#


نکاتی برای نظم دادن به خانه

29 دسامبر 2018 بدون نظر 1365 بازدید

نکاتی برای نظم دادن به خانه

نظم دادن به خانه برای بخش هایی از خانه که در آن فعالیت زیادی دارید را در ذهن داشته باشید که معمولا به این بخش ها، بخش های فعال می گویند. بخش های فعال معمولا کمدها، کشوها، کابینت ها، قفسه ها و … را شامل می شود. بخش هایی از خانه که استفاده ی کمتری دارند را بخش های غیر فعال می گویند مانند پذیرایی ،زیرزمین و….شلف هایی که در ارتفاع قرار دارند.

نگهداری وسایل اضافه که مورد استفاده نیستند از اشتباهات رایج است که برای نظم دادن به خانه لازم است. اگر برای نگهداری وسایل در خانه از قفسه های رو باز استفاده می شود حتما باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که همه وسایل مرتب و از نظر بصری جلوه خوبی را ارائه دهد. این مدل قفسه ها جای مناسبی برای نگهداری وسایل دکوری، فیلم ها، کتاب ها و وسایلی از این قبیل هستند. برخلاف نظر عموم مردم قفسه ها می توانند بسیار شیک و به روز باشند اگر طراحی مناسب و چیدمان منظمی برایشان در نظر گرفت.

نظم دادن به خانه

برای نظم دادن به خانه وسایل این نکته باید مورد توجه باشد که تمامی وسایل با نظم خاصی در دسترس باشند زیرا در دسترس نبودن یک وسیله باعث از یاد رفتن آن وسیله می شود. اگر وسایل متناسب با کاربردشان دسته بندی شوند و در یک جا نگهداری شوند امکان دسترسی به آن ها بیشتر می شود. برای مثال لوازمی مانند داروها و لوازم مرتبط با آن ها بهتر است در یک جعبه ی مجزا قرار گیرند.

تقسیم بندی کشوها به نظم دادن به خانه بسیار کمک میکند. تقسیم کننده های کشو باعث می شوند تا کشو ها به بخش های کوچکتری تبدیل بشوند و از این جهت دسترسی به وسایل راحت تر است. انباشته شدن وسایل به روی یکدیگر هم جلوه خوبی ندارد و هم دسترسی به وسایل بسیار سخت است، اگر جای زیادی برای اختصاص دادن به وسایل ندارید می توانید در ارتفاع با زدن شلف های مختلف وسایل را درون جعبه های گوناگونی قرار دهید.

نظم دادن به خانه

راه هایی برای نظم دادن به خانه برای لوازم آرایشی

وسایل آرایشی در اکثر مواقع محیط را به هم ریخته و شلوغ نشان می دهند. راه هایی می توان پیشنهاد کرد تا این هرج و مرج مقداری کاسته شود. اگر جایی را برای برس ها در نظر بگیرید بسیار عالی است. میتوانید یک ظرف را در نظر بگیرید و برس ها را به صورت عمودی درون آن قرار دهید.

شبکه بندی کشو هایی که درون آن لوازم آرایش قرار دارد به راحت پیدا کردن وسایل کمک می کند. نکته ی دیگری که این کار دارد این است که به نگهداری و سالم ماندن وسایل هم کمک می کند. برای وسایل ریزتری مانند پنبه، لاک پاکن ها و … می توان از طروف ریزتری برای قرار دادن آن ها استفاده کرد.قفسه های مخفی برای نگهداری همچین وسایلی بسیار مناسب اند این قفسه ها در پشت آینه ها معمولا قرار می گیرند.

نظم دادن به خانه

راه هایی برای نظم دادن به خانه در بخش آشپزخانه

بزرگ یا کوچک بودن آشپزخانه تفاوتی برای نظم دادن به خانه ایجاد نمی کند. در دسترس بودن و مرتب بودن وسایل است که مهم است. اگر یک آشپز زبردست باشید ولی وسایل مورد نیازتان نامرتب و یا دردسترس نباشد کار کردن در این محیط برایتان امکان پذیر نیست.

آشپزخانه محیطی است که طراحی مناسبی باید برای آن انجام شود زیرا فضا کوچکتر از بقیه جاهای خانه است و حجم وسایل بسیار بالا است. برای نظم دادن به ادویه جات ها خوب است که از کابین های کشویی مخصوص این کار استفاده شود. استفاده از این اکسسوری های جدید آشپزخانه شما را بسیار شیک می کند.

بعضی از افراد با داشتند فضاهای عمودی این کار نظم دهی به ادویه جات را در ارتفاع انجام می دهند، شلف هایی را در ارتفاع می گذارند و شیشه های ادویه را بر روی آن قرار می دهند. کابینت های کشویی برای نگهداری لوازم شوینده هم استفاده و طراحی می شووند.

برای نظم دادن به خانه مدل کابینت ها گاهی به صورت نیمه و گاهی سرتاسری هستند که فرم سرتاسری آن برای نگهداری ظروف هم مناسب اند. در آشپزخانه همیشه نباید این قانون باشد که درهای کابینت به سمت بیرون بازشود برای بهینه کردن فضا می توان از درب های کشویی و یا درب هایی که به سمت بالا باز می شوند استفاده کرد.

از چنین فضاهایی برای نگهداری وسایل برقی می توان استفاده کرد. این درب ها برای آشپزخانه هایی که کوچک هستند بسیار مناسب اند. استفاده از ویترین های شیشه ای برای آشپزخانه بسیار زیبا هستند اگر همیشه مرتب باشند.

نظم دادن به خانه

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *