#


نحوه دکور آشپزخانه کوچک

24 دسامبر 2018 بدون نظر 1001 بازدید

نحوه دکور آشپزخانه کوچک

آشپزخانه کوچک و نحوه دکور آن مشکل بزرگی است. البته با راهکارهایی می توان این مشکل را تا حدی بر طرف کرد. هر شخصی تمایل دارد که آشپزخانه ی بزرگی در خانه داشته باشد.
ولی با در نظر گرفتن زندگی های نوین و کوچک شدن فضاها بالطبع شاهد آشپزخانه کوچک هم هستیم. این اتفاق را بیشتر در شهرهای بزرگ شاهد هستیم. در آشپزخانه شاهد رویدادهای بسیاری هستیم. این اتفاقات باعث مهم شدن آشپرخانه در خانه می شود.

آشپزخانه ها هم محلی برای درست کردن وعده های غذایی هستند. هم مکانی برای صرف غذا های آماده شده. در بعضی از مواقع مکانی برای صحبت کردن و جمع شدن اعضای خانواده محسوب می شود.
این تصویر ذهنی که هرچقدر آشپزخانه بزرگتر باشد پس زیباتر است، اشتباه است. آشپزخانه کوچک هم می تواند با یک چیدمان درست بسیار زیباتر از یک آشپزخانه بزرگ جلوه کند. دقت عمل در چیدمان آشپزخانه کوچک بسیار مهم است. خلاقیت و سلیقه را همیشه در دکور کردن فضاها باید مد نظر داشت.

آشپزخانه کوچک

نور آشپزخانه کوچک

روشن بودن یک فضا به بزرگتر نشان دادن آن کمک می کند. برای این کاربهتر است از ورود نور طبیعی به داخل آشپزخانه جلوگیری نشود. عموما این کار بوسیاه پرده های ضخیم بر روی پنجره ها بوجود می آید.
راهکار دیگر استفاده از کابینت های رنگ روشن برای آشپزخانه کوچک است. در هنگام شب که ما نور روز را نداریم از روشنایی های پر نوربا رنگ های روشن باید استفاده کرد.

رنگ دیوارها

اگر آشپزخانه منزل شما بزرگ است که آزادانه می توانید از هر رنگی استفاده کنید. ولی اگر آشپزخانه کوچک دارید ملزم به استفاده از رنگ های روشن هستید. پیشنهاد می شود از رنگ سفیدد در آشپزخانه کوچک زیاد استفاده شود. رنگ سفید هم باعث بزرگتر شدن فضا می شود و هم محیط را تمیزتر و با شکوهتر نشان می دهد.

اگر از رنگ سفید استفاده کنید برای ترکیب با بقیه ی رنگ ها هم دستتان باز است. نمی توان فقط از رنگ سفید استفاده کرد. زیرا این کار باعث بی روح شدن فضا می شود. پس ما ملزم به ترکیب رنگ سفید با یک رنگ زنده هستیم. به دلیل هم خوانی رنگ سفید با بقیه رنگ ها از این جهت محدودیتی وجود ندارد.

آشپزخانه کوچک

نحوه چیدمان

از مهم ترین مشکلات آشپزخانه ها، حجم بالای وسایل است. این مشکل برای آشپزخانه کوچک بیشتر هم می شود. اگر آشپزخانه کوچک دارید وسایل را بر روی پیش خوان آشپزخانه نگذارید. از گذاشتن وسایل در معرض دید پرهیز کنید. این کار باعث شلوغ به نظر آمدن محیط آشپزخانه می شود.

عموما آشپزخانه کوچک جای کافی برای قرار میز و صندلی ندارد. پس در این جا خلاقیت به کار می آید. میزهای تاشو و یا کشویی برای این آشپزخانه ها مناسب هستند. اگر کابینت ها اپن دارند با چند صندلی در کنار آن می توان یک میز کوچک بوجود آورد.
همه ی افراد با دیدن گل و گیاه روحیه خوبی پیدا می کنند. این حس را به راحتی می توان به محیط آشپزخانه منتقل کرد. در آشپزخانه می توان از گلدان های کوچکی استفاده کرد که گیاهان آن خوراکی است. از نمونه این گیاهان گلدان های کوچک ریحون، رزماری و … است.
اگر سطح کافی برای قرار دادن این گلدان ها در آشپزخانه کوچک تان ندارید. می توانید از تاقپه هایی برای گذاشتن این گلدان ها در ارتفاع و بر روی دیوار استفاده کنید.

آشپزخانه کوچک

از نکات قابل توجهی که در آشپزخانه کوچک حتما باید توجه کرد. منظم بودن و شلوغ نبودن این آشپزخانه ها بسیار مهم است. طراحی های مدرن امروزه این پیشنهاد را دارند که محیط آشپزخانه و نشیمن مرزی نداشته باشند. این کار هم مزیت هایی را به همراه دارد و هم معایبی خواهد داشت.
از محاسن این آشپزخانه ها بزرگتر نشان دادن کل خانه است. بر داشتن محدودیت ها و مرزهای بین فضاهای خانه محیط را بزرگتر و یکدست تر نشان می دهد. از معایب این کار این است که همیشه آشپزخانه شما باید تمیز باشد. علاوه بر تمیز بودن مرتب بودن وسایل آشپزخانه هم بسیار اهمیت دارد.

حال اگر تصمیم به اجرای همچین آشپزخانه ای را دارید. با قرار دادن یک میز کوچک مابین آشپزخانه و نشیمن این حد فاصل را بین فضاها می توان ایجاد کرد. اگر تعداد بیشتری را دور این میزها می خواهید جا دهید. می توانید از میزهای تاشو که به اشکال دایره و مستطیل هستند، می توانید استفاده کنید. یا میزهایی را استفاده کنید که دو صفحه به صورت ریلی در زیر یکدیگر قرار دارند. در هنگاه نیاز می توان این میز ها را بزرگتر کرد. درغیر این صورت حجم کمی از فضا را اشغال می کنند.

آشپزخانه کوچک

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *