#


توقعاتی که مردان از رابطه با زنان دارند

8 سپتامبر 2018 بدون نظر 1885 بازدید

توقعاتی که مردان از رابطه با زنان دارند

مردان در رابطه با زنان چه انتظاراتی دارند؟

دکتر جورج دبلیو کرین در دهه ۱۹۳۰، یک معیار برای نمره دادن به زندگی مشترک مردان و زنان طراحی نمود که به مردها این امکان را می داد که بتوانند زنان شان را مورد ارزیابی قرار دهند و بالعکس.

چنانچه هر زنی از لاک قرمز رنگ استفاده می کرد و یا برای رفتن به رختخواب موهایش با گیره یا چیز دیگری بسته نشده بود یک نمره منفی می گرفت. از این امتیاز بندی می توان این گونه دریافت کرد که دلیل درگیری های میان زوجین در آن دوره خیلی خوفناک بود. در حال حاضر نزدیک به یک قرن از آن دوره می گذرد و برداشت ما از یک همسر خوب هم خیلی تغییر کرده است.

در این مطلب سعی داریم به نیازها و انتظارات مردان از زنان شان بپردازیم و این که آن ها به صورت کلی از پیوند با زنان چه انتظاراتی دارند. چنانچه زنان بر این اعتقادند که مردان از آن ها توقعاتی زیاد و برخی اوقات نا معقول و نا ممکن دارند ولی در ادامه قصد داریم حرف های واقعی مردان در مورد توقعاتشان از رابطه عاشقانه با زنان را عنوان کنیم که با برداشت عمومی تفاوت های زیاد و جالبی دارند.

۱- مردان به صداقت و راستگویی زنان اهمیت زیادی می دهند

پیش از این عنوان می شد که مردها عاشق چرب زبانی و ستایش شدن توسط زنان می باشند. ولی به نقل از شمار زیادی از کارشناسان در زمینه ازدواج، مردان به احترام، اندازه وفاداری، جذابیت ظاهری و برای صداقت و راست گویی زنان هم ارزش قایلند. مردها دل شان می خواهد که واقعیت را از زبان زنان خود بشنوند. البته واقعیت و نه انتقاد. به صورت کلی، یک زن کامل و دوست داشتنی برای مردان، آن کسی است که حرف های خود را خیلی صادقانه و بدون پیش داوری کردن بیان می کند.

۲- مردان با حرف زدن در رابطه با مسائل روزمره زندگی مشکلی ندارند

ممکن است قدری عجیب به نظر بیاید ولی مردان هم صحبت های پوچ و بی هدف در مورد زندگی روزمره را مقداری دوست دارند. برعکس نگرش عمومی، مردان همسرانی را که همیشه ساکت هستند دوست ندارند و در اصل به زنانی بیشتر علاقه نشان می دهند که در مورد نظرات و عقاید خود حرف می زنند.

یکی از علت های مهم از هم پاشیدن خانواده ها و ازدواج ها، به عقیده خیلی از کارشناسان، نداشتن تعامل و صحبت کردن است. اگر موضوعی برای حرف زدن نداشته باشید این مسئله یک هشدار خیلی خطرناک برای رابطه میان شما خواهد بود. صحبت کردن به شما کمک می کند که احساسات هم را بهتر درک نمایید تا در نهایت می توانید فکر طرف مقابل خود را بخوانید.

 ۳- مردان رمانتیک تر از زنان هستند

یک کارشناس سایبری و کارشناس در زمینه ارتباطات میان افراد به نام گویندولین سیدمن یک تحقیق مقایسه ای در رابطه با میزان رمانتیک بودن مردان و زنان انجام داده و به یک نتیجه باورنکردنی دست پیدا کرد.

بر طبق بررسی های او مشخص شد که مردها در حوزه رمانتیک بودن از زنان بهتر هستند. احساسات واقعی نقش خوبی برای آن ها در عشق دارد و تحت عنوان یک قانون، مردها اصولا قبل از زنان به احساسات عاشقانه خود اعتراف می کنند. از طرفی دیگر زنان در انتخاب یک شریک برای زندگی خود خیلی واقع گرا عمل می کنند.

۴- مردان زنانی که آرایش می کنند را می پسندند

تعداد زیادی از مردان مدعی هستند که هیچ چیز از زیبایی طبیعی مهم تر نیست ولی این فقط یک دروغ بیشتر نیست. بر طبق اطلاعات به دست آمده از یک سایت همسریابی در ایالات متحده، زنانی که خود را آرایش می کنند و موهای خود را رنگ می کنند درخواست های بالاتری را برای ازدواج دریافت می کنند. به این ترتیب جذابیت فیزیکی و زرق و برق کماکان از اهمیت بالایی برای مردان برخوردار است.

۵- راه ورود به قلب مردان از معده آن ها می گذرد

مردها غذاهای خانگی را خیلی دوست دارند. یک متخصص و روانشاس روابط خانوادگی به نام پاتریک وینس بر این اعتقاد است که آشپزی نمودن زنان برای مردها خیلی اهمیت دارد و به عنوان یک کار مقدس به حساب می آید. عطر مطبوع غذا حس خیلی خوب و آرامش بخش به انسان می دهد.

اضافه بر این، مردان از این که همسر مورد علاقه آن ها برای آن ها آشپزی کرده و یک منوی پخت غذایی خیلی سخت را یاد گرفته حال خخوبی خخواهند داشت. مردان بیشتر به زنانی علاقه مند هستند که برای آنان آشپزی کرده و این مسئله به هیچ عنوان کلیشه ای نیست.

۶- مردان خوششان نمی آید در ملاء عام جلب توجه کنند

اگر شما زندگی تان را بدون موبایل، فیسبوک و اینستاگرام نمی توانید پیش ببرید و خیلی راحت مسائل زندگی خود را در رسانه های اجتماعی با دیگران به اشتراک می گذارید، باید این را بدانید که این مسئله می تواند برای نزدیکان شما هشدار دهنده باشد. مردان از شهرت های مشکوک در رسانه های اجتماعی ترس داشته و علاقه ندارند که به قهرمان شایعات عمومی مبدل شوند.

روانشناسان بر این اعتقادند که مردان دوست دارند از توجه بیشتر از اندازه دوری کنند و علاقه بیشتری به زنانی که زندگی شخصی خود را برای سایرین فاش نمی کنند نشان می دهند.

۷- مردان زنانی که مستقل و خودساخته هستند را بیشتر دوست دارند

یک زن جذاب ولی مقداری خنگ که با دهان باز به حرف های شوهرش گوش می کند بی تردید همیشه بازی را به یک زن مستقل و خودساخته که به خود متکی است خواهد باخت. فهمیدن این مسئله خیلی راحت است: زنی که آزاد باشد یک شریک برابر در رابطه زن و شوهری به حساب می آید و می توانید با هم خیلی از مشکلات را برطرف نمایید.

بنابراین می توان گفت که یک زن مستقل حتی یک پشتیبان قابل اعتماد هم می تواند باشد. ولی این تنها ویژگی آنان نیست و زنان مستقل از اعتماد به نفس بیشتری برخوردار هستند و از زندگی خود بیشتر راضی هستند و این مسئله این معنی را می دهد که آن ها بد خلق و تند مزاج نیستند.

۸- مردان به فضای شخصی مخصوص خود احتیاج دارند

یک روانشناس معروف به نام دبورا تانن گفته است که بر پایه تحقیقات او زنان تلاش می کنند بیشتر اوقات فراغت خود را در کنار کسی که شریک زندگی آن ها به حساب می آید بگذرانند در صورتی که مردان دوست دارند وقت آزاد خود را به صورت مستقل و در تنهایی سپری کنند.

هر خانواده ای می بایست در پی پیدا کردن به یک تعادل مناسب در روابطشان در این خصوص باشند. شمار زیادی از کارشناسان بر این اعتقادند که عشق بیشتر از اندازه و حسودی بیمارگونه حتی مستحکم ترین خانواده ها را هم می تواند دچار مشکل نماید.

۹- مردان زیاد به مسایل جنسی فکر نمی کنند

این که مردها همواره به مسایل جنسی فکر می کنند یک مسئله قدیمی و مردود شده است. یک روانشناس معروف آمریکایی به اسم جد دایاموند گفته است که ممکن است زنان در درست کردن چنین صورتی از مردان مقصر واقعی باشند چون آن ها توقع یک رفتار ویژه را از همسر خود دارند و آن هم این می باشد که مرد زندگی آن ها تا اندازه ای خشن و سرسخت باشد.

در اصل فقط تماس فیزیکی نیست که برای مردان مهم است بلکه داشتن احساس آرامش و آسایش، حس گرمی رابطه و فهمیدن متقابل در زمان رابطه جنسی هم برای مردان از اهمیت زیادی برخوردار است. باور داشته باشید که نیمی از جمعیت کره زمین از این خسته شده اند که همواره باید ثابت نمایند که خصلت های مردانه دارند.

۱۰- مردان از رسمی کردن رابطه با زنان ترسی ندارند

در واقع مردان از ازدواج کردن هراسی ندارند ولی در زمان شروع یک رابطه تازه خیلی احتیاط نموده و تلاش می کنند که تصمیمات عجولانه نگیرند. بررسی های انجام شده در دانشگاهی در ایالات متحده مشخص کرده است که غلبه کردن بر ناراحتی ناشی از بر هم خوردن یک رابطه دوستانه یا عاشقانه برای مردان دشوارتر است و مدت زمان بیشتری به طول می انجامد.

همین طور زنان در سنین بسیار کمتری نسبت به مردان آمادگی برای ازدواج را پیدا می کنند. عصب شناسان این شکاف را به این واقعیت ارتباط می دهند که مغز زنان در قیاس با مغز مردان خیلی سریع تر به بلوغ می رسد.

در هر صورت توجه نمودن به نیازهای عاطفی شریک زندگی و اهمیت دادن به او خیلی دارای اهمیت است. اگر این کار را انجام دهید، بعد از این از آینده زندگی مشترک خود لازم نیست هیچ ترسی داشته باشید.

۱۱- مردان در مورد داشتن فرزند پسر و دختر به یک اندازه رویا پردازی می کنند.

اصولاً اعتقاد بر این است که کلیه مردان رویای داشتن فرزند پسر را در سر می گذرانند چون این فرزندان پسر می باشند که می توانند نام خانوادگی آن ها را زنده نگاه دارند، می توانند آن ها را به ماهی گیری یا کوهنوردی همراه خود ببرند و در نگاه کردن به بازی فوتبال هم عقاید مشترکی دارند. با توجه به این ، بر طبق بررسی های انجام گرفته توسط کمپانی گالوپ در سال ۲۰۱۱، بیشتر پاسخ دهندگان به داشتن فرزند دختر فکر می کردند.

روانشناسان داشتن این تمایل را با این اصل که پدر و مادران آینده از مشکلاتی که در زمان بزرگ کردن فرزند پسر با آن رو به رو می شوند- بد دهانی ها، دعوا کردن ها و مشکل تراشی در مدرسه- ارتباط می دهند. در حال حاضر هم بیشتر استفاده کنندگان از اینترنت نظر مشابهی دارند. در دنیای حاضر جنسیت فرزند اهمیت خیلی زیادی ندارد و مقایسه کردن این دو یا حرف زدن در مورد بهتر و بدتر دانستن یکی از آن ها قابل قبول نیست.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.