#


دلیل اصلی نارضایتی زوجین از زندگی مشترک چیست؟

3 ژانویه 2018 بدون نظر 1787 بازدید

دلیل اصلی نارضایتی زوجین از زندگی مشترک چیست؟

دلیل اصلی نارضایتی زوجین از زندگی مشترک چیست؟

نشانه های عدم رضایت زوج ها از زندگی مشترک

آیا تا کنون به آمار طلاق و جدایی توجه داشته اید؟ این روز ها آمار طلاق و جدایی طوری بالا رفته است که سبب نگرانی افراد شده و موجب بی اعتماد شدن اشخاص نسبت به هم می شود. یکی از علل اصلی که موجب به وجود آمدن این مشکل در جوامع امروزی شده است عدم رضایت زوج ها از زندگی مشترک شان می باشد که بعضی اوقات به علت رفتار های غیر عاقلانه به وجود می آید، در این قسمت ما می خواهیم بیشتر به نارضایتی در روابط و زندگی زوجین بپردازیم.

چه چیزی موجب عدم رضایت زوج ها از زندگی مشترک می شود؟

ما به عنوان یک انسان از زمانی که متولد می شویم ارتباطات به صورت کاملا موثر بر زندگی مان تاثیر گذار خواهد بود، حتی می توان گفت نوجوانانی که در سال های نخست نوجوانی خود ارتباطات امنی را دارند در آینده و در زمان آغاز زندگی مشترک شان شانس موفقیت بیشتری را خواهند داشت. باید بدانید که خود شناسی در ازدواج یک امر بسیار مهم و ضروری می باشد به این معنی که اگر ما بتوانیم خودمان را دوست داشته باشید خیلی راحت تر می توانید سایر افراد را نیز دوست بداریم و به آسانی می توانیم با دیگران رابطه برقرار کنیم، ولی اگر خود شناسی به صورت منفی باشد می تواند موجب حسادت های نا سالم، وابستگی و عدم پذیرش هیچ گونه ارتباطی را به همراه دارد و به دنبال آن سبب طلاق و جدایی در زندگی مشترک خواهد شد.

مشکل اصلی زوج ها در زندگی مشترک ناشی از کمبود آزادی یکی از طرفین می باشد به این معنی که آن ها نمی توانند آن طور که خواهان آن هستند عمل کنند و هر انتقادی که از آنان می شود نمی پذیرند، هنگامی که اندکی از کیفیت روابط شان کاهش می یابد دعوا و عدم رضایت از زندگی بینشان آغاز می شود، نا رضایتی میان زن و شوهر ممکن است در هر زمانی از زندگی مشترک وجود داشته باشد ولی بیشتر زمان هایی رخ می دهد که خواسته هایشان عملی نمی شود. اشخاص بهتر است در زندگی مشترک خود به صورت کاملا هوشمندانه عمل کنند زیرا همین اختلاف های کوچک ممکن است موجب طلاق و جدایی شود.

علت اینکه حس نارضایتی بین زوج ها در زندگی مشترک به وجود می آید

*یکی از دلایلی که سبب می شود بین زوجین حس عدم رضایت از زندگی مشترک ایجاد شود این است که هر کدام از طرفین احساس می کنند که توسط فرد مقابل(همسر) حمایت نمی شوند.

یکی از نکات اصلی در زندگی زناشویی این است که زن و شوهر ها همدیگر را حمایت کنند، زمانی که مشغول کار خانه باشد و یا اینکه در حال انجام پروژه ی کاری باشد مانند جابجایی وسایل منزل یا در حال کوتاه کردن مو های خود باشد بدان معنی نیست که برای انجام هر کاری نیاز به اجازه از فرد دیگر داشته باشد، ولی بعضی اوقات همسران همیشه در کنار هم هستند و در لحظه های مهم و حساس که همسر نیاز به حمایت دارد او را حمایت نمی کنند و این دلیل نارضایتی زوج ها می باشد.

*بحث کردن در مورد مسائل بی اهمیت

درست است که زمانی که با فردی زندگی می کنید باید خود را با او وفق دهید پس باعث سازگار شدن اشخاص در زندگی مشترک خواهد شد، هر چند هر موضوعی که به بحث بیانجامد احساس خوبی در زندگی به وجود نمی آورد و اینکه بحث و دعوا بر سر مسائلی که اهمیت چندانی ندارند باعث سست شدن اساس خانواده ها می شود.

بحث های بی مورد و دلیلی برای عدم رضایت از زندگی مشترک

به طور دائمی نه گفتن و رد کردن تمام خواسته ها

بعضی اوقات اشخاصی هستند که بدون دقت و فکر کردن که برنامه و خواسته ی طرف مقابل در چه موردی می باشد او را رد کرده و نه می گویند. اگر به طور دائم نه بگویید ممکن برای طرف مقابل تان کسل کننده باشد، احتمال دارد نه گفتن به مهمانی رفتن، فیلم دیدن، شام با دوستان، خرید وسایل و یا چیز های دیگر باشد؛ نه گفتن همیشگی نشان دهنده ی یک هشدار جدی می باشد، اینکه زوج ها هر کدام نظرات مختلفی داشته باشند کاملا طبیعی است ولی چنانچه بیش از اندازه باشد واقعا ادامه پیدا کردن رابطه سخت و دشوار می شود و چنانچه فقط یکی از طرفین خانواده دوست و اهل سفر و گردش باشد کار مشکل می شود اگرچه در مراحل مختلف زندگی ممکن است اهداف دچار تغییراتی شوند.

ارزشیابی ارتباطات:

ارزشیابی در رابطه ها اساس ارتباط می باشد که با اعتماد به نفس، احترام، و عشق همراه است. زمانی که یکی از ارکان ضعیف باشد هیچ حس شادی و خوشحالی به وجود نمی آید، هنگامی که رفتار تان با طرف مقابل به صورت نا منظم باشد و به او زمان فکر کردن و اندیشیدن ندهید در این صورت موجب ایجاد دلسری و سرد شدن روابط خواهد شد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.