#


بایدها و نبایدهایی که مخصