#


شش گیاه برای درمان اختلال نعوظ

5 سپتامبر 2017 بدون نظر 1403 بازدید

شش گیاه برای درمان اختلال نعوظ

داروهای گیاهی برای درمان اختلال نعوظ

اختلال نعوظ یک وضعیتی است که بر توانایی انسان برای دستیابی یا حفظ نعوظ مناسب برای رابطه جنسی تاثیر می گذارد.

این وضعیت می تواند مردان را در هر سنی تحت تأثیر قرار دهد، اما طبق آکادمی پزشکان خانواده آمریکایی، اختلال نعوظ (ED) در مردان 75 ساله و بالاتر از آن شایع است.

نوآوری های اخیر در درمان های پزشکی به این معنی است که در حال حاضر داروهای بیشتری برای کاهش اختلال نعوظ وجود دارد. با این حال، برخی از مردان ترجیح می دهند مکمل های گیاهی را بعنوان یک جایگزین انتخاب کنند.

بسیاری از گیاهان بالقوه را در بهبود عملکرد جنسی مردان موثر می دانند، اما شواهد کمی برای حمایت از استفاده از هر دارویی گیاهی در درمان اختلال نعوظ وجود دارد. مردم هنگام مصرف هر نوع مکمل گیاهی همیشه باید احتیاط کنند.

دولت ایالات متحده گیاهان را نظارت نمی کند. هیچ قوتی در قدرت و خلوص گیاهان فروخته شده وجود ندارد، به طوری که آنها ممکن است آلوده یا اشتباه باشند. برخی از گیاهان ممکن است با داروهای مصرف شده ارتباط برقرار کنند، بنابراین هرکس که مصرف گیاه را در نظر داشته باشد، باید با پزشک یا داروساز درباره مشکلات بالقوه صحبت کند.

مطالب این مقاله:

Dehydroepiandrosterone (DHEA)
علف هرز بز (epimedium)
گینگو
L-arginine
جینسنگ قرمز
Yohimbine

Dehydroepiandrosterone (DHEA)

این چیست؟ DHEA مکمل است که هورمون استروئیدی طبیعی بدن را تقلید می کند و ممکن است به درمان ED در مردان کمک کند.

مکمل DHEA به عمل یک هورمون استروئیدی طبیعی تقلید می کند.

دوز DHEA از فرد به فرد متفاوت است. برخی مردان حدودا 6 ماه از بین 20 تا 75 میلی گرم (میلی گرم) می گیرند، در حالی که برخی دیگر ممکن است بین 100 تا 400 میلیگرم تا 8 هفته طول بکشد.

چطور این کار را انجام می دهد: سطح DHEA طبیعی به عنوان یک فرد سالخورده می شود. افزایش میزان هورمون آدرنال ممکن است به بدن کمک کند که هورمون هایی تولید کند که باعث بهبود عملکردهای جنسی و همچنین سطوح انرژی می شود.

تحقیقات: یک مطالعه سال 1999 در مجله ی اورولوژی نشان داد که درمان DHEA بهبود عملکرد جنسی را بهبود می بخشد. با این حال، مطالعه بسیار کوچک بود. از آن زمان، سایر تحقیقات نتایج غیرمستقیم نشان داده شده است، با یک گزارش در سال 2012 نشان می دهد که DHEA به اختلال نعوظ کمک نمی کند.

عوارض جانبی DHEA معمولا در هنگام مصرف در دوزهای پایین، ایمن است. با این حال، آکنه می تواند یک اثر جانبی باشد.

علف هرز بز (epimedium)

این چیست: این گیاه چینی برای کاهش علل مرتبط با اختلال عملکرد جنسی، از جمله اختلال نعوظ، مورد استفاده قرار گرفته است. زنان همچنین می توانند آن را برای کاهش شیوع دردناک و از دست دادن میل جنسی استفاده کنند.

این کار چگونه انجام می شود: محققان مکانیزم دقیقی را که توسط این مکمل کار می کنند نمی دانند. اما دانشمندان بر این باورند که سطوح هورمون های خاصی در بدن را تغییر می دهند که ممکن است به بهبود عملکرد جنسی کمک کند.

تحقیقات: مصرف علف های هرز بز سیر در افراد مورد مطالعه قرار نگرفته است. با این حال، یک مطالعه منتشر شده در مجله پزشکی جنسی بررسی اثر عصاره خالص epimedium در موش صحرایی. این یافته ها نشان داد که موش هایی که عصاره دریافت کرده اند، میزان خونریزی بیشتری را نسبت به افرادی که عفونت را تجربه کرده اند، نشان می دهد.

عوارض جانبی: استفاده از این گیاه می تواند بر عملکرد قلب فرد تأثیر بگذارد. کسانی که بیماری قلبی دارند نباید آن را مصرف کنند، زیرا ممکن است موجب ضربان قلب نامنظم شود. دارو نیز می تواند با داروهای دیگر ارتباط برقرار کند.

گینگو

این چیست؟ Ginkgo biloba گیاهی است که تمرینکنندگان برای هزاران سال برای درمان تعدادی از شرایط سلامت استفاده کرده اند. نمونه هایی از جمله دمانس، اضطراب، و جریان خون ضعیف به مغز است.

گینگو برای درمان بسیاری از شرایط سلامت مورد استفاده قرار می گیرد. برخی معتقدند ممکن است جریان خون را به ارگانهای جنسی مرد تحریک کند.

چگونه کار می کند: طرفداران استفاده از ginkgo برای اختلال نعوظ بر این باورند که ginkgo رگ های خونی را گسترش می دهد تا جریان خون را به ارگان های جنسی منتقل کند.

تحقیقات: Clinic Mayo شواهد مربوط به گینگو را در درمان اختلال نعوظ “C” رتبه بندی می کند، به این معنی که شواهد علمی نامشخص برای استفاده از گیاه وجود دارد.

طبق گفته دانشگاه کلمبیا، گینگو ممکن است در درمان اختلال عملکرد جنسی ناشی از استفاده از مهارکننده های بازجذب سروتونین (SSRI)، داروهای تجویز شده برای درمان افسردگی موثر باشد.

عوارض جانبی: گینگو می تواند خطر خونریزی را افزایش دهد، و افرادی که ضعیف کننده خون مصرف می کنند، نباید آن را مصرف کنند.

سایر خطرات جانبی شامل تهوع، سردرد، ناراحتی معده و تحریک دهان است.

L-arginine

این چیست؟ L-arginine یک اسید آمینه است که دانشمندان در دهه 1800 برای اولین بار از شاخ حیوانات جدا شدند. این در مکمل های گنجانده شده است تا میزان اکسید نیتریک در بدن افزایش یابد.

چگونه کار می کند: هنگامی که در دوزهای بالا مصرف می شود، L-آرژنین می تواند عروق خونی را به بزرگ شدن تحریک کند. این جریان خون را بهبود می بخشد، که می تواند به یک مرد نعوظ کمک کند.

تحقیقات: L-arginine اغلب در ترکیب با گلوتامات و یوهمبین هیدروکلراید به عنوان درمان برای اختلال نعوظ استفاده می شود.

محققان در یک مطالعه منتشر شده در مجله درمان جسمانی و جنسی، به شرکت کنندگان ترکیبی از L-آرژنین و Pycnogenol دادند، یک مکمل حاصل از پوست عاج .

پس از درمان به مدت 3 ماه، 92.5 درصد از 40 مرد ثبت نام کرده که مبتلا به اختلال نعوظ بودند گزارش دادند که به ندرت به خالت طبیعی نعوظ طبیعی برمی خورند.

عوارض جانبی: عوارض جانبی مصرف ال آرژینین میتواند شامل ناراحتی معده، از جمله گرفتگی و اسهال باشد. این مکمل همچنین می تواند با مصرف دارو ویاگرا ارتباط برقرار کند.

جینسنگ قرمز

این جینسنگ یک گیاه است که تمرینکنندگان گیاهی کره برای توانایی خود در درمان اختلال نعوظ ترویج می کنند. نام دیگری برای جینسنگ قرمز Pinax جین سنگ است.

نظریه های متعددی وجود دارد که چرا جینسنگ قرمز ممکن است به درمان اختلال نعوظ کمک کند. تحقیقات بیشتری برای حمایت از این نظریه ها ضروری است.

چگونه کار می کند: محققان دقیقا مطمئن نیستند که چگونه جینسنگ قرمز علائم اختلال نعوظ را کاهش می دهد.

