#


علل اسپاسم عضلانی در روابط جنسی و چگونگی درمان آن

17 سپتامبر 2017 بدون نظر 1471 بازدید

علل اسپاسم عضلانی در روابط جنسی و چگونگی درمان آن

علل اسپاسم عضلانی در روابط جنسی و چگونگی درمان آن

علت این اسپاسم چیست؟ آیا مربوط به عصبانیت است؟

ممکن است مربوط به عوامل روحی یا جسمی باشد. هر عاملی که در مقاربت ایجاد درد کند ممکن است ایجاد اسپاسم هم بکند. در اکثر موارد اسپاسم نشانه مکانیسم دفاعی غیر ارادی است در مقابل روابط جنسی، ترس، اضطراب، موهومات دوران طفولیت درباره مسائل جنسی، خاطرات نامطلوب دوران جوانی و بالاخره عوامل دیگری که ممکن است در زناشوئی مسبب چنین حالاتی گردند.

خاطرات قبلی چطور باعث بروز این مقاومت می شود؟

چون والدین غالبا مسائل جنسی را از اطفال خود پنهان می کنند ممکن است این مسائل در خاطره آنها به صورت گناه، تقصیر و یا عیب تعبیر و تلقی گردد. از بچگی به دختران یاد می دهند که از تماس با دستگاه تناسلی خود احتراز کنند مبادا خسارت و یا جراحتی به آن وارد آید. با چنین خیالی  آنها همواره تصور می کنند که در مقابل خطرات ناحیه تناسلی باید همیشه حالت دفاعی به خود بگیرند.

 در دوران بلوغ هم که آزادی بیشتری دارند ممکن است این افکار را داشته و عکس العمل و وضعیت آنها پس از زناشوئی شدیدا متغیر گردد. در چنین مواردی بطور غیر ارادی خود را مقاربت عقب کشیده و به وسیله این انقباض مکانیسم دفاعی خود را بکار می برند. این مقاومت ظاهری نشانه یک مقاومت غیرارادی و باطنی در مقابل روابط جنسی می باشد.

اسپاسم عضلانی در روابط جنسی

اسپاسم عضلانی در روابط جنسی

آیا این وضعیت در دوران زناشوئی هم باقی خواهد ماند؟

این مقاومت اکثرا پس از ازدواج برطرف شده و روابط جنسی طبیعی برقرار می گردد. گاهی مدت مدیدی باقی می ماند مخصوصا اگر شوهر مهارت کافی نداشته باشد. برای خانمی که مدت مدیدی دچار این محدودیت ها و قیودات بوده نمی تواند صرفا به علت اینکه مراسم عقد و ازدواج قانونا به او اجازه روابط جنسی را داده همه آنها را یک مرتبه کنار بگذارد. چنانچه مرد صبور نبوده و در اعمال و رفتار خود حس همدردی نداشته باشد ممکن است اضطراب او را شدیدتر و بر مقاومت او بیافزاید.

چگونه می توان این ترس را برطرف کرد؟

بهترین راه، جلوگیری از پیدایش آن می باشد یعنی تعلیم و تربیت جنسی در جوانی باید بر مبنای صحیحی استوار گردد. افکاری که در مغز دخترها نقش می بندد ممکن است بعدا رفتار جنسی آنها را تغییر دهد. والدین همواره می کوشند تا ارزش و مقام خود را بر اطفالشان تکلیف و تحمیل کنند. در طول زمان بچه ها پی می برند که از نقطه نظر پدر و مادرشان چه چیز صحیح یا غلط و خوب یا بد می باشد. بنابراین والدین باید بدانند که در تربیت جنسی اطفالشان چه اثرات عمیقی در آنها باقی می گذارند.

 بعلاوه باید در آماده کردن و تربیت جوانان برای روابط زناشوئی جد و جهد بلیغ مبذول دارند. جوانان نیز باید بدانند که در ابتدا باید صبر و تحمل داشته باشند و برای جلب اطمینان کامل زن کوشش های ممکنه را بکنند. اجازه بدهید قسمتی از کتاب Vatzyazanas Kama Sutra را که در ۱۹۰۰ سال پیش به رشته تحریر درآمده برایتان نقل کنم: «با خانمها حساس باید بملایمت رفتار نمود. هرگاه آنها تحت فشار مردانی قرار گیرند که با آنها آشنائی کمی دارند ممکن است فوراً از ارتباطات جنسی و حتی از جنسی مرد متنفر شوند. بنابراین مردان باید مطابق ذوق و میل آنها رفتار کرده و به تمام قوا برای جلب اطمینان آنها بکوشند.» این دستور که متعلق به سالها پیش است هنوز هم ارزش زیادی داشته و یکی از بهترین دستورات برای جلوگیری از عدم هم آهنگی جنسی می باشد.

اگر این اسپاسم پس از ازدواج بروز کند چه باید کرد؟

 بدوا مرد و زن باید منشاء و اهمیت آن را دریابند. اگر ماهیت این اشکال کشف گردد شانس اصلاح آن به مراتب بیشتر خواهد بود. مطالعات بیشتر و عمیق تر درباره فیزیولوژی ، پسيکولوژى و هنر روابط جنسی، اصلاح نقایص عضوی و در صورت لزوم اتساع مصنوعی  پرده بکارت برای درمان این کیفیت کافی می باشد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.