#


چه مواقعی باید طلاق گرفت؟

23 اکتبر 2018 بدون نظر 1433 بازدید

چه مواقعی باید طلاق گرفت؟

چه زمانی باید برای طلاق اقدام کرد؟

چطور متوجه می شوید که یک رابطه ‌ی زناشویی دوام خواهد آورد یا نه؟ هیچ راهکاری موجود نیست که علائم درست منتهی شدن یک ازدواج به طلاق را نشان بدهد، هیچ کتابی هم در دست نیست که دستور کار پیش بینی شرایط یک زندگی زناشویی در آن عنوان شده باشد و اصلا هم تعجبی ندارد که زندگی زناشویی یکی از دشوارترین مراحل در زندگی می باشد که تمرین و تلاش بسیاری را می ‌طلبد و تکنیک های زیادی دارد. هیچ هیچ راهکار خاصی هم وجود ندارد که ضمانت کند زندگی مشترک شما به طلاق نکشد.

بسیاری از افراد وجود دارند که علاقه ای ندارند برای زندگی زناشویی خود تمرین و تلاش کنند و به خاطر خستگی و دل مردگی یا احساس نیاز به شاداب بودن و تنوع، وارد مرحله طلاق می شوند. دو نفر که بر مبنای شیفتگی کاذب و نه بر اساس عشق و محبت واقعی با یکدیگر ازدواج می‌ کنند، شرایط را برای طلاق راحت تر فراهم می ‌کنند زیرا آغاز زندگی آن ها پایه محکمی نداشته است.

در صورتی که تصور می ‌کنید خودتان دو نفر قادر نیستید مهارت‌ های‌ تان را بهبود ببخشید پس وقت‌ تان را الکی تلف نکنید و از یک نفر که در این زمینه تخصص و مهارت لازم را دارد کمک بخواهید تا هر روز بر هیجانات و خشم ‌های‌ شما اضافه نشود. ولی اگر خیانت، دروغگویی زیاد، خشونت و فحاشی تبدیل به قسمتی از ماجرای زندگی‌ تان شده است، احتمالاً وقت آن رسیده که زندگی مشترک‌ تان را به پایان برسانید. این مشکلات به هیچ عنوان نباید کوچک شمرده شوند زیرا به فرزندان هم آسیب خواهد رسید.

به دلایل اشتباهی در رابطه مانده ‌اید

چنانچه به این علت به زندگی مشترک‌ خود ادامه می ‌دهید که از تنهایی هراس دارید و شریک زندگی تان را دوست ندارید، این معنی را می دهد که عمر زندگی مشترک‌ تان به پایان خود نزدیک شده است. ماندن در ازدواج تنها به خاطر مجرد نماندن به هیچ عنوان عاقلانه نیست. بسیاری از افراد شاید به خاطر فرزندان، امنیت مالی و … به زندگی خود ادامه دهند. ولی به تدریج واقعیت خودش را رو خواهد کرد و همسر شما در نهایت متوجه خواهد شد که بهب او علاقه ای ندارید. یک رابطه‌ ای به این صورت هیچ وقت ماندگار نخواهد بود.

مورد خشونت واقع می ‌شوید

هر مدل  خشونتی چه کلامی، چه فیزیکی و چه جنسی می بایست به قانون تحویل داده شود و برای خود وکیل بگیرید. قبول داریم که برخی مواقع مشاوره و درمانگر در این خصوص قادر است به شما کمک کند ولی خشونت فیزیکی در هیچ اندازه ای را نمی توان چشم پوشی کرد. در صورتی که همسر شما از هر حرکت و رفتار شما ناراحت می شود، تحقیرتان می ‌کند، شما را از دوستان و خانواده دور کرده و دارای شخصیت ثابتی نیست، تمام این ها به عنوان زنگ خطر و هشدار هستند. چنانچه حس می ‌کنید جان ‌تان در خطر می باشد باید هر چه سریع تر از پلیس کمک بخواهید. هیچ کس شما را به خاطر این که برای نجات خود درخواست کمک کرده اید سرزنش نخواهد کرد.

همسرتان از شما دزدی می‌ کند

دلیل دیگری که برای به پایان رساندن زندگی زناشویی وجود داد این است که همسرتان از شما پول دزدی می خواهد. در صورتی که همسر شما قمارباز است، کار نمی ‌کند و به زور و اجبار از شما پول می خواهد زمان آن رسیده که همچین آدمی را از زندگی خود بیرون بیندازید. به خصوص اگر با مشاور هم مشورت کرده باشید یا تمام تلاش تان را برای حل مشکل کرده ‌باشید ولی تغییری به وجود نیامده باید هر چه سریع تر به زندگی زناشویی ‌تان پایان دهید. مشکلات مهمی مانند قمارباز بودن همسر هیچ وقت خیلی سریع برطرف نخواهد شد. ادامه‌ ی این زندگی خاطرات خیلی بدی را برای شما و فرزندان به جا خواهد گذاشت که برای همیشه در ذهن‌ شما خواهند ماند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.