#


مشکوک بودن بیش از حد به همسر

3 فوریه 2018 بدون نظر 1605 بازدید

مشکوک بودن بیش از حد به همسر

مشکوک بودن بیش از حد به همسر

زوج هایی که نسبت به هم به صورت کاملا افراطی حساس می باشند اغلب دچار تفکرات منفی نسبت به یکدیگر خواهند شد و این سبب ایجاد شک در آنان شده و تصور خیانت در آنان شکل خواهد گرفت.

بر اساس گفته ی زوجی که در این زمینه اظهار داشتند که: حدود پنج سال است که زندگی مشترک خود را شروع کرده ایم، مرد می گوید: در اوایل ازدواج فهمیدم که همسرم بیش از اندازه نسبت به من حساس می باشد، با این وجود حساسیت زیاد او را دلیلی برای علاقه ی زیادش نسبت خودم می دانستم و با خود فکر کردم که با گذشت زمان این حساسیت او کم تر خواهد شد و ممکن است یکی از خصلت های مربوط به زنانه بودن او باشد، ولی این اتفاق نیفتاد.

هر روز که می گذشت او حساس تر می شد و در طول یک سال چند مرتبه این حساسیت اوج می گرفت و این باعث می شد که من را به خیانت کردن متهم می کرد و پس از این که من برایش اثبات می کردم که اشتباه کرده و هیچ خیانتی از طرف من صورت نگرفته است از انجام این کار خود پشیمان می شد. ولی دیگر از این تهمت ها خسته شده ام و وضعیت زندگی ما از حالت نرمال و طبیعی خارج شده است. دیگر نمیدان با او چگونه برخورد کنم تا خیال خیانت کردن از جانب من به او به طور کامل از بین برود؟

پاسخ مشاور به این مرد: بر اساس اظهارات شما همسرتان یک فرد شکاک است و به بیماری روحی مبتلا می باشد و از آن رنج می برد و برای این که مشکل او برطرف شود باید به یک متخصص و یا روانشناس مراجعه کند. ولی تا رسیدن آن موقع و نیز در طول سپری شدن مراحل درمانی وی کمک های شما بسیار برای او مفید و تاثیر گذار می باشد. گاهی اوقات داشتن حساسیت بیش از حد تنها یک خصوصیت روحی است ولی گاهی اوقات این نوع حساسیت یک نوع اختلال شخصیتی می باشد که ممکن است اساس آن در دوران کودکی و یا نوجوانی همسر شما شکل گرفته باشد. شما می توانید با ارزیابی گذشته ی او و نیز حرف زدن با او در این مورد پی به دلیل اصلی این نوع رفتار او ببرید. یکی از مشکلاتی که امروزه درون خانواده ها نسبت به گذشته بیشتر مشاهده می شود، عدم اعتماد به شریک زندگی می باشد. یکی از دلایلی که موجب ایجاد چنین بی اعتمادی بین زوج ها شده مشاهده ی برخی از سریال های ماهواره با عشق های مثلثی می باشد و نیز شنیدن خبر های گوناگون درباره ی خیانت همسران به یکدیگر باعث شده این مشکل بیشتر ایجاد شود و همین امر سبب به وجود آمدن بی اعتمادی در روابط زناشویی شده است، ولی این را بدانید که مشکل همسر شما جدی تر از این بوده و بهتر است خیلی سریع برای برطرف کردن آن اقدام کنید.

نخستین گام برای چنین زنانی که دچار حساسیت بیش از اندازه نسبت به همسرشان هستند و بیش از حد شکاک می باشند، شفاف سازی در حد آب و آیینه است، به این معنی که سعی کنید در رفتار هایی که دارید تا حد امکان نقطه ی  مبهم ایجاد نکنید، سعی کنید بیشتر خواسته های او را هر اندازه غیر منطقی هم باشد برآورده کنید تا از این طریق اعتماد او را کم کم نسبت به خود جلب کنید، به عنوان مثال چنانچه همسر شما علاقه دارد در محل کار شما حضور داشته باشد اصلا او را از این کار منع نکنید، یا این که گوشی موبایل خود را کاملا در اختیار او قرار دهید و نیز سعی کنید تا اطلاع ثانوی از رفت و آمد با افرادی که همسر شما به رفت و آمد با آن ها علاقه ای ندارد، خودداری کنید.

انجام چنین اقداماتی به احتمال زیاد دائمی و همیشگی نیست بلکه فقط تا زمانی که به روانپزشک برای درمان مراجعه کرده اید می تواند به عنوان کمک کننده برای درمان همسرتان باشد تا او بتواند به راحتی به وضعیت نرمال باز گردد. بهتر است بدانید که باید در طول مراحل درمانی همسرتان او را از دیدن سریال هایی با مضمون خیانت و یا رفت و آمد با افرادی که خیانت دیده اند دور کنید تا تمام مراحلی را که شما برای درمان او انجام داده اید با شنیدن یک جمله که مرد ها همه شان همین طور می باشند از بین نرود.

اکثر خانم ها در شرایط کاملا عادی معمولا به ابراز علاقه و احساس از طرف همسرشان بیش از حد نیازمند هستند، این نیاز در زمانی که فرد بیمار است بیشتر خواهد شد چنانچه همسر شما به بیماری قلبی مبتلا شده باشد، سعی می کنید با ابراز محبت و مهربانی برای درمان او به او کمک کنید و یا زمانی که دارو هایش را مصرف نمی کند با اخم کردن و یا بد اخلاقی قرص هایش را به او می خورانید. زمانی که متوجه می شوید که همسرتان دچار مشکل و یا یک بیماری روحی شده باید در اوج ابراز محبت و ابراز عشق به او سعی بر درمان او داشته باشید. اگر همسرتان که دچار یک بیماری روحی شده برای درمان نزد بهترین متخصص دنیا هم ببرید، تا زمانی که شما به او به اندازه ی کافی به او ابراز محبت و مهربانی نکیند و نیز او را نسبت به جایگاهی که درون قلب شما دارد مطمئن نکنید، نمی توانید به بهبود رابطه تان کمک چندانی کنید، و نیز مراحل درمانی او هم به خوبی پیش نخواهد رفت.

باید بدانید که این مشکل و یا اختلال روحی و روانی قابل برطرف شدن می باشد، ولی تنها چیزی که شما به آن احتیاج دارید تا بتوانید از این مرحله به راحتی عبور کنید این است که در این راه اندکی صبور باشید و تا می توانید در این دوره به همسرتان محبت کنید و بدانید با انجام چنین اقداماتی هم می توانید به درمان همسرتان کمک زیادی کرده و هم این که روابط زناشویی خود را به بهترین نحو بهبود می بخشید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.