#


هم جنس گرایی: تمایل به جنس موافق

21 سپتامبر 2017 بدون نظر 1425 بازدید

هم جنس گرایی: تمایل به جنس موافق

هم جنس گرایی: تمایل به جنس موافق

اکثر مردان و زنان تمایل به جنس مخالف دارند ولی عده ای هم هستند که تمایلشان مطلقاً به افراد هم جنس خودشان می باشد در جوامع انسانی از این تمایلات زیاد دیده می شود که در زمان بلوغ بیشتر بوده و در مردها بیش از زنها مشاهده می شود.

 مطالعات اخیر نشان داده که خیلی از مردها در زمان زندگیشان تمایل به جنس موافق و مخالف دارند Kinsey میگوید یک سوم مردانی که باآنها مصاحبه بعمل آورده اعتراف کرده اند که تمایلاتی به جنسی موافق داشته اند. این دلیل نیست که آنها واقعاً به جنس موافق تمایل داشته اند زیرا فقط 4درصد آنها اظهار داشتند که مطلقاً هموسکشوال (Homosexual) باقی مانده اند.

 عده ای هم اظهار داشته که فقط در یک یا چند مورد چنین حادثه ای برای آنها اتفاق افتاده است. که در دوران شروع بلوغ بوده. بنظر می آید که خیلی از مردم عکس العملهای جنسی مختلفی داشته و میتوانند هم به جنس موافق تمایل داشته باشند و هم به جنس مخالف.

هم جنس گرایی

هم جنس گرایی

این تمایل چطور بوجود می آید؟

 باید بین تماس به جنس موافق که جنبه اجبار داشته و بعلت عدم دسترسی به جنس مخالف است و تمایلی که مطلقاً از روی میل و رجحان می باشد فرق گذاشت. وضعیت فعلی ایجاب میکند که خیلی از مردم برای رفع احتیاجات جنسی خود به جنس موافق متوسل بشوند.

مردها و زنها وقتی که خود را برای مدت مدیدی در یک جا جمع میبینند مثل مدارس شبانه روزی، نظام وظیفه، زندان ها و غیره، برای رهائی از میل جنسی و ارضاء آن به این گونه روابط متشبث میشوند.

این عمل موقتی بوده و بمحض اینکه شرایط برای فرد ایجاب کند تمایل او به جنس مخالف منحرف می شود. در افرادی که شخصیتشان متزلزل است این حالت ادامه پیدا کرده و حتی ممکن است این تمایلات را به روابط جنسی طبیعی هم ترجیح دهند.علت اینکه چرا عده ای روابط با جنس موافق را ترجیح میدهند هنوز معلوم نیست، یک وقتی تصور میکردند که مربوط به عوامل عضوی، نقیصه ارثی یا عدم تعادل هورمونهای جنسی مذکر و مونث می باشد ولی این نظریه امروزه قابل قبول نمی باشد.

بنظر نمی آید که عوامل ساختمانی و یا عدم تعادل هورمونی ربطی با ایجاد این عارضه داشته باشد. تجویز هورمون  طططرها ممکن است بر شدت میل و فعالیت جنسی بیافزاید ولی در تمایلات شخص نسبت به جنس مخالف هیچگونه تغییری نمی دهد.

امروزه مسلم شده که تمایل جنسی افراد بیشتر مربوط به تربیت دوران طفولیت و اثرات روحی و اجتماعی است نه عوامل بیولوژیکی و Kinsey عقیده دارد که باقی ماندن این تمایل در طول تاریخ و فرهنگ بشر دلیل بر آنست که این نوع فعالیت جنسی نشانه یک استعداد اساسی موجود در بشر میباشد. مردها و زنها میتوانند از لحاظ جنسی به تحریکاتی که از افراد همجنس و غیرهمجنسی ناشی می شود پاسخ بدهند.

