#


در کوتاه ترین زمان طلاق بگیرید!

14 آگوست 2018 بدون نظر 1507 بازدید

در کوتاه ترین زمان طلاق بگیرید!

طلاق، آسیبی که جامعه را تهدید می کند

عیسی قبادی بیان کرد: طلاق خود به خود یک آسیب نیست و در صورتی که از یک فرآیند عبور نماید به عنوان یک آسیب به شمار می رود. همچنین افزود: در چند سال گذشته عواملی مانند منافع اقتصادی باعث افزایش طلاق در جامعه شده است.

قبادی در ادامه افزود: مسئله طلاق در جامعه و به خصوص در استان البرز بعد از اعتیاد و کودکان کار جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و به عنوان سومین مسئله مطرح در زمینه آسیب های اجتماعی به شمار می رود. با توجه به این که طلاق در صورتی که از یک فرآیند عبور کند به عنوان یک آسیب محسوب می شود، در استان البرز نیز این فرآیند عبور کرده و به عنوان یک آسیب به حساب می آید.

وی در ادامه اشاره ای به برنامه های انجام شده در سال اخیر برای پایین آوردن درصد طلاق و آموزش های ارائه شده در استان البرز کرد و گفت: مهم ترین قسمت از این آموزش ها قبل از ازدواج به زوج ها ارائه شد و همین مسئله باعث کاهش سیزده درصدی طلاق در سال 96 در مقایسه با سال 95 شد. این مسئله نشان دهنده این است که می توان به برنامه های کنترلی سال های آتی امید داشت.

عیسی قبادی در خصوص اینکه توقع ما این است که روح کلی کشور نسبت به طلاق واکنش مثبت نشان ندهد، اظهار کرد: برخی از طلاق ها مربوط به نداشتن مهارت های اجتماعی مخصوصا نیاموختن تاب آوری در دوران نوجوانی می شود که نقش آموزش و پروش در آن بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: همه ی زندگی یک نوجوان تنها درس و کنکور نیست، به همین دلیل آموزش و پرورش باید به این مسائل و آموزش مهارت های اجتماعی به دانش آموزان توجه کند. همچنین گفته است که ما در خصوص مسئله طلاق حساسیت خاصی داریم و بر این اعتقادیم در صورتی که مواردی مانند ایجاد همبستگی، بهداشت مغز، آموزش های اجتماعی و پیشگیری از ایجاد فاصله میان ذهنیت و واقعیت و کاهش توقعات فردی رعایت گردد می توان طلاق رامدیریت کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.