#


مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی

15 نوامبر 2017 بدون نظر 1305 بازدید

مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی

مدت زمان مناسب برای دوران نامزدی

دوران عقد که دوران بسیار شیرین برای دختر و پسری که تازه با هم عقد کرده اند می باشد دورانی است که دختر و پسر می توانند تا انجام شدن جشن عروسی شان با اخلاق و روحیات هم بیشتر آشنا شده و برای شروع یک زندگی مشترک امکانات لازم را مهیا کنند.

طولانی شدن دوران عقد

امروزه خیلی از جوانان از این دوران به روز های سخت و بد بختی یاد می کنند و هیچ استفاده ای از این دوران نمی برند. برای آنها این دوران اصلا دوران شیرین و به یاد ماندنی نبوده بلکه دوران بسیار سختی می باشد و در هیچ زمان دیگری هم از این دوران یاد نکرده و دلتنگ آن نمی شوند. به نظرتان دلیل اصلی این طرز رفتارها چه می باشد؟ یا اینکه از دوران شیرین نامزدی به عنوان  برزخ یاد می شود؟

از مهمترین دلایلی که می توان برای این طرز رفتارها گفت این است که دختر و پسر زمان بسیار طولانی در دوران عقد می مانند. بعضی از زوج ها به خاطر برخی مشکلاتی که دارند تصمیم می گیرند که زمان بیشتری  را در عقد باقی بمانند ، به همین خاطر ممکن است مشکلات دیگری برایشان پیش بیاید که آینده زندگی مشترکشان را به خطر بیندازد.

دوران نامزدی

دوران نامزدی

زیاد شدن زمان عقد سبب می شود که برخی مشکلات حتی از طرف خانواده های طرفین پیش بیاید و ممکن است زوجین نتوانند با مسئله پیش آمده کنار آمده و ان را به درستی حل کنند.

دوران عقد طوری است که دختر و پسر بین زندگی متاهلی و مجردی سرگردان می شوند و نمیدانند که باید مانند زمان مجردی شان همان وظایف را انجام دهند و یا وظایف دوران متاهلی را در مقابل شریک زندگی شان انجام دهند. در ضمن خانواده های طرفین نیز هرکدام توقعات خاص خودشان را داشته و انتظار دارند که دختر و سر هرکدام وظایف خود را به طرز مناسبی انجام دهد که این باعث می شود که زوجین احساس خوبی نسبت به هم نداشته باشند. در این موقعیت است که هرکدام از طرفین به این می اندیشد که با ازدواج ممکن ست آزادی فردی و بیان از او گرفته شده و در این زمینه همسر خود را مقصر می داند.

مدیریت زمان در دوران عقد

مشاوران و متخصصین در این زمینه عقیده دارند که زمان مناسب برای دوران نامزدی دختر و پسر بین شش ماه تا یک سال می باشد. که در این مدت بهتر است دختر و پسر بیشتر به شناخت خصوصیات خانوادگی ، اجتماعی و … طرف مقابل خود پرداخته تا بتوانند تصویر واضحی از زندگی مشترک خود در آینده پیدا کنند. از عواملی که در این زمینه موثر است می توان به تیز هوشی زوج های جوان ، روابط عمومی بالا و صداقت هم اشاره کرد که در مدت کمتری بتوانند به شناخت خصوصیات یکدیگر بپردازند.

معایبی که طولانی شدن زمان عقد دارد

بعضی از خانواده ها به دلیل سخت گیری های بیش از حدشان به زوجین در زمان عقد به خصوص به دختر ها و توقعاتی که از آنها دارند باعث بروز مشکلاتی برای عروس و داماد می شوند ، در حال که زوجین چون در دوران بعد از عقد دائم قرر دارند خودشان را زن و شوهر می دانند. به این دلایلی که گفته شد دختر و پسر سعی بر این دارند که بتواند هم توقعات خانواده را برآورده کرده و هم توقعات طرف مقابلشان را برآورده کنند ولی گاهی اوقات این توقعات نقطه مقابل هم بوده که همین موجب می شود که طرفین دچار دوگانگی شده و چون نمی توانند کنترل موقعیت را به دست بگیرند به همین دلیل مشکلاتی به وجود می آید.

دوران نامزدی

دوران نامزدی

از دیگر دلایلی که ممکن است در این زمان ایجاد مشکل کند این است که خانواده عروس سخت گیری های زیادی در زمینه ماندن دختر در خانه داماد و نرفتن مسافرت با هم می کنند موجب بروز مشکلات و اختلافاتی بین زوجین می شوند.

زمانی که دوران عقد بیش از حد طولانی شود رفت و آمد هایی که بین زوجین وجود دارد ممکن است مشکلاتی را ایجاد کرده و حتی از لحاظ اقتصادی نیز موجب بروز فشار هایی برای بعضی از خانواده ها کند و همین موجب می شود که بین آن ها اختلافاتی به وجود بیاید.

از دیگر عللی که طولانی شدن شدن دوران عقد را از شیرینی در می آورد این است که زن و مرد نسبت به هم دلسرد می شوند. چون وقتی که دوران عقد بیش از اندازه طولانی می شود باعث بروز مشکلاتی شده و همین امر موجب دلسرد شدن زوجین نسبت به هم و حتی تاثیر گذار بر زندگی مشترکشان می شود.

در رفت و آمدهایی که در دوران عقد انجام می شود احتمال دارد بین اعضای خانواده دو طرف نا آرامی ایی به وجود آمده و اینکه زیاد شدن این رفت و آمد ها باعث بروز فشار های اقتصادی در طرفین شود و موجب شود که بین طرفین نارضایتی پیش بیاید. اگر به نکاتی که گفته شد اهمیتی داده نشود و توجهی به آن نشود ممکن است موجب از بین رفتن احترام های بین افراد خانواده ها و زوجین شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.