#


تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل چه تاثیراتی بر زندگی زناشویی افراد دارد؟

18 دسامبر 2017 بدون نظر 2197 بازدید

تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل چه تاثیراتی بر زندگی زناشویی افراد دارد؟

تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل چه تاثیراتی بر زندگی زناشویی افراد دارد؟

زمانی که در روابط بین زن و شوهر ها سردی ایجاد شود ممکن است این سردی منجر به تماشای فیلم ها وتصاویر مستهجن شود و این خود نیز باعث کمرنگ تر شدن رابطه بین زوج ها می شود.

همسرم علاقه زیادی به تماشای فیلم های مبتذل دارد

از دیدگاه علو و تجربه به اثبات رسیده است که یکی از عواملی که موجب تحریک هورمون های جنسی شده و باعث می شود غدد جنسی شروع به ترشح کنند نگاه کردن می باشد. نگاه کردن به نامحرم اگر چه به قصد لذت بردن هم نباشد  سبب می شود انسان به طور طبیعی و غریزی تحریک شده و موجب تحریک شهوت در انسان نیز در هنگام نگاه کردن و یا بعد از آن می شود. زمانی که غریزه ی جنسی به طریق نامشروع تحریک شود ممکن است آثار شوم بسیاری را هم بر ابعاد گوناگون انسان و هم بر جامعه بشری بگذارد.

زندگی زناشویی

شخصی می گوید: تقریبا ده سال است که زندگی مشترک را شروع کرده ام، همسرم به دیدن فیلم های مبتذل علاقه ی زیادی دارد، گاهی اوقات دیده ام که حتی در موبایل خود به طور پنهانی آن ها را نگاه می کند. چند مرتبه به او تذکر داده ام اما انکار می کند. نمی دانم چه کنم تا از دیدن این نوع فیلم ها بتوانم منصرفش کنم. یک پسر شش ساله هم دارم. لطفا مرا راهنمایی کنید.

شما شوهرتان را در حال تماشای فیلم مبتذل دیده اید و حق دارید که افکار تان درگیر این باشد و نیز فکر های ناخوشایندی به ذهن تان می رسد. باید بدانید که دیدن فیلم های مبتذل ممکن است باعث از بین رفتن اساس و بنیان خانواده ها شود. این کار به صورت ناخودآگاه موجب از بین رفتن احترام و ارزش بین زوج ها شده و باعث می شود بین زن و شوهر بی علاقگی، نارضایتی، یاس و نا امیدی به وجود بیاید. گاهی اوقات تماشای فیلم یا تصاویر مبتذل فقط یک کنجکاوی بیش نیست که پس از دیدن و کاهش حس کنجکاوی این کار متوقف می شود. البته ممکن است این کنجکاوی به صورت یک عادت در آمده و شخص این کار را به لذت طبیعی رابطه جنسی زناشویی ترجیح دهد که اگر فرد به این مرحله برسد رفتارش کاملا نابهنجار به حساب می آید.

زندگی زناشویی

عوارض تماشای فیلم ها وتصاویر مبتذل

چگونه می توانیم بازتاب وحشتناک دیدن فیلم ها و تصاویر مبتذل را از رابطه ی زناشویی دور کنیم؟

سعی کنید خیلی زود قضاوت نکنید

اگرچه دیدن فیلم های مبتذل به هر اندازه ای کاملا اشتباه می باشد، ولی هنگامی که مشاهده کردید همسرتان در حال تماشای یک یا چند فیلم یا تصویر مبتذل است به سرعت راجع به او قضاوت نکنید و به او برچسب نزنید. بهتر است ابتدا وضعیت همسرتان را مورد بررسی قرار دهید. شما تنها وقتی می توانید بگویید که همسرتان به این کار عادت کرده که متوجه شوید او اشتیاق و علاقه ی زیادی برای تماشای فیلم ها و تصاویر مبتذل دارد. به صورتی که متوجه شوید بیشتر وقت خود را به تماشای این نوع فیلم ها می گذراند تا اینکه با شما و فرزندتان وقت بگذراند. موجب مختل شدن کارش شود، نسبت به قبل با شما رابطه ی جنسی برقرار نمی کند و یا تعداد دفعات آن به شدت کاهش یافته، یا اینکه از شما درخواست هایی دارد که غیر طبیعی بوده و با رابطه ی جنسی طبیعی مغایرت دارد. این موارد می توان به شما کمک کند تا بتوانید شدت مشکل همسرتان را تمشخیص داده و نیاز به بررسی های بیشتر را نشان می دهد.

زندگی زناشویی

احساسات گوناگون خودتان را بیان کنید

بهتر است سر حد احساس عصبانیت و خشم خود را مشخص کنید و احساسات گوناگون خود را به جای اینکه با بلند کردن صدایتان و یا سرزنش کردن و تهدید کردن همسرتان نشان دهید به راحتی بیان کنید. به عنوان مثال « به او بگویید زمانی که تو رو در حال تماشای فیلم یا تصویر مبتذل می بینم حس می کنم منو نادیده می گیری و احساس یاس و نا امیدی می کنم.»

مشخص کنید که چه تغییری باید انجام شود

خیلی صریح و واضح با همسرتان حرف بزنید و به او بگویید که دوست دارید چه کاری انجام بدهد. برای اینکه حرف هایتان به گونه ای سرزنش آمیز نباشد، سعی کنید خواسته تان را به صورت رفتار نشان دهید و تنها واقعیت های مربوط به رفتار همسرتان را توصیف کنید. به عنوان مثال به او بگویید « خواسته ی من از تو این است که به جای اینکه وقتتو به تماشای فیلم مبتذل بگذرونی با من وقت بگذرونی.»

بازتاب رفتار همسرتان را توصیف کنید

اثرات خوب تغییر رفتار همسرتان را بیان کنید. این تغییر می تواند برای شما از جهات گوناگون عاطفی، سلامتی و … فوایدی به همراه داشته باشد. به عنوان مثال به همسرتان بگویید « اگر به جای دیدن فیلم های مبتذل توجه بیشتری نسبت به من داشته باشی، من هم نسبت به تو احساس نزدیکی و صمیمیت بیشتری می کنم. اگرنه، احتمال اینکه فاصله ی بین ما بیشتر شود زیاد شده و ممکنه رابطه مون به سردی کشیده شود.»

زندگی زناشویی

سعی کنید رابطه ی بین خود و همسرتان را تقویت کنید

هرچند دیدن فیلم ها و تصاویر مبتذل موجب سرد شدن رابطه ی زناشویی می شود و باعث کم رنگ شدن احساسات عاطفی بین همسران می شود؛ ولی احتمال دارد که همین تماشای فیلم های مبتذل به خاطر وجود سردی در روابط بین زوج ها باشد؛ پس هر زمان که فکر می کنید خود شما و یا حتی همسرتان به رابطه احتیاج دارید، بهتر است منتظر نمانید و خود شما برای ایجاد رابطه پیش قدم شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.