#


توصیه هایی به خانم ها برای همراهی کردن همسر در زمان بازنشستگی

9 ژانویه 2018 بدون نظر 1803 بازدید

توصیه هایی به خانم ها برای همراهی کردن همسر در زمان بازنشستگی

توصیه هایی به خانم ها برای همراهی کردن همسر در زمان بازنشستگی

چنانچه شما به عنوان یک همسر کدبانو در منزل تان، به این عادت کرده اید که تمامی کار های خانه را خود به تنهایی انجام دهید، و یا اینکه بودن همیشگی شوهر تان در منزل باعث کلافگی شما شده است بهتر است در مورد دوران بازنشستگی همسر خود تجدید نظر کنید. باید بدانید که این دوران جزو دوران حساس در بین زن و شوهر ها می باشد. برای اینکه شما این دوران را به بهترین صورت ممکن گذرانده و نیز به آرامش کافی برسید می توانید به توصیه هایی که در این مطلب به شما می شود عمل کنید.

چگونه دوران بازنشستگی را بگذرانیم؟

باید بدانید که دوره ی بازنشستگی یکی از مراحلی است که برای مرد ها دوره ی جدید و استرس زایی می باشد، ولی زمانی که خیال مرد از مکانی که قرار است پس از بازنشستگی بیشتر میزبان او باشد، آسوده خاطر باشد همین باعث می شود که او به راحتی با این مسئله کنار بیاید. خانه، کانونی برای آرامش افراد به حساب می آید و باید افراد با داشتن برنامه ریزی و آگاهی لازم این آرامش را به وجود آورده و نیز به آن تداوم ببخشند.

جور دیگری ببینید

یک مرتبه برای خودتان روش پختن غذا را مرور کنید. خیال کنید که یک فردی درکنار شما ایستاده و به طور مداوم از شما سوال می کند. سوال هایی در مورد مقدار گوشت استفاده شده در غذا، مصرف بیش از حد خامه در وعده ی غذایی، در مورد میزان آب کتری، در مورد میزان نمک استفاده شده در غذا. ولی باید ببینید که میزان حوصله ی شما تا چه حدی می باشد که بتواند این فشار های بیرونی را تحمل کند یا نه؟ این پرسش ها برای زنانی که شوهرانشان به تازگی بازنشسته شده اند بسیار آشنا می باشد. چنانچه در مورد این مسئله اطلاعات کافی نداشته باشید و ندانید که چگونه با آن برخورد کنید این دوران برای شما دوران پر تنشی خواهد بود که هم موجب خستگی شما می شود و هم طرف مقابلتان را با استرس مواجه خواهد کرد.

برای این که شروع خوبی داشته باشید بهتر است از همین کار های مربوط به آشپزخانه آغاز کنید. باید در این راه پیش قدم شده و انجام برخی از کار های ساده را به مرد خانه بسپرید؛ کار هایی مثل آماده کردن گردو برای پخت خورش فسنجان، شستن و تمیز کردن میوه ها، بسته بندی کردن گوشت هایی که به تازگی خریداری شده اند و نیز غیره.

کنار بکشید

سعی کنید از انجام بعضی از کار های خانه خود را کنار کشیده تا همسرتان بر اساس علاقه ی خود بتواند آن ها را انجام دهد و در این روز هایی که به تازگی از کار بیکار شده است احساس خستگی و کسالت نداشته باشد. برای مثال چنانچه تابحال خودتان شارژ مربوط به ساختمان را به مدیر تحویل می داده اید از این پس از همسر خود بخواهید تا آن را به مدیر تحویل بدهد.

چنانچه برای انجام برخی از کار های مربوط به منزل مانند جمع آوری و یا راه اندازی کولر، بخاری و یا شوفاژ از فرزندان خود کمک می خواستید و یا به تعمیر کار مراجعه می کردید ازاین پس این کار را به همسر خود بسپارید. یا اگر تا کنون تمامی خرید های کوچک و بزرگ منزل به پای شما بوده است از این به بعد این خرید ها را به شوهرتان واگذار کنید. البته باید بدانید که در تمامی این مراحلی که گفته شد طوری برخورد کنید که باعث خدشه دار شدن عزت نفس همسر خود نشوید و در برخورد با او نهایت احترام را داشته و با او با مهربانی رفتار کنید.

چگونگی گذراندن وقت های خالی

پس از این شما زمان های زیادی را در کنار هم تجربه خواهید کرد. در این اوقات نمی توان از دوستان و حتی از فرزندان توقع داشت که برنامه ی زندگی شان را با وقت های شما تنظیم کرده و هر موقع که شما دوست دارید در منزل شما حضور داشته باشند. بهتر برای پر کردن وقت های خالی گام نخست را خودتان بردارید. می توانید فهرستی از کار هایی که مورد علاقه ی هر دوی شما می باشد تهیه کرده و با یکدیگر آن ها را انجام دهید.

بهترین کاری که می توانید در روز های اول بازنشستگی انجام دهید بازدید از موزه ها می باشد. رفتن به پارک های سر سبز را در لیست خود قرار دهید. حتی می توانید گام های خود را فراتر نهاده و به سفر های جدید بروید. می توانید به مکان هایی سفر کنید که پیش از این فرصتی برای رفتن به آن ها را نداشته اید. ورزش کنید، به یاد داشته باشید اگر در این راه فردی باشد که با شما کاملا همراه باشد، بهترین گزینه برای تداوم بخشیدن به این برنامه است.

یکی دیگر از مکان هایی که می توانید در این دوران به آن سر بزنید رفتن به مساجد، خیریه ها و نیز سازمان های مردم نهاد می باشد. می توانید برنامه های تلویزیون را به نوبت تماشا کنید برای مثال اگر مرد خانه در زمان شب علاقه به تماشای فوتبال دارد شما می توانید تکرار فیلم های مورد علاقه تان را در روز ببینید.

برنامه ریزی مالی داشته باشید

پس از این شما می مانید و تمامی مخارج منزل و نیز کنار آمدن با حقوق بازنشستگی. چنانچه برنامه ریزی مالی برای مخارج خود نداشته باشید ممکن است در آینده ی نزدیک دچار مشکلاتی شوید. سعی کنید برای خود دفترچه ای تهیه کرده و تمامی مخارج منزل را که فکر می کنید به آن احتیاج دارید در آن بنویسید. باید هزینه های غیر قابل پیش بینی مانند رفتن به بیمارستان و یا ویزیت مربوط به دکتر را در یادداشت های خود بگنجانید و نیز مخارجی که فکر می کنید اضافی هستند را کاهش دهید.

کمک کردن به فرزندان

چنانچه با انجام تمامی این برنامه هایی که در بالا ذکر شد باز هم وقت های خالی دارید، می توانید به همراه نوه های خود به پارک رفته و یا آن ها را به باغ وحش ببرید، و یا اینکه اگر می توانید در درس هایشان به آن ها کمک کنید. ولی به این توجه داشته باشید که این کمک های شما در مسیری باشند که والدین آن ها برای تربیتشان در نظر دارند. حتی به آن ها این حس را ندهید که هر زمان که دوست دارند می توانند تمامی کار های نوه ها را به شما بسپرند و بچه ها را به جای مهد کودک پیش شما بفرستند. این را بدانید که شما تماما مسئول فرزندان آن ها نیستید و در ایام بازنشستگی خود باید به اندازه ی کافی استراحت داشته باشید و نیز باید به علایق شخصی خود نیز توجه کنید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.