هم جنس گرایی

هم جنس گرایی

آیا تمایلات همجنسی در هم آهنگی جنسی تأثیری دارد؟

خیر، خیلی از جوانها بیخود و بی جهت از اینکه برایشان چنین اتفاقی رخ داده ناراحت می شوند. چندی قبل پسر ۲۰ ساله ای تصور می کرد علاقه به میل موافق دارد زیرا در کالج با پسری که او هم بدین منظور با او رفیق شده بود عملیاتی انجام داده بود. پسر مزبور از این می ترسید که مبادا امر بر رفقا و فامیلش فاش شود و حتی تصمیم داشت از تحصیل خودداری کند در ملاقاتهای پی در پی معلوم شد که این عمل اتفاقی بوده و بعلت تمایلات همجنسی واقعی نبوده است.

پس از اینکه مطمئن شده و ترس او از بین رفت به تحصیل خود ادامه داد و اکنون در یک مدرسه حرفه ای مشغول می باشد. پس از مدتی ازدواج کرد و تابحال ازدواج او با همسرش کاملا رضایت بخش بوده است.

اینک شرح حال دختری که برای اضطراب فوق العاده شدید به دلیل اینکه در دبیرستان و کالج چند مرتبه خودش را روی معلمین زن و دختر مدرسه های همکلایش انداخته بود ولی این عمل به هیچوجه با تمایلات هموسکشوال همراه نبود. بعداً که در بهداشت روانی تحصیل می کرد معلم آنها درس خود را با نشان دادن چند تصویر درباره انحراف جنسی توام کرده بود. در این موقع دخترک معصوم تصور کرده که او نیز تمایل به جنس موافق داشته و فوق العاده مضطرب شده بود. به بهانه ناخوشی کالج را ترک کرده و به منزل رفت و ترس و اضطراب خودش را محرمانه به خواهر بزرگش ابراز نمود. از لحاظ روانی امتحان شد هیچگونه اثری که نشانه تمایل به جنس موافق باشد در او مشاهده نشد. بالاخره پس از مدتی تحصیل خود را ادامه داد و وارد مرحله زندگی طبیعی شد. اکنون نامزد یکی از جوانان متشخص می باشد و من مطمئن هستم که در روابط زناشوئی خود هم آهنگی خوبی بوجود خواهد اورد.

مطالب فوق از این لحاظ بیان شد تا واضح شود که اینگونه تمایلات در دوران جوانی دلیل تمایل حقیقی نیست آنطوریکه اکثراً تصور میکنند. عده مردانی که اینگونه روابط را داشته اند خیلی زیاد می باشند ولی آنهائی که به این حال باقی می مانند بسیار کم است.

آیا از ظاهر شخص می توان گفت تمایلات همجنسی دارد یا نه؟

خیلی به ندرت، زیرا از لحاظ جنسی چنین شخصی با افراد طبیعی تفاوتی ندارد. اینکه میگویند مردان هموسکشوال اخلاق و رفتار زنانه دارند و زنان هموسکشوال هم اطوار و تمایلات مردانه، کاملا غلط ” می باشد. اکثر مردان و زنان هموسکشوال ظاهراً و باطناً مانند اشخاص هم جنس خود هستند و فقط از طریق رفتار و اعمالشان میتوان مشخصاتشان را بیان کرد.

هم جنس گرایی

هم جنس گرایی

تمایلات هم جنسی و ازدواج

چرا افرادی که تمایلات همجنسی دارند ازدواج میکنند؟

 افرادی که تمایل به جنس موافق و مخالف دارند برای این ازدواج می کنند تا ارتباطات طبیعی زندگی را برقرار سازند. بعضی ها بدون اینکه از تمایلات خود نسبت به جنس موافق مطلع باشند ازدواج می کنند و بالاخره عده ای هم عروسی می کنند شاید این تمایل آنها از بین برود.

تمایلات جنسی متباین و جور بجور مغایر با ایجاد هم آهنگی در ازدواج می باشد مرد یا زنی که تمایل به جنس موافق دارند نباید ازدواج بکند به امید اینکه این عارضه برطرف گردد. موقعی که چنین تمایلی موجود است ازدواج باید با مطالعه و دقت کامل انجام گیرد.

 

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.