#


راهکارهایی برای داشتن یک مکالمه ی زن و شوهری سالم

13 فوریه 2018 بدون نظر 1643 بازدید

راهکارهایی برای داشتن یک مکالمه ی زن و شوهری سالم

توصیه هایی برای داشتن یک مکالمه ی سالم بین زوجین

چنانچه خواستار این هستید که همسر شما در منزل با شما صحبت کند، بهتر است در مقابل او یک شنونده و هم صحبت خوبی باشید. راهکار هایی نظیر گوش دادن فعالانه و نیز قضاوت نکردن در مورد او می تواند موجب هم صحبتی بین شما و همسرتان شود.

به گزارش از من بپرس به نقل از تبیان، برخی افراد از کم حرف بودن همسر خود شکایت دارند. به عنوان مثال از این شکایت دارند که حتی اگر به مدت یک ساعت در کنار همسرشان بنشینند و با او صحبت کنند، به غیر از چند جمله ای بیشتر با او حرف نخواهد زد. اغلب چنین افرادی تمام تقصیر را از جانب همسرشان می دانند و از این غافل هستند که ممکن است رفتار و گفتار خود آن ها موجب سکوت همسرشان شده باشد.

هم صحبتی درست همان زندگی است

ممکن است شما هم چنین جمله ای را شنیده باشید که می گوید رابطه ی بین زوجین تا زمانی زنده است که دو طرف حرف هایی برای گفتن به هم داشته باشند. هم صحبتی یکی از اساسی ترین مهارت های یک زندگی زناشویی به شمار می رود و برای این که دو نفر بتوانند در زندگی خود به معنای واقعی از آن بهره مند باشند، باید به صورت یک زبان و دو گوش به معنای حقیقی آن باشید. به این معنا که خوب بگویید و بهتر از آن نیز گوش بدهید.

نگاه زبان او متوجه گوش های شما است

چنانچه خواستار این هستید که که یک رابطه ی زنده و پویا با همسر خود داشته باشید، اگر دوست دارید همیشه با همسر خود به صورت مناسبی گفت و گو داشته باشید و چنانچه به این علاقه دارید که قفل زبان همسرتان را باز کنید، بهتر است قبل از انجام هر عملی گوش های خود را برای شنیدن صحبت های همسرتان تیز کنید. شما می توانید با گوش دادن های خود به حرف های همسرتان زبان او را نیز باز کنید و به قول حرف قدیمی ها با این کار او را بر سر ذوق می آورید. خلاف این امر هم صادق است ، یعنی چنانچه همسر شما این حس را داشته باشد که از جانب شما هیچ توجهی به حرف های او نمی شود، از ادامه دادن منصرف خواهد شد و با چند جمله ی مختصر بحث را تمام خواهد کرد. شرایط بسیاری وجود دارند که می توانند موجب ایجاد «حس گوش داده نشدن» در همسر شما شوند. در ادامه ی این مطلب به چند نمونه اشاره می شود که ایجاد چنین شرایطی موجب می شود که همسر شما تمایلی به گفت و گو با شما نداشته باشد.

فعال نکردن دکمه ی سکوت همسر

شاید بگویید که زمانی که همسرم در حال صحبت کردن می باشد، من به هیچ عنوان حرف نمی زنم و ساکت می مانم اما او همچنان از حرف زدن با من استقبال نمی کند. درست است که سکوت شما در زمان حرف زدن همسرتان، به عنوان یک نکته ی با اهمیت برای تداوم در گفت و گوی شما می باشد ولی رعایت این اصل به تنهایی کافی نیست. در این خصوص، ممکن است سایر رفتار ها و اعمال شما که در هنگام حرف زدن همسرتان انجام داده اید، موجب ایجاد حس گوش داده نشدن از جانب شما را در همسرتان شود و همین امر باعث می شود که او هیچ تمایلی برای ادامه ی صحبت کردن با شما نداشته باشد:

1-قضاوت کردن در مورد همسر

چنانچه هنگامی که همسر شما در حال حرف زدن می باشد شما رفتاری انجام دهید و یا حرفی بزنید که او احساس قضاوت شدن از جانب شما داشته باشد ، احتمالا درست در همان موقع صحبت همسرتان قطع خواهد شد و دیگر هیچ میلی به صحبت با شما نخواهد داشت.

2-سرزنش کردن همسر

 این بدان معنی است که نه تنها سرزنش کردن کلامی، بلکه یک نگاه به ظاهر ساده هم می تواند موجب ایجاد حس سرزنش شدن همسرتان از جانب شما شود و این خود سبب ساکت ماندن همسر شما خواهد شد.

3-گفتن جمله ای مثل” من که می دونم توی سرت چی می گذره”

چنانچه شما جزو افرادی هستید که به این جمله باور دارید، بهتر است بدانید که با این کار شما همسر خود را به سوی ساکت بودن سوق خواهید داد. به این خاطر که ویژگی این نوع طرز فکر این است که سبب می شود گوش شما از شنیدن قسمت های با اهمیت حرف های همسرتان بسته بماند و باعث به وجود آمدن رفتار ها و گفتار هایی در شما خواهد شد که در نتیجه به دنبال آن سبب ایجاد سکوت در همسرتان خواهد شد.

4-تاکید بسیار بر راهکار دادن

بعضی اوقات تنها منظور همسرتان از حرف زدن با شما این است که شما فقط به صحبت های او گوش بدهید و او هم می خواهد حرف هاییش را با شما درمیان بگذارد و هیچ گونه راهنمایی و راهکاری از شما نمی خواهد؛ ولی ممکن است در همین حال شما شروع به راکار نشان دادن به او شده و بخواهید او را نصیحت کنید، همین امر باعث می شود که همسرتان تصور کند که شما به هیچ عنوان او را درک نمی کنید. نهایتا باعث می شوید که همسر شما به جای صحبت کردن با شما سکوت اختیار کند.

5-آماده کردن جواب برای صحبت های همسر

یکی دیگر از کار هایی که ممکن است باعث شود همسر شما به جای این که با شما حرف بزند سکوت را انتخاب کند این است که اگر همسر شما به هنگام حرف زدن متوجه شود که به جای این که به حرف های او گوش بدهید مدام در حال فکر کردن به این هستید که در جواب حرف های او چه بگویید ، دیگر تمایلی به ادامه ی صحبت با شما نخواهد داشت. علاوه بر این با چنین رفتاری شما نمی توانید به طور کامل به حرف های همسر خود گوش داده و از آن بدتر این که شما طبق شنیده های نیمه و نصف کاره تان به او پاسخ خواهید داد. با این نوع بحث کردن فقط شما باعث می شوید که دیر یا زود همسر تان از حرف زدن با شما پشیمان شود و سکوت را ترجیح دهد.

6-به جاده خاکی زدن

یکی دیگر از علائمی که ممکن است همسر شما را به احساس «گوش داده نشدن» از جانب شما برساند این است که به هنگام صحبت کردن وی شما بحث را عوض کنید و یا این که حرف های او زا به شوخی بگیرید. با انجام چنین رفتار هایی شما موجب می شوید که همسرتان توصور کند که از جانب شما هیچ ارزشی ندارد و او را به هیچ وجه جدی نمی گیرید و همانند نکاتی که در بالا هم ذکر شد سبب می شوید که دکمه ی ساکت ماندن همسر شما فعال شود.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.