیمیشنی شهر حیوانات که فروشی بالغ بر ۱۰۲۴ میلیون دلار داشته، موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشنی در هشتاد و نهمین دوره جوایز اسکار شده است.

شهر حیوانات

۶ . من نفرت‌انگیز ۲

فیلم انیمیشنی من نفرت‌انگیز ۲ یک محصول سال ۲۰۱۳ است. این فیلم سری دوم برای فیلم من نفرت‌انگیز است.

فیلم انیمیشنی من نفرت‌انگیز ۲ با بودجه‌ای بالغ بر ۷۶ میلیون دلار ساخته شده و از محصولات ایلومینیشن اینترتینمنت محسوب می شود. در خلاصه داستان این فیلم چنین می‌خوانیم: «ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که آزمایشگاه مخفی در نزدیکی قطب شمال توسط یه وسیله عجیب، شبیه به یک آهنربای غول‌پیکر دزدیده می‌شود. اتحادیه مبارزه با تبه کاران، «گرو» را استخدام کرده تا مسبب این حادثه را بیابد.

من نفرت انگیز 2

فیلم انیمیشنی من نفرت‌انگیز ۲ فروشی بالغ بر ۹۷۰.۸ میلیون دلار داشته است.

۷. شیرشاه

شیری به نام اسکار که در پی پادشاهی جنگل است برادرش موفاسا را به قتل می رساند و برادرزاده‌اش سیمبا را فراری می‌دهد و سیمبا در آینده بزرگ می‌شود و می‌آید تا انتقام تاج و تختش و البته پدرش را از اسکار بگیرد.» این خلاصه داستان فیلم پویانمایی است که با الهام از چندین اثر هنری معروف از قصه‌های پیامبران گرفته تا نمایش نامه‌های ویلیام شکسپیر در سال ۱۹۹۴ تولید شده است. این فیلم انیمیشنی هم‌اکنون با عنوان شیرشاه شناخته می‌شود.

شیر شاه

فیلم انیمیشنی شیرشاه که با بودجه‌ای بالغ بر ۴۵ میلیون دلار تولید شده، از محصولات موزیکال شرکت والت‌دیزنی به شمار می‌آید. این فیلم انیمیشنی تا به امروز ۹۶۸.۵ میلیون دلار فروش داشته است.

۸. در جستجوی نمو

در جستجوی نمو عنوان پویانمایی رایانه‌ای بلندی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۹۴ میلیون دلار در سال ۲۰۰۳ تولید شده است. این اثر پویانمایی برنده جایزه اسکار سال ۲۰۰۳ است.

نمو

فیلم پویانمایی در جستجوی نمو با فروش ۹۴۰.۳ میلیون دلاری، ۲۶ امین فیلم پرفروش تاریخ است. داستان این فیلم پویانمایی در مورد یک دلقک‌ماهی به نام مارلین است که در مورد پسرش نمو زیادی حساس است و او را در اقیانوس گم می‌کند و درپی آن با کمک ماهی به نام دوری به جستجوی نمو می‌پردازد. او به تدریج و پس از یافتن نمو متوجه می‌شود که نباید آنقدر مته به خشخاش بگذارد.

۹. شرک ۲

بیست و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ جهان کارتونی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۴ تولید شده است. این فیلم پویانمایی که از محصولات شرکت دریم‌ورکس به حساب آمده، هم‌اکنون با عنوان شرک ۲ شناخته می‌شود.

شرک

فیلم پویانمایی شرک ۲ قسمت دوم از سری کارتون‌های شرک است. این فیلم پویانمایی تا به امروز ۹۱۹.۸ میلیون دلار فروش داشته است.

۱۰. عصر یخبندان:ظهور دایناسور‌ها

«مندی و الی بزودی صاحب بچه می‌شوند. مندی به قدری از این بابت هیجان زده است که دیگر به چیزی اهمیت نمی‌دهد. دیگو نیز دچار تغییری در بدن خود شده است و حالا که مندی صاحب یک خانواده شده است می‌خواهد او را ترک کند.

سید فهمیده است که گروه بزودی متلاشی می‌شود می‌خواهد برای خودش گروهی مستقل تشکیل دهد. او سه تخم دایناسور پیدا می‌کند، ولی مادر بچه‌ها آن‌ها را به همراه سید می‌دزدد.

عصر یخبندان

حالا که سید گمشده است مندی و الی با دیگو که برگشته است به اعماق زمین می‌روند و درمی‌یابند که هنوز دوران دایناسور‌ها تمام نشده است. آن‌ها به رهبری یک راسوی ماجراجو به نام باک بدنبال سید می‌روند.» این خلاصه داستان فیلم پویانمایی بوده که با بودجه‌ای بالغ بر ۹۰ میلیون دلار در سال ۲۰۰۹ ساخته شده است. این فیلم پویانمایی سومین قسمت از سری فیلم‌های پویانمایی عصر یخبندان است.

فیلم انیمیشنی عصر یخبندان: ظهور دایناسور‌ها فروشی ۸۸۶ میلیون دلاری داشته است.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *