#


فواید فوق العاده ی رابطه ی جنسی بر زوجین

12 دسامبر 2018 بدون نظر 2657 بازدید

فواید فوق العاده ی رابطه ی جنسی بر زوجین

فایده ی رابطه ی جنسی بر سلامت عمومی بدن

امروزه در علم پزشکی فواید رابطه زناشویی در داشتن بدنی سالم به اثبات رسیده است و در این زمینه متخصصان از تاثیر بسزایی که برقراری یک رابطه جنسی سالم و لذت بخش می تواند برای تقویت سلامت روان نیز داشته باشد بسیار سخن گفته اند.با خواندن این مقاله از فواید عجیب و شگغت انگیز رابطه ی جنسی مطلع خواهید شد.

کاهش درد یکی از فواید رابطه ی زناشویی

رابطه ی جنسی با ترشح هورمون استروژن تمام درد های قاعدگی را برطرف می کند و از آز جالبتر این است که قبل از رسیدن به اوج لذت جنسی سطح هورمونی بنام اکسی توسین 5 برابر شده و بعث ترشح آندورفین که مسکن تمام دردهای بدن است می شود.

حفظ تناسب اندام با رابطه ی زناشویی

در طی رابطه ی جنسی ضربان قلبتان از 70 بار با 150 بار در دقیقه می رسد و حدود 200 کالری انرژی که معدل یک ربه دویدن روی  تردمیل است را می سوزاند.

علاوه بر ان منی آقایان دارای هورمون های غده ی تروئید است که سبب کاهش وزن و افزایش متابولیسم بدن میشود همچنین در حین رابطه ی جنسی عضلات باسن، رانها، لگن، قفسه ی سینه، گردن و بازوها منقبض و در گیر رمی شوند.

سلامت پروستات از فواید داشتن رابطه ی جنسی

داشتن رابطه ی جنسی و انزال پی در پی با داشتن مکانسیم خاصی از انباشته شدن عامل های سرطان زا در درون غده ی پروستات جلوگیری می کند لازم به ذکر است که اگر با چند شریک جنسی رابطه ی جنسی برقرار شد احتمال ابتلا به سرطان پروستات 40 برابر بیشتر می شود.

تقویت عضلات با رابطه ی جنسی و زناشویی

هورمون تستوسترون نقش مهمی در استحاک عضلات و استخوان ها دارد که رابطه جنسی باعث افزایش تولید این هورمن می شود.

افزایش اعتماد بنفس با رابطه ی جنسی و زناشویی

داشتن یک رابطه ی جنسی سالم و خوب باعث افزلیش اعتماد بنفس و همچنین عزت نفس در زوجین بشود.

کنترل مثانه  از فواید رابطه ی جنسی و زناشویی

آیا می دانستید برقرای رابطه ی جنسی همان تمرینات کگل طبیعی است که سبب تقویت عضلات مثانه می شود!

جلوگیری از ابتلا به بیماری های قلبی با داشتن رابطه ی جنسی و زنا شویی

هورمون استروژن در بانوان سبب لغزنده شدن مهبل میشود که خود این زنان را در مقابل ابتلا به بیماریهای قلبی حفاظت میکند و برقراری رابطه ی جنسی باعث افزایش سطح این هورمون می شود.

برای دوری از مرگ زود رس رابطه ی زناشویی و جنسی داشته باشید

اگر رابطه ی جنسی توام با عشق باشد بیمارهای جسمی و روحی تان را درمان می کند. رابطه ی جنسی عاشقانه باعث صمیمیت شده و میزان مرگ زود رس را حدود 3 تا 5 برابر کاهش می دهد.برای رسیدن به این نتیجه از لمس کردن و نوازش کردن همسر حین رابطه ی زناشویی غافل نشوید.همچنین افرادی که دو بار در طول هفته به ارگاسم می رسند آمار مرگ و میر در بین آنها کمتر از افرادی است که ماهی فقط یک بار به ارگاسم می رسند.

کاهش استرس با رابطه ی زنا شویی

رابطه ی جنسی سبب بهتر شدن کیفیت خواب شده و همچنین از شدت اضطراب و استرس می ماهد.

داشتن دندان هایی سالم از فایده های مهم رابطه ی زنا شویی و رابطه ی جنس است

در این مورد دو نکته اهمیت دارد

اول اینکه بخاطر داشتن رابطه ی جنسی ملزم میشوید که اصول اولیه ی بهداشت که مسواک زدن هم جزو آن است را رعایت کنید و دوم اینکه پلاسمای منی حاوی روی و کلسیم و بسیاری از مواد معدنی است که از پوسیده شدن دندان ها جلوگیری می کند.

فواید رابطه  زناشویی و رابطه ی جنسی برای زیاد شدن جریان گردش خون در بدن

با این عمل اکسیژن و مواد مغذی بهتر به بدن می رسند و جریان خون بهتر به مغز و دیگر نقاط بدنتان ئمی شود که این خود سبب می شود تا مواد زائد سریع تر از بدن دفع بشوند

سفت شدن عضلات با داشتن رابطه ی زناشویی و جنسی

اگر از بیماری های مقاربتی،استرس و بارداری ناخواسته به دور باشید برقراری رابطه جنسی سبب سفت شدن عضلات شکم و باسن و بهبود ساختار قامتی تان می شود.این نکته نیز مهم است که زنان یائسه با اینکه ممکن است دارای رابطه ی جنسی درد آوری باشند اما تمام هورمون هایی بدان نیاز دارند از این طریق از طرف همسرانشان قابل دریافت است.

تاثیر رابطه ی جنسی و زناشویی بر تقویت سیستم ایمنی بدن

ایمنوگلوبین باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و دور بودن از سرما خوردگی میشود که زوجینی که در هفته 2 بار رابطه ی زناشویی دارند سطح پادت این ایمنو گلوبین 30 درصد افزایش می یابد.

حس بویایی بهتر با داشتن رابطه ی جنسی و زناشویی

بعد از رابطه ی جنسی میان زوجین هورمون پرولاکتین بیشتری ترشح می شود که باعث می شود سلول های بنیادی مغز نورون های تازه یی را در پیاز بویای مغز تولید کنند.

فواید رابطه ی زناشویی و جنسی در کاهش افسردگی زوجین

زنانی که رابطه جنسی بدون کاندوم دارند و از منی همسرشان بهرمند می شوند شادتر هستند و مکتر به افسردگی دچار می شوند.هورمون پروستا گلاندین موجود در منی آقایان توسط دستگاه تناسلی زنان جذب شده و تعدیل هورمون های زنانه را به همراه دارد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.