#


سوء استفاده ی فیزیکی:حقایق و حالت ها!

22 آگوست 2017 بدون نظر 1225 بازدید

سوء استفاده ی فیزیکی:حقایق و حالت ها!

ویژگی اصلی سوء استفاده جسمی این است که چقدر پنهانی و مرموز است. این یک تجربه زندگی در حال تغییر است، حتی اگر هزار بار اتفاق افتاد. اما هنوز – بسیار نادر است که در مورد میزان کامل آن بشنویم و تقریبا غیرممکن است که تمام اطلاعات را بدست آوریم و بدانیم که قربانی و سوء استفاده کننده چگونه از آن عبور می کنند. و تمام آمارها احتمالا سهل انگارانه و تخمینی  است زیرا یکی از جرایمی است که کمترین  آمار گزارش را در سراسر جهان دارد. این معمولا به عنوان چیزی است که باید در داخل خانواده باقی بماند.

در اینجا چند آمار در مورد سوء استفاده فیزیکی وجود دارد:

 

طبق گزارش  آماری انجمن ملی پیشگیری از خشونت علیه کودکان، در هر 14 کودک ، یکی از آنها(1 در 15 بر طبق اظهارات ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی)، قربانیان سوء استفاده فیزیکی هستند. و در میان آن ها، کودکان معلول سه برابر بیشتر از کودکان غیر معلول مورد آزار و اذیت جسمی قرار می گیرند. و 90٪ از این کودکان همچنین شاهد خشونت خانگی هستند.

طبق اظهارات ائتلاف ملی علیه خشونت خانگی (NCADV)، هر 20 دقیقه یکبار یک فرد توسط شریک زندگی خود مورد آزار و اذیت قرار می گیرد

شایعترین قربانیان سوء استفاده خانگی در میان بزرگسالان، زنان 18-24 ساله هستند (NCADV)

یک زن از هر سه زن   ویک مرد از هر چهارمرد، در طول زندگی خود قربانی برخی از خشونت های فیزیکی شده اند، در حالی که یک زن از میان چهار زن مورد آزار و اذیت شدید قرار گرفته اند (بر طبق گفتهNCADV).

15٪ از همه جرایم خشونت آمیز، خشونت شریک صمیمانه است (NCADV).

فقط 34 درصد از قربانیان جرایم جسمی به مراقبت های پزشکی (NCADV) می رسند، که  در مورد آنچه ما در مقدمه گفتیم، نشان می دهد که این یک مشکل نامرئی است و قربانیان خشونت خانگی از نگهداری از اسرار خود رنج می برند.بدرفتاری فیزیکی  تنها ضرب و شتم نیست. در میان چیزهای دیگرنیز مستقر است. یک زن از هر هفت زن در طول عمر خود توسط شریک زندگی خود دچار آزار شد و احساس کرد که او یا کسی که به او نزدیک بود در معرض خطر شدید قرار دارد. یا، به عبارت دیگر، بیش از 60 درصد از قربانیان سرقت و آزار، توسط شریک سابق خود مورد سرقت قرار گرفته اند.(NCADV)

سوء استفاده فیزیکی اغلب همراه با قتل به پایان می رسد. تا 19 درصد از قتل های خشونت های خانگی شامل سلاح هایی بوده است که به دلیل شدت این پدیده مورد استفاده قرار گرفته اند؛ زیرا داشتن اسلحه در خانه خطر ابتلا به یک حادثه خشونت آمیز را تا 500 درصد افزایش می دهد! (NCADV)

72 درصد از موارد قتل و خودکشی، حوادث سوء استفاده خانگی است و 94 درصد از قربانیان این موارد  قتل و خودکشی ها، زنان بوده اند. (بر طبق آمار هایNCADV)

خشونت خانگی اغلب به قتل ختم می شوند. با این حال، قربانیان تنها شرکای صمیمی مرتکبین نیستند. در 20٪ موارد مرگ و میر ناشی از خشونت خانگی، قربانیان بیگانه هستند، کسانی که سعی در کمک دارند، افسران قانون، همسایگان، دوستان و غیره (NCADV)

تا 60٪ از قربانیان سوء استفاده جسمی در معرض خطر از دست دادن شغل خود به دلیل دلایل مستقیم خشونت خانگی هستند.(NCADV)

78 درصد از زنان که در محل کارشان کشته شده بودند، توسط فرد سوء استفاده کننده (NCADV) به قتل رسیده بودند، که از وحشتی که زنانی که مورد آزار جنسی قرار گرفته اند،صحبت می کند. آنها هرگز امنیت ندارند،نه زمانی که آنها فرد سوء استفاده کننده خود را ترک می کنند، نه در محل کارشان، آنها سرقت و کنترل می شوند و حتی وقتی که دور از فرد سوء استفاده کننده هستند، نمی توانند احساس امنیت کنند.

قربانیان سوء استفاده جسمی از طیف وسیعی از پیامدهای  سلامت جسمی و روحی خود رنج می برند. آنها بیشتر دچار بیماری های مقاربتی جنسی می شوند و آن هم به دو دلیل – در طی مقاربت اعمال شده یا به علت کم شدن سیستم ایمنی بدن یا به دلیل استرس مرتبط با سوء استفاده فیزیکی. علاوه بر این، طیف وسیعی از مشکلات مربوط به سلامت باروری مرتبط با سوء استفاده های فیزیکی مانند سقط جنین، تولد نوزاد، خونریزی داخل رحمی و غیره است. بیماری های دستگاه گوارش نیز با قربانی های سوء استفاده فیزیکی و همچنین بیماری های قلبی عروقی، دیابت، سرطان  و اختلالات عصبی نیز با این موضوع ارتباط دارند. (NCADV)

آسیبهای یکسانی در هنگام  سوء استفاده فیزیکی در یک رابطه یا توسط یک عضو خانواده به قربانیان تحمیل می شود. از جمله واکنش های برجسته عبارتند از: اضطراب، افسردگی طولانی مدت، اختلال استرس پس از سانحه و تمایل به مصرف مواد مخدر. این اختلالات ممکن است به مدت طولانی پس از سوء استفاده فیزیکی ادامه داشته باشد، و گاهی اوقات عواقب آن در طول عمر فرد احساس شود. (NCADV)

سرانجام، سوءاستفاده جسمانی در یک رابطه یا توسط یک عضو خانواده، حادثه ای شوم در اطراف آن فرد است، نه تنها توسط دست سوء استفاده کننده، بلکه همچنین به صورت رفتار خودکشی است؛ احتمال بیشتری وجود دارد که قربانیان خشونت خانگی به خاتمه دادن به زندگی خود، تلاش برای خودکشی فکر کنند، و -در موارد بسیار زیادی – در انجام قصد خود موفق هستند.  (NCADV)

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.