#


آیا باید اسرار خود را از همسرتان مخفی کنید؟

4 سپتامبر 2017 بدون نظر 1285 بازدید

آیا باید اسرار خود را از همسرتان مخفی کنید؟

صادق بودن با همسرتان، لزوما به این معنا نیست که شما باید هر فکر، رویا، ترس یا فانتزی را با این شخص به اشتراک بگذارید.در حقیقت، صداقت ممکن است یک شمشیر دو طرفه در ازدواج شما باشد. دانستن آنچه که برای به اشتراک گذاشتن است و آن چیزی که برای به اشتراک گذاشتن نیست، مهارت ارتباطی مهم برای زوج ها برای یادگیری و استفاده  در ازدواج است. همچنین ممکن است چیزی باشد که بتواند به صلح و هماهنگی  با همسر شما کمک کند یا مانع آن شود.

 

حفظ اسرار و حق حفظ حریم خصوصی

شما در هر ارتباطی از قبیل ازدواج، خانواده یا گروه، حق حفظ حریم شخصی دارید. در هر ارتباطی، شما حق دارید که بخشی از زندگی خود را به عنوان یک راز حفظ کنید، صرف نظر از اینکه چقدر بی اهمیت است و یا چقدر اهمیت دارد، به همین دلیل است که می خواهید این کار را انجام دهید. شما همچنین حق دارید که مقداری وقت را به تنهایی صرف کنید و تنها با خودتان باشید.

این سالم و عاقلانه است که به احساس حریم خصوصی و جسمی مورد نیاز خود و همسرتان  احترام بگذارید. در غیر این صورت، به طرز عجیب و غریبی، شما در نهایت صمیمیت خود را با یکدیگر کاهش می دهید، نه افزایش. شما نمیتوانید با همسرتان واقعا صمیمی باشید، بدون اینکهبا بخشهای درونی خودتان  در ارتباط باشید.

 

آیا صداقت همیشه بهترین سیاست است؟

دلایل معتبری برای حفظ یک راز از همسر شما وجود دارد. شما نباید از  لحظات شرم آور و مضر گذشته خود دفاع کنید یا آنها را آشکار سازید. ممکن است این راز شامل شخص دیگری باشد که خواسته است که داستانش گفته نشود.

زوج های زیادی وجود دارند که برای مدت طولانی ازدواج کرده اند و اسرار شخصی دارند که با همسرانشان به اشتراک گذاشته نشده است. حس داشتن فضا و احساس داشتن بخش خصوصی خود ، برای بسیاری از افراد مهم است.

 

 زمان به اشتراک گذاشتن یک راز

اگر شما یک راز دارید که فکر میکنید باید به اشتراک بگذارید، اما در مورد انجام این کار مطمئن نیستید، وقتی مخفی کردن راز را در نظر می گیرید، به پاسخهای فیزیکی خودتان نگاه کنید.

اگر فشار خون شما افزایش پیدا می کند، یا خود را در حال چشمک زدن سریع تر می یابید، یا تنفس خود را سنگین تراحساس می کنید، و یا شما بیش از حد عرق می کنید،پس این ممکن است سرنخ هایی باشد که به شما می گوید که باید آن راز خاص را به اشتراک بگذارید.

اگر شما یک راز را نگه می دارید به دلیل اینکه نمی خواهید با مسئولیتی در ازدواج خود روبرو شوید، این می تواند مشکل ایجاد کند. محرومیت از حقایق یا اطلاعاتی که همسرتان باید در تصمیم گیری بداند، یک دستکاری مضر است.

رازهایی که می توانند به ازدواج شما آسیب برسانند عبارتند از:

-مشکلات شغلی

-پرداخت نکردن صورتحساب ها

-پول قرض دادن

-نشان ندادن یک بیماری

-مخفیانه دیدن خانواده و دوستان

-دروغ گفتن در مورد نحوه خرج کردن  پول

-پنهان کردن داشتن عادت اعتیاد یا سوء مصرف مواد

-مشکلات قانونی

-داشتن یک رابطه(خیانت)

-هنگامی که در مورد یک راز ساکت بمانید

اگر بخواهید با همسر خود یک مسئله ی مخفی یا دشوار را به اشتراک بگذارید، متوجه می شوید که زمان های زیر زمانهای خوبی برای فاش کردن آنها نیست:

-در زمان خواب

-اگر یکی از شما مست است

-هنگامی که هر یک از شما در وضعیت استرس زا هستید

-در زمان هایی که مشکلات زیاد است

-هنگامی که شما یا همسرتان عصبانی هستید

-هنگامی که یکی از شما خسته یا بیمار است.

-هنگامی که همسر شما در حال حاضر با اخبار بد دیگری دست و پنجه نرم می کند

به دنبال راهنما

صداقت و اعتماد برای موفقیت یک ازدواج حیاتی هستند.یک خط نازک بین رازهای قابل قبول و آن مواردی که یک  نفر را مردد می کند و به ازدواج آسیب می رساند،وجود دارد.

اگر شما یک فاصله را در ازدواج خود احساس می کنید و فکر می کنید ممکن است نتیجه یک راز باشد، وقت آن است که با یک مشاور حرفه ای مشورت کنید.

یک شریک که متوجه می شود که به او به طور مستقیم دروغ گفته می شود،  نیمی از صداقت خود را ارائه می دهد و اطلاعات بحرانی که  حس غریب خیانت را ایجاد می کنند را نمی گوید.برگشت به حالت اولیه با وجود این خیانت ها ممکن است دشوار شود، و شریک زندگی شما ممکن است احساس اعتماد کامل اولیه را دیگر نداشته باشد.

اگر فکر می کنید این وضعیت به وضعیت شما شبیه است، هرچه زودتر به آن برسید بهتر است!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.