#


شاهزاده روم در جشنواره انیمیشن مجارستان

شاهزاده روم
25 ژوئن 2017 بدون نظر 1977 بازدید

شاهزاده روم در جشنواره انیمیشن مجارستان

شاهزاده روم در جشنواره انیمیشن مجارستان

به گزارش از من بپرس، انیمیشن سینمایی شاهزاده روم در جشنواره بین المللی انیمیشن کشکمت در کشور مجارستان به نمایش درآمده است.
در خبری که در رسانه ها منتشر شده، سیزدهمین جشنواره بین المللی انیمیشن کشکمت مجارستان پس از نمایش شاهزاده روم افتتاح شده است.

این جشنواره از ۲۱ تا ۲۵ ماه جون ۲۰۱۷ برابر با 31 خرددادماه تا 4 تیرماه برگزار شده. گفته شده در مراسم افتتاح این جشنواره علاوه بر کارگردان و تهیه کننده شاهزاده روم، وزیر منابع انسانی مجارستان، نماینده ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز و سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشته اند.
گفتنی است انیمیشن سینمایی شاهزاده روم با همیاری ستاد توسعه فناوری های نرم و هویت ساز معاونت علمی ریاست جمهوری در جشنواره کشکمت حضور یافته است.

گروه «هنرپویا» که به عنوان نخستین کنسرسیوم فرهنگی هنری در بخش خصوصی فعالیت می کند؛ توسط مؤسسات فرهنگی هنری هفت سنگ و سلوک افلاکیان تأسیس شده است.

این نهاد فرهنگی «فرزندانتان را آسوده خاطر به سینما بیاورید» را به عنوان شعار خود انتخاب کرده است. شاهزاده روم اولین محصول گروه هنر پویاست که قرار است به زودی انیمیشن دیگری با نام «فیلشاه» را در ایران نمایش دهند.

شاهزاده روم به کارگردانی هادی محمدیان و تهیه کنندگی حامد جعفری محصول سال 1394 است.

این انیمیشن داستان شاهزاده ای از سرزمین روم است که به همسری امام حسن عسگری (ع) در می آید.

شاهزاده روم که با بودجه ای 2 میلیارد تومانی ساخته شد، در اکران عمومی نزدیک به 5 میلیارد تومان فروش کرد و از فیلم های پرفروش سینمای ایران لقب گرفت.

لازم به ذکر است که این انیمیشن پیش از نمایش عمومی در ایران، در کشورهای عراق و لبنان اکران شد.

گفتنی است در چند سال اخیر چندین انیمیشن پر هزینه تولید و اکران شده اند که نشان از رویکردی جدید به این گونه خاص و بسیار پرمخاطب است.

همان طور که درباره شاهزاده روم نیز بسیار گفته شده، این انیمیشن ها به لحاظ رعایت استانداردهای تکنیکی در سطحی خوب و مناسب قرار دارند، اما به لحاظ فیلم نامه دارای ضعف های عمده هستند.

لازم به ذکر است که مانند تمام گونه های سینمایی از داستانی گرفته تا مستند و کوتاه و انیمیشن، آن چیزی که سنگ بنای ساخت یک اثر خوب است، فیلم نامه آن است. به همین دلیل جالب توجه است که مسئولان یا افراد تصمیم گیرنده در این زمینه، تمامی تأکید و تلاش خود را بر روی جنبه های فنی و سخت افزاری سینما قرار داده اند و از بخش فیلم نامه به راحتی عبور می کنند.

شاید به همین دلیل است که هنگام مواجهه با ناکامی در عرصه بین المللی، سیاست های مغرضانه جشنواره ها را دلیل عدم موغفقیت خود ذکر می کنند و از ضعف های آثار خود چشم پوشی می کنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *