#


خصوصیات یک شوهر ایده آل چیست؟

9 سپتامبر 2018 بدون نظر 1935 بازدید

خصوصیات یک شوهر ایده آل چیست؟

یک شوهر خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

اکثر زنان آرزو دارند بهترین مرد زندگی خود را پیدا نمایند؛ مردی که همانند شاهزاده ‌ی داستان ها باشد. و پس از گذشت سالیان طولانی هنوز هم اطمینان ندارند همان مردی را که طلب می کردند دارند یا نه، در واقع یعنی فکر می‌ کنند به چیزی که دوست داشتند نرسیده ‌اند. شاید بهتر باشد خصوصیات واقعی یک همسر خوب را بدانید تا از سردرگمی بیرون بیایید. اگر شوهر شما بیشتر ویژگی های زیر را دارد، پس شما خوشبخت‌ تر از خیلی از زنان دیگر می باشید!

به شما احترام می ‌گذارد

این خصلت کاملا روشن است ولی اکثر زنان فراموش می ‌کنند که احترام گذاشتن، قسمتی از خصوصیت خوب شوهرشان است. اگر شما به شخص شوهرتان، تصمیماتش و زندگی او احترام می ‌گذارید در این صورت او هم می بایست به صورت متقابل به شما احترام بگذارد. او به هیچ عنوان به شما توهین نخواهد کرد، شما را مسخره نمی ‌کند یا در بین مردم کاری نمی ‌کند که موجب خجالت‌ کشیدن شما شود. شوهر شما به شیوه زندگی شما احترام می ‌گذارد و تحت هیچ شرایطی دست خود را روی شما بلند نمی ‌کند.

قدر زحمات شما را می‌ داند

بسیاری از آقایان توقع دارند پس از یک روز کاری، همسرشان متوجه شود که آن ها روز دشواری را گذرانده اند و اکنون یا باید تنها باشند و یا همسرشان به آن ها خوب رسیدگی کند. ولی خانم ها هم کار می ‌کنند، حتی اگر در خانه باشند باز هم در منزل کارهای زیادی دارند که باید آن ها را انجام دهند و بابت انجام آن ها هم هیچ حق و حقوقی دریافت نمی ‌کنند. یک مرد ایده آل، ارزش زحمات همسرش را درک می ‌کند و به خوبی می ‌داند که وی هم در تمام روز به رسیدگی کارهای خانه و بچه‌ ها مشغول بوده است و از روی صمیمیت به همسرش کمک می‌ کند.

مانع کار کردن‌ شما نمی ‌شود

مراقبت بچه ‌ها بودن و رسیدگی به کارهای خانواده وظیفه ‌ی هر دو نفر شماست. بسیاری از مردها علاقه دارند که همسر آن ها در خانه بماند و به خانه داری بپردازد ولی اگر زن دوست دارد در اجتماع فعالیت داشته باشد و شاغل باشد، یک شوهر خوب به چه دلیل باید از این درخواست ممانعت کند؟ یک مرد خوب حتی به همسر شاغلش هم کمک می ‌کند تا از بار وظایف خانوادگی او کم شود.

دوست داشتنی است

فهرست صفاتی که یک مرد خوب نباید آن ها را داشته باشد بی پایان است: لجباز و یکدنده نباشد، تکبر نداشته باشد، بد دهان نباشد، خود خواه نباشد، بد بین نباشد، چشم چران نباشد، خسیس نباشد و … . خب پس اکنون دقیقاً برعکس این صفات‌ را عنوان می کنیم: شخصیت و ذات یک شوهر خوب می بایست دوست داشتنی باشد!

پشتیبان شماست ولی شما را محدود نمی ‌کند

حس تسلط و مالکیت نسبت به همسر خصلت زیبایی نیست. پشتیبان و حمایت کننده یک زن بودن به اندازه ای روشن و شناخته شده است که به توضیح نیازی ندارد و مرز کاملا مشخصی با محدود کردن و سلطه گری کردن دارد.

بچه ننه نیست

بله البته که یک رابطه ‌ی خوب و احترم آمیزی با خانواده خود دارد ولی مستقل است و برای انجام هر کاری از مادر خود اجازه نمی ‌گیرد. مردی که پس از مرد شدن باز هم به دیگران تکیه می‌ کند و روی پای خود نمی ایستد و مستقل نیست چطور می ‌تواند مرد خوبی برای شما باشد؟

با شما رک و روراست است ولی نه به نحوی که آزرده خاطر‌تان نماید

صداقت و روراست بودن مهم ترین رفتار است ولی هیچ فردی به صداقت بی‌ رحمانه علاقه ای ندارد. اگر چند کیلو وزن شما بالا برود، همسر شما این مسئله  را به دو صورت می تواند به روی شما بیاورد:

عزیزم تو مقداری وزن اضافه کرده‌ ای، بهتر نیست با هم ورزش کنیم، من هم به این ترتیب تشویق می ‌شوم که ورزش کنم و وزن خود را کم کنم.

عزیزم تو اکنون یک زن چاق هستی، حتماً ورزش کن تا یک مقدار وزن کم کنی، به این ظاهری که هستی اصلا خوب نیستی!»

بسیار خب، شما ترجیح می دهی کدام را بشنوی؟!

محبت و عشقش را به شما بروز دهد

هر روز که نه! زیرا در واقع امکان ندارد، ولی گاهی اوقات این کار را انجام می دهد. ابراز محبت شوهرتان به شما می ‌تواند در بین جمع باشد یا در جایی که با هم تنها هستید، به این بستگی دارد که شیوه ‌ی او چگونه است و به چه صورت راحت‌ تر است. در هر صورت یک زن علاقه دارد همسرش محبت خود را در هر صورت نشان دهد، چه تازه ازدواج کرده باشد و چه سال های زیادی از ازدواج آن ها گذشته باشد! پس اگر از این لحاظ شوهرتان شما را راضی کرده است و گاهی اوقات با ابراز محبت او شاد و سرحال می شوید، باید بدانید که یکی از بهترین خصوصیات یک شوهر خوب را خود دارد.

ارتباط خوبی را با شما برقرار می‌ کند

ارتباط تأثیرگذار، رمز یک ازدواج ماندگار است. این که به یکدیگر گوش کنید، مشکلات ‌پیش آمده را با صحبت کردن حل نمایید و سنگ صبور هم باشید یعنی یک ارتباط خوب را با هم برقرار کرده اید. مردها عملاً علاقه ندارند در رابطه با مسائل خود زیاد صحبت کنند ولی اگر همسر شما تصمیم می ‌گیرد با شما درد دل نماید پس این معنی را می دهد که ارتباط برقرار کردن با شما را به خوبی بلد است و به شما اطمینان کامل دارد. تلاش کنید او را برای حرف زدن در فشار قرار ندهید و در کنار آن زمانی که خودش برای صحبت کردن پیش شما آمد با روی باز او را قبول کنید و گوش شنوایش باشید.

به تعهداتش پایبند و وفادار است

این تعهدات شامل وفادار بودن، عشق ورزیدن به شما ، احساس مسئولیت کردن و در کنار شما ماندن در لحظات شادی‌ و غم‌ می ‌شود. اگر همسر شما از این لحاظ، هیچ شک و دلخوری برای شما به وجود نمی آورد پس شوهر خیلی خوبی است.

عذرخواهی کردن را بلد است

اگر از همسر شما اشتباهی سر بزند باید بتواند از شما عذرخواهی هم بکند. بیانِ «معذرت می ‌خواهم» مشخص می کند که راحتی و خوشی شما و رابطه با شما را به غرورش ترجیح داده است که هر چند این رفتار برای یک مرد، صفتی بسیار بسیار پسندیده است.

خوب می داند چطور شما را بخنداند

این مسئله نیز به توضیح نیازی ندارد! مردی که این توانایی را نداشته باشد تا شما را بخنداند گویی همیشه چیزی کم دارد!

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.