#


چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی بسیار مهم است؟

15 آگوست 2017 بدون نظر 1189 بازدید

چرا دو سال ابتدای زندگی زناشویی بسیار مهم است؟

کسانی که ازدواج کرده اند می دانند که ازدواج می تواند در هر نقطه ای از زمان، تکه های خشنی داشته باشد. هنگامی که در اوایل ازدواج اتفاق می افتد، این می تواند کاملا هشدار دهنده باشد و احتمالا باید باشد. همانطور که موضوع موفقیت در ازدواج و طلاق در دو ساله اول زندگی بیشتر و بیشتر مورد مطالعه قرار گرفته است، تحقیقات نشان می دهد که چگونه یک زن و شوهر در دو سال اول زندگی خود با هم می توانند ازدواج خود را از بین ببرند.

چگونه دو سال اول سرنوشت زناشویی بلندمدت را تعیین می کند؟

دکتر تد هیوستون از دانشگاه تگزاس در آستین در مورد مطالعه پیش بینی کننده رضایت زناشویی و عوامل استرس زا توضیح داد.

“این مطالعه نشان داد که ازدواج های زودگذر زوج ها و تغییرات در اتحادشان در طول دو سال اول، سرنوشت ازدواج زناشویی را پس از سیزده سال تحت تاثیر قرار می دهد … سرخوردگی – همانطور که در کاهش عشق، کاهش احساس دلتنگی، کم شدن اعتقاد به اینکه همسر پاسخگو است و افزایش دمدمی مزاجی خود را نشان می دهد-، زوج هایی را که برای طلاق انتخاب شده اند را از کسانی که پیوند زناشویی پایدار را ایجاد می کنند، تمایز می دهد. ” محققان همچنین “تفاوت هایی میان ازدواج گروه های متاهل خوشحال و غمگین، درست پس از گره خوردن زندگی آنها.”کشف کردند.

مطالعه تگزاس به بررسی 156 زوج پرداخت که برای اولین بار در سال 1981 ازدواج کردند. محققان پس از سیزده سال متوجه شدند:

68 زوج با خوشحالی ازدواج کردند
32 زوج به طرز ناخوشایند ازدواج کردند
56 زوج طلاق گرفته بودند

مشکلات ماههای اول ازدواج، دیوانه کننده است

زوجهایی که در طی دو سال اول طلاق گرفتند، نشانه هایی از تخریب را نشان دادند و در دو ماه اول ازدواجشان نسبت به یکدیگر نگاه منفی داشتند.

این یک نشانه ای از مشکل است ،اگر یک زوج تازه کار در سال اول زندگی شروع به سرخوردگی از یکدیگر کنند. زوج هایی که هنوز با خوشحالی ازدواج می کنند، زوج هایی هستند که در طول این دوره زود هنگام در رابطه خود قادر به ایجاد احساسات مثبت نسبت به همسرشان بودند.

مواجه شدن با افسردگی های دوران ماه عسل

اگر بعد از عروسی خود کمی اندوهگین شوید، اشکالی ندارد.
افسردگی و اندوه ماه عسل طبیعی است. شما هر دو در آماده سازی وقت گیر عروسی گرفتار شده اید. این یک شرط مطمئن است که هنگامی که این استرس را برای مقابله با آن نداشته باشید، احساس کمبود خواهید کرد. این شبیه به وضعیت پس از پایان تعطیلات است که بسیاری از مردم آن را تجربه کرده اند.

با این حال، مهم این است که این دوره افسردگی را نادیده بگیریم. آماده شدن برای افسردگی در اوابل ازدواج می تواند به شما کمک کند تا بتوانید آنها را زودتر پشت سر بگذارید. وقت آن است که به مرحله موقعیت ازدواج برای بقیه زندگی خود با یکدیگر حرکت کنید. همانطور که در مطالعه دکتر هیستون اشاره شد، اولویت اول برای جوانان باید حفظ یک عشق زنده باشد.

اولویت های دیگری نیز وجود دارد که زن و شوهر به آن نیاز دارند. چندین اهداف مهم که باید در سال اول حل و فصل شوند عبارتند از: چگونگی تخصیص و رسیدگی به پول، چه کسی می خواهد چه کاری انجام دهد، راه های گذراندن وقت آزاد، وقت گذاشتن برای داشتن رابطه جنسی، برخورد با قوانین داخلی زندگی، درک تفاوت در معنویت و یا دین، یادگیری نحوه برخورد با درگیری ها و بحث در مورد انتظارات یکدیگر. متأسفانه بسیاری از زوج ها ازموضوعاتی که ممكن است منجر به بالا گرفتن بحث شود، اجتناب می كنند، اما انجام ندادن این كار باعث صدمه زدن به اتحاد شما می شود.

-پرچم های قرمز برای مراقبت
-کمبود عشق و صمیمیت
-ناتوانی در داشتن سرگرمی با یکدیگر
-خودخواهی
-ترس از درگیری و بحث
-فقدان احترام
-اختصاص بیش از حد زمان برای چیزهای دیگر
-هزینه بیش از حد
-وابستگی بیش از حد به والدین
-مشکلات جنسی
-اعتیاد و / یا سوء مصرف مواد
-سوء استفاده احساسی و / یا جسمی
-انتظارات غیرواقعی
-ازدواج در سنین کم یا به دلایل غلط

اگر شما در حال مبارزه هستید، چه کاری می توانید انجام دهید؟

بهترین کاری که باید بکنید این است که با همسرتان با صداقت و شفافیت در مورد نگرانی های خود،بدون مقصر دانستن او، صحبت کنید. شما می توانید با گفتن چیزی مانند: “من فکر می کنم ما هر دو برای سازگاری ازدواجمان با یکدیگر درگیر هستیم”. از اینجا می توانید دریابید که چه گزینه هایی برای شما مناسب است. این کار می تواند خواندن کتاب هایی برای کمک به خود باشد، یا جستجو به دنبال راهنمایی از خانه ی مقدس عبادت خود یا یک کلاس آموزش ازدواج یا درمان زوجین.

بنیادی برای یک ازدواج موفق بسازید

اگر چه گفته می شود که دو سال اول بسیار دشوار است، اما اغلب به عنوان شادترین دوران از آن یاد می شوند.
آنها می توانند زمان زیادی برای صمیمیت و کشف یکدیگر باشند.این زمان خیلی زیاد است که در مورد یکدیگر یاد بگیرند و به یکدیگر ابراز علاقه ی زیادی کنید. در مرحله شروع یک ازدواج، شما می توانید بنیاد را بسازید و مرحله را برای یک ازدواج طولانی مدت و معنی دار تعیین کنید. پس از یکدیگر لذت ببرید و عاشقانه یکدیگر باشید!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.