یکی از نظریات این است که آن را تحت تاثیر قرار هورمونی مسئول برای دستیابی به نعوظ. دیگر این است که آن را از طریق افزایش مقدار اکسید نیتریک جریان خون را افزایش می دهد.

تحقیقات: در سال 2008 در مجله بریتیش کلمبیا فارماکولوژی منتشر شد که جینسنگ قرمز در هنگام کاهش علائم اختلال نعوظ در مقایسه با دارونما موثرتر بود.

با این حال، مطالعات انسانی معمولا حجم نمونه کوچکی دارند، به همین دلیل محققان برای رسیدن به نتایجی جدی در مورد مزایای جینسنگ قرمز مشکل می کنند.

عوارض جانبی: مصرف جینسنگ قرمز می تواند باعث بی خوابی شود. با این حال، محققان به طور عمده آن را امن زمانی که به صورت کوتاه مدت گرفته شده است.

Yohimbine

آن چیست: یوهیمبین یک مکمل ساخته شده از پوست یک درخت آفریقایی است. پیش از مصرف داروهای وایاگر، پزشکان اغلب یوهیمبین را به عنوان یک درمان برای اختلال نعوظ پیشنهاد می کنند.

چگونه این کار می کند: یوهیمبین با ایجاد گیرنده هایی در بدن عمل می کند که باعث آزاد شدن هورمون های اپینفرین و نوراپی نفرین می شود. این می تواند اثرات ترکیبات دیگر را که ممکن است عروق خونی در آلت تناسلی را مختل کند، متوقف کند.

تحقیقات: انجمن اورولوژی آمریکا توصیه می کند که یوهمینبین را به عنوان درمان برای اختلال نعوظ به دلیل عوارض جانبی بسیاری از آن مصرف نکنید. با این حال، نشان داده شده است که میل جنسی و انگیزه جنسی در مطالعات حیوانی افزایش یافته است.

عوارض جانبی: مصرف این مکمل با بسیاری از عوارض جانبی همراه است. نمونه هایی از جمله فشار خون بالا، ضربان قلب سریع و اضطراب است. مردان نباید قبل از مشاوره با پزشک خود یوهیمبه را مصرف کنند.

چه زمانی دیدن دکتر در مورد اختلال نعوظ لازم است؟

مردان نباید نگران باشند و دکتر خود را در مورد اختلال نعوظ ببینند.

داروهای بسیاری وجود دارد، تغییر سبک زندگی، و حتی مشاوره ای که می تواند به یک مرد کاهش بروز اختلال نعوظ کمک کند. اگر او آرزو دارد و با دکتر خود بحث کرده است، ممکن است حتی مایل به مصرف مکمل گیاهی برای کاهش اختلال نعوظ باشد.

یک مرد باید دکتر خود را در مورد اختلال نعوظ خود ببیند اگر تغییرات در میل جنسی، تغییر عملکرد نعوظ پس از مصرف دارو یا سایر تغییرات در عملکرد جنسی داشته باشد.

شرایط بسیار قابل درمان است. مردان هرگز نباید از صحبت کردن با پزشک خود در مورد اختلال نعوظ مطلع شوند چون گاهی اوقات این وضعیت می تواند یک وضعیت پزشکی اولیه را نشان دهد که باید درمان شود.

بسیاری از علل بالقوه اختلال نعوظ وجود دارد. این شامل:

اضطراب
آترواسکلروز، یک بیماری است که باعث ایجاد پلاک در شریان ها می شود
بیماری مزمن کلیوی
افسردگی
دیابت
قلب و فشار خون مرتبط با شرایط
سابقه آسیب به آلت تناسلی یا ارگان های اطراف
فشار
مصرف داروهای خاص مانند داروهای ضد افسردگی، آنتی هیستامین ها، سرکوب کننده های اشتها و آرامش بخش ها

دستیابی و حفظ نعوظ نیاز به انجام چندین چیز دارد. این شامل تحریک حسی، افزایش جریان خون، افزایش فشار خون در آلت تناسلی و انقباض عضلات در آلت تناسلی است. اگر یک یا چند این مراحل قطع شوند، اختلال نعوظ ممکن است رخ دهد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.