#


آشنایی با مهارت های مهم همسر داری

18 نوامبر 2017 بدون نظر 1725 بازدید

آشنایی با مهارت های مهم همسر داری

آشنایی با مهارت های مهم همسر داری

رمز و راز همسر داری

زمانی که زندگی مشترک آغاز می شود ،زوجین با یکدیگر دانسته یا نا آگاهانه عهد می بندند که برای تشکیل و همچنین ادامه یک زندگی مشترک با نشاط و با طراوت در کنار هم تلاش و کوشش بسیاری کنند. در زندگی مشترک ،اگر چه کنترل برخی از عوامل بیرونی امکان پذیر نمی باشد و نیز برای خیلی از زوج ها ،استفاده و بهره بردن از این عوامل به صورت نا اگاهانه و بدون هوشیاری صورت می گیرد ولی:

زن و شوهر هایی که دارای مهارت و آگاهی های کافی هستند و نیز می توانند ذهن خود را مدیریت کنند، آنان هستند که می توانند باور های منفی ذهن خود را از بین برده و باور های مثبت را جایگزین آن کنند و همچنین در بسیاری از موارد از مسائل به وجود آمده ،برداشت مثبت داشته و در صدد هستند که رابطه زناشویی شان را حفظ نموده و بتوانند رابطه ای رضایت بخش و جذاب داشته باشند.

همسر داری

همسر داری

زوج هایی موفق هستند که بتوانند باور ها، گفتار و رفتارشان را خودشان انتخاب کنند و تمام نتایج رفتارهایشان انعکاسی از انتخاب های صحیح یا نادرست و یا آگاهانه یا نا آگاهانه خودشان باشند. آن ها معتقد هستند که کیفیت یک زندگی مشرک و زناشویی، بستگی به چیز هایی دارد که زوجین خواهان آن هستند یا اینکه ومسئولیت کارهایی را که انجام می دهند پذیرفته و نتایج آن را نیز قبول می کنند ،و در صورت بروز هر گونه اشتباه سعی بر جبران آن را دارند.

این گونه زوج ها به آسانی می توانند احساسات خودشان را بروز داده و و با درک کردن همدیگر و نیز محترم شمردن نظرات یکدیگر ،سعی بر این دارند که بتوانند زندگی خود را به بهترین نحو مدیریت کرده و نیز زندگی شاد و پر طراوتی داشته باشند.

چنانچه هر کدام از ما بدانیم که ما ،یا هر زوج دیگری در مقابل اتفاقات و رویداد های پیش آمده در زندگی مان مسئول هستیم و نیز حق انتخاب داشته و می توانیم هر رخدادی را مورد بررسی و تجزیه و تحلیل نماییم، مغز ما هم بیشتر فعالیت می کند و چنانچه مغز بیشتر فعالیت داشته باشد ،مسائل مان راحت تر حل و فصل می شود. پس می توان گفت با بالا بردن آگاهی، تکرار و تمرین زیاد و همچنین استفاده ی زیاد از مغزمان می توانیم با روشی صحیح در برابر مسائل اقداماتی را انجام داد و در هر شرایط مطابق با آن می توان با آگاهی بیشتر و با خلاقیت و به طور کاملا جسورانه تصمیم گرفت و با هر شریطی مطابق با همان شریط بتوان کنش یا واکنشی انجام داد.

همسر داری

همسر داری

زمانی که در یک رابطه زناشویی راه های انتخابی ،درست و حلاقانه انتخاب شوند و نیز به احساسات و نیاز های یکدیگر احترام بگذارند و توجه کافی داشته باشند، در هر موقعیتی هرکدام مسئولیتی را پذیرفته و نیز با یکدیگر صداقت داشته و همدیگر را محترم شمارند، به پیشنهادات و خواسته های هم احترام بگذارند و در مقابل مشکلاتی که ممکن است در زندگی هر فردی به وجود بیاید مسئولانه عمل کرده و جدی باشند و همچنین افکار و احساسات خود را با صراحت بیان کرده و در صدد درک یکدیگر برآیند می توانند زندگی مشترکشان را به سمتی سوق دهند که هم رضایت بخش بوده و هم زندگی زناشویی جذابی داشته باشند.

در ادامه این مطلب ما می خواهیم بعضی از روش هایی که زوج های موفق برای موفقیت در زندگی شان به کار برده اند را به شما معرفی کنیم:

نیاز هایتان را واضح بیان کنید:

زندگی مشترک بازی نیست که بر اساس حدس و گمان باشد. تعداد کثیری از مردم، از اینکه خواسته های خود را به صورت واضح و صریح بیان کنند می ترسند و در نتیجه خواسته خود را پنهان می کنند که نتیجه این سرپوش گذاشتن بر خواسته ها، نا امید شدن از رسیدن به خواسته هایی می شود که از گفتن آنها ترس داشته اند و اینکه در مقابل همسرانشان با خشونت رفتار کرده ،همسری که متهم به برآورده نکردن خواسته ای است که در گفتن آن کوتاهی شده است. به وجود امدن یک رابطه صمیمی با همسر، فقط در صورتی امکان پذیر می باشد که زوجین در رفتار، گفتار و کردارشان با هم صداقت داشته باشند. پس باید به یاد داشته باشید که هیچ موقع همسر شما نمی تواند فکر شما را خوانده و علم غیب ندارد که بتواند هر آنچه در درون شما می گذرد را بخواند.

به خودتان و همسرتان به دید یک تیم دونفره نگاه کنید:

این بدان معنی است که شما و همسرتن هر کدام فرد منحصر به فردی بوده که افکار و مارت های متفاوتی دارید ،و این تفاوت ها نشانگر این است که هردوی شما به عنوان یک تیک ارزشمند می باشید.

همسر داری

همسر داری

مسائل و مشکلات پیش آمده را به موقع حل و فصل کنید:

اجازه ندهید که خشم تمام وجودتان را پر کند. ممکن است هر اشتباه و یا مشکلی که در زندگی زناشویی پیش می آید به روابط  و احساسات زوجین آسیب برساند ،آن دو را در مقابل هم قرار داده و در نهایت سبب شود که آنها از هم دور شوند و یا اینکه با هم دشمنی کنند.

صادقانه گوش بدهید:

بدون اینکه نسبت به گفته ها و نگرانی های طرف مقابل تان داوری کنید به آنها گوش بدهید. اکثر اوقات  تنها افراد به این احتیاج دارند که کسی باشد تا حرف ها و درد و دل های آنها را فقط گوش بدهد، و این می تواند تنها راه ل باشد. اینکه ما بتوانیم همدیگر را در زندگی مشترک مان درک کنیم امری حیاتی است. شما می توانید برای داشتن یک زندگی لذت بخش گاهی اوقات مسائل دنیای اطرافتان را از دید همسرتان نگاه کنید و سعی نکنید همیشه فقط دنیا را از چشم خودتان ببینید.

سعی کنید که با همسرتان روابط صمیمانه داشته باشید:

یکرنگی و همدلی به خودی خود به وجود نمی آید. زمانی که بین زوج ها یکرنگی و همدلی وجود نداشته باشد، آنها از هم دور شده و ممکن است در رابطه زناشویی شان خللی به وجود آید . پس در نتیجه برای اینکه بتوان یک رابطه موفق داشت باید سال ها به طور مستمر به یکدیگر توجه کافی داشته باشیم.

همسر داری

همسر داری

اصلا قدرت شاد و سر زنده بودن و نیز زیبا بودن را دست کم نگیرید:

در ضمن اینکه رابطه زناشویی خوب است می توانم بگوییم که زمزمه های عاشقانه از آن نیز شیرین تر است. حفظ روابط زناشویی راحت است ولی به وجود آوردن صمیمیت و نزدیکی بین زوجین بسیار مشکل است. برای ایجاد صمیمیت در روابط زناشویی زوجین به صداقت ،صراحت در بیان خواسته ها، بیان دل نگرانی ها و حتی علایق خود به طرف مقابل، و نیز داشتن امید و آرزو برای آینده زندگی نیازمند هستند.

به آینده تان بیاندیشید:

همانطور که همه ما می دانیم ازدواج توافقی است که دو طرف بتوانند آینده شان را در کنار هم بگذرانند. به طور مستمر خواسته ها و نگرانی هایشان را با هم در میان بگذارند تا به این مطمئن شوید که هر دوی شما در این راه با هم و در کنار هم هستید. شما باید نیاز ها و آرزو هایتان را با گذشتن زمان به روز کنید.

با حفظ انرژی خودتان، به سلامت و سرزندگی خود توجه کنید:

این را بپذیرید که در همه زندگی ها کم و کاستی هایی وجود دارد و همواره اتفاقاتی که در زندگی می افتد باب میل نمی باشد، ولی با همکاری و هم فکری در موقعی که دچار سختی در زندگی مان می شویم میتوانیم روابط زناشویی مان را مستحکم کنیم.

همسر داری

همسر داری

عشق را مطلق تصور نکنید:

تصور نکنید که عشق مانند کالایی است که می توانید آن را داشته باشید یا اینکه از داشتن آن محروم باشید. عشق احساسی است که همراه با پستی و بلندی هایی که این منوط به شیوه برخورد شما دارد. و در انتها باید به شما یادآوری کنیم که چنانچه روش های جدید ارتباط بر قرار کردن را بیاموزید، می توانید امواج این حس زیبا را به سمت خودتان روانه کنید، که شریط بهتر و رضایت بخش تر از قبل باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.