#


رمز تفاهم زن و مرد

8 می 2018 بدون نظر 1719 بازدید

رمز تفاهم زن و مرد

چگونگی درک و خوشبخت کردن شریک جنسی

برقراری مناسبات كاملا آزاد اولین قدم برای برقراری یک رابطه سالم است. مناسبات آزاد باید به شکلی باشد که هر یک از طرفین بتوانند از طرز فکر و احساس طرف مقابل باخبر شوند. گسترش مناسبات آزاد زمینه ای را به وجود می آورد که بتوانید واقعا یکدیگر را دوست بدارید. مادامی که نتوانید تشخیص دهید که در درون شریک زندگی شما چه می گذرد چگونه می توانید حقیقت وجودش را دریابید و او را درک کنید و شریک زندگی شما باید شریک غم و شادی، امیدها و ناامیدی ها، ترس و شجاعت و بسیاری از مسایل روانی شما باشد لیکن تا زمانی که از مسایل روحی و روانی هم، خبر ندارید این خیالی بیش نیست. فقط موقعی می توانید کسی را درک کنید و او را دوست داشته باشید که افکار، احساسات و علل انجام آن را به خوبی تشخیص دهید. از چگونگی تماس و مناسبات زوجین ماهیت درونی آنها هویدا می شود. به عبارتی دیگر ماهیت هر فرد در معاشرت و مناسباتش مشخص می شود. هر قدر که فاصله بین نظر شوهر وزن بیشتر باشد تماس مؤثر و تفاهم وجود ندارد. تا وقتی که دو نفر سعی به تفاهم دارند احتیاج به تنظیم تصویرها همیشه پابرجاست. تصویر درون شما و همسرتان باید آنقدر متحول شود که یک همسانی و یگانگی به وجود آید. باید ارزش شخصی شما از خویشتن با تصویری که همسر شما از شما دارد مطابق باشد. احساس شما از خودتان همانی باشد که همسرتان نسبت به شما دارد.

میان اینکه شما خود را چگونه آدمی می دانید و اینکه عقیده همسرتان نسبت به شما چه می باشد به هر میزان فاصله که وجود داشته باشد به همان اندازه نسبت به هم بیگانه اید. در واقع می توان چنین نتیجه گرفت که مناسبات آزاد و دمکراتیک کلیدی است که درهای آگاهی را به روی شما و همسرتان باز می کند به طوری که بتوانید یکدیگر را آنگونه که هستید بشناسید و ببینید و از چنین تفاهمی لذت ببرید. صحبت کردن یکی از راههای مثبت است برای اینکه بتوانید نهفته های درون خود را آشکار سازید. صحبت هنگامی مفید و مؤثر است که با درستی هر چه تمامتر افکار و احساس طرف را به دقت مشخص کند. بنابراین مفهوم بهتر تماس و مناسبات آزاد در . ازدواج، نزدیک بودن به یکدیگر است. یعنی اینکه زندگی آزاد و بی آلایشی را بنا نهند به نحوی که در آن از اضطراب، ترس، خبری نباشد و توقعات آزادانه ابراز شوند.

تماس آزاد در ازدواج نقش بارزی را بین زن و شوهر ایفا می کند. گاهی صحبت نکردن نیز می تواند وسیله ای برای برقراری ارتباط بین زوجین باشد. عشاق با یک نگاه منظور خود را به هم انتقال می دهند. بیان این مطلب که درباره همسر خود چه فکر می کنید یا چه احساس میکنید، خود هنری است و همین طور تشخیص درست احساس و فکر همسرتان نسبت به شما هنر است. این دو هنر را به خوبی می توان فرا گرفت.

درست آن است چیزی را که در درونتان احساس می کنید بتوانید تشخیص دهید، درک کنید و مهار نمائید. زن و شوهر باید بتوانند کلیه اموری که مورد علاقه آنها یا موجب هراس و ناراحتی آنهاست را به راحتی به بحث بگذارند، به خصوص در مورد توقعات، نقش ها و نوع روابط زناشویی که میل دارند برقرار کنند. باید با هم تماس بگیرند و هر گونه عوامل اختلاف زا را شناسایی و راه حلی مناسب پیدا کنند. هر قدر دامنه این گفتگوها را گسترش دهند به همان میزان از نوسان و درگیری جلوگیری کرده اند. اغلب زوجهای جوان اضطراب هایی دارند. چنین مواردی باید در دوران آشنایی مطرح و بحث شود. زن و شوهر دوراندیش معمولا مسایل آینده را با دقت بیشتری می توانند تشخیص دهند. در ابتدای تماس ممکن است برای زوجهای جوان موانعی وجود داشته باشد که آنها نتوانند تمامی مسایل خود را با همسرشان در میان بگذارند ولی به مرور این مشکل حل خواهد شد.

در دوران ازدواج فرصت کافی برای تشریح این قبیل مسایل وجود دارد. وقتی زوجی با هم ازدواج می کنند مسلما سالهایی را پشت سر گذارده اند که احساسات و امیال خود را سرکوب کرده و یا مخفی نموده اند. حال باید این نوع برداشت و طرز تلقی کنار گذارده شود تفکری نوین جایگزین شود شاید دیگر لزومی ندارد که ترس به خود راه دهند که مبادا مورد سرزنش یا تنبیه قرار گیرند. یا اینکه از اسرار درونی آنها کسی با خبر شود. اگر این احساسات بیان نشود و برای آنها راه حلی پیدا نشود ممکن است به قسمت ناخود آگاه مغز برود و برای همیشه بایگانی شود و این خود می تواند سرآغاز بسیاری از مشکلات روانی بعدی باشد.

هیچ گونه احساس درونی نباید مایه شرم و ترس باشد. همه افراد چنین احساساتی دارند بدون وجود ترس، اضطراب، تردیدها، در انسان بودن ما تردید باید کرد. سعی کنید علت واقعی احساسات خود را در زمان بروز تشخیص دهید. شاید هیچگاه متوجه نبودید که این احساسات می خواسته اند خود را بیرون بریزند. گذشت زمان بسیاری از مسایل شما را حل میکند. احساسات خوب و بد خود را بروز دهید. با ابراز احساسات خود می توانید ریشه ازدواج خود را عمیق تر کنید. سعی کنید همواره در زندگی صریح و بدون پرده صحبت کنید. حرفهای خود را در صورت عدم توجه طرف مقابل تکرار کنید. بی تردید اگر زن و شوهر تماس دائمی و آزادی با هم داشته باشند بسیاری از مشکلات آنها حل می شود. موقع صحبت کردن به همسرتان نگاه کنید می توانید در این صورت اطمینان حاصل کنید که آیا به این موضوع علاقمند است یا خیر. آن را درک می کند یا اینکه حیران شده و متوجه نمی شود.

از نتیجه گیری فوری و حدس و گمان اجتناب کنید. در مورد آنچه که شنیده اید دقیق باشید، همانگونه که برای ابراز احساسات درونی احتیاج به داشتن مهارت است درک نحوه برقراری تماس طرف مقابل نیز استادی و ورزیدگی می خواهد. برای درک علائم تماس نخست تلاشهای مستمر و آگاهانه لازم است اما رفته رفته جزو طبیعت شخص می شود. با هیچکس نزدیک تر از همسر خود نباشید. روابط شما باید به صورتی باشد که کلیه ناراحتی ها، مشکلات و نگرانی های خود را به شکلی کاملا آزاد برای هم بازگو کنید، لذا باید کاملا مطمئن باشید که آنچه را امروز با او در میان می گذارید، برای کسی بازگو نمی شود. بنابراین آنچه بین زن و شوهر می گذرد کاملا محرمانه است. توجه و احترام به اعتماد شریک زندگی از مهم ترین و لازم ترین امور به حساب می آید. تماس، احتیاجات درونی شخص را آشکار می کند و زن و شوهر باید با اطلاع از آن اقدامات لازم را انجام دهند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.