#


علائمی که نشان دهنده زمان مناسب برای ازدواج است

2 دسامبر 2017 بدون نظر 1541 بازدید

علائمی که نشان دهنده زمان مناسب برای ازدواج است

علائمی که نشان دهنده زمان مناسب برای ازدواج است

آیا شما نیز از افرادی هستید که حس می کنید زمان آن فرا رسیده که ازدواج کنید ولی باز هم شک دارند؟ این حس یک حس کاملا نرمال و طبیعی می باشد، در حقیقت فقط شما نیستید که چنین حسی دارید، عوامل مختلفی هستند که در مردد ساختن شما دخیل هستند. در کل چنانچه این نشانه هایی که در این مطلب گفته می شود را در خود مشاهده کردید زمان مناسب ادواج کردنتان فرا رسیده است.

وقت مناسب ازدواج چه علائمی دارد؟

شریک ایده آل برای زندگی مشترکتان را پیدا کرده اید

یکی از اصلی ترین مواردی که در امر ازدواج از اهمیت بسیاری برخوردار است، پیدا کردن یک شریک مناسب و ایده آل برای ازدواج است. پیش از اینکه به موارد دیگری فکر کنید باید بدانید که فردی را که به عنوان شریک زندگی برای خود انتخاب کرده اید همان فرد ایده آلی است که دوست داشته اید تمام عمر خود را در کنارش بگذرانید؟ شاید فکر کنید مراسم عروسی، خرید خانه و حتی خرید جهیزیه برایتان رویایی به نظر برسد اما این را بدانید که این موارد خیلی زود تمام می شود، و تنها چیزی که برایتان می ماند زندگی در کنار شریکتان می باشد. پس بهتر است قبل از انجام هر کاری ابتدا از اینکه نسبت به هم علاقه دارید یا نه اطمینان حاصل کنید.

زمان مناسب برای ازدواج

تفریحات قبل که شادتان می کرد دیگر شادتان نمی کند

افراد متاهل نیز تفریحات و خوشگذرانی می کنند ولی نوع تفریحاتی که در زمان تاهل صورت می گیرد با افراد مجرد متفاوت است. پس چنانچه دیگر خوشگذرانی هایی که با دوستانتان داشتید خوشحالتان نمی کند، زمان آن رسیده است که نوع و سبک زندگی تان را تغییر دهید. بدانید که وقتی ازدواج می کنید دیگر نمی توانید مانند گذشته و دوران مجردی تان تمام وقتتان را با دوستان تان بگذرانید و یا شب ها دیر به خانه بیایید و یا اینکه کلی از وقتتان را به آرایش کردن جلوی آیینه بپردازید. بعد از ازدواج دیگر شما مسئولیت های دیگری برای انجام دادن خواهید داشت که ممکن است قدری از آزادی دوران مجردی را از شما بگیرد.

پس چنانچه دیگر از خوشگذرانی ها و تفریحات دوران مجردی خسته شده اید زمان ازدواجتان فرا رسیده است.

پس انداز کافی دارید

یکی از موارد مهم در ازدواج کردن مسئله پس انداز و داشتن پول کافی است. زیرا برای بتوانید یک زندگی را بگردانید احتیاج به پول دارید.

زمانی که بتوانید مقداری از پول خود را قبل از ازدواج پس انداز کنید پس از شروع زندگی مشترک دیگر دچار درسر نخواهید شد زیرا هزینه های زندگی غیر قابل پیش بینی بوده و نیز هزینه های دیگر مانند اجاره خانه، بچه داری و هزینه های خورد و خوراک و… وجود دارند.

داشتن شغل مناسب

به همان اندازه که داشتن پس انداز برای ازدواج کردناهمیت دارد داشتن یک شغل مناسب نیز از موارد مهم برای شروع زندگی و ازدواج است. زمانی که یک شغل مناسب داشته باشید می توانید از پس هزینه های زندگی تان به آسانی برآیید. همچنین اعتماد به نفستان نیز بالا می رود، پس چنانچه دوست دارید ازدواج کنید باید به دنبال شغلی باشید که در آمد کافی برای گذراندن یک زندگی مشترک را داشته باشد.

ذوق کردن زمان دیدن بچه های کوچک

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که وقتی بچه ای را می بیند سریع قربان صدقه اش رفته و کلی نازش می کند پس بدانید وقت آن رسیده که دیگر به ازدواج کردن فکر کنید.

برنامه ریزی برای روز عروسی و کارهای عروسی

یکی دیگر از نشانه هایی که نشان دهنده این است که فرد برای ازدواج کردن آماده شده است تصورات ذهنی فرد در مورد ازدواج است. اگر شما از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از ایده هایی که دورو برتان می بینید در مراسم عروسی خود پیاده کنید و یا برای لباسی که قرار است در روز عروسی تان بپوشید یا مدل کیک عروسی تان برنامه ریزی می کنید نشان دهنده این است که شما به ازدواج کردن و تشکیل زندگی مشترک می اندیشید.

زمان مناسب برای ازدواج

در بعضی موارد حاضرید فداکاری کنید

زمانی که فردی زندگی مشترک را آغاز می کند ممکن است لازم باشد در بعضی موارد فداکاری کرده و از برخی علاقه مندی های خود بگذرد تا بتواند زندگی مشترک با دوامی داشته باشد. همچنین اگر خواهان زندگی مشترک با دوامی هستید باید در برابر فرزندانتان نیز فداکاری به خرج دهید.

برای مثال شما زمانی که تصمیم به بچه دار شدن می گیرید این یعنی نوعی فداکاری که حاضرید از تناسب اندام خود گذشته تا دارای فرزند شوید. یا اینکه در دوره های بعدی برای نگهداری از فرزند حاضرید از تفریحات خود گذشته و به رسیدگی از کودکتان بپردازید.

پس اگر هنوز به این می اندیشید که خودتان مهم تر از دیگران هستید و فداکاری کردن در زندگی شما هیچ جایی ندارد پس به فکر ازدواج کردن نباشید.

زمان مناسب برای ازدواج

احساس مستقل بودن می کنید

زمانی که شما ازدواج کرده و یک زندگی مشترک را شروع می کنید به این معنی نمی باشد که شما باید وابسته شریک زندگی تان شوید به صورتی که نتوانید حتی کارهای خودتان را انجام دهید. مستقل بودن برای هر فردی در هر دوره از زندگی اش امری واجب و با اهمیت است. پس چنانچه حس می کنید که هنوز نتوانسته اید خود را به طور کامل شناخته و نیز نمی توانید به تنهایی کار هایتان را انجام دهید و به کمک دیگران احتیاج دارید، بهتر است که فعلا به فکر ازدواج کردن نباشید و امر ازدواج و تشکیل زندگی مشترک را به زمان مناسب تری موکول کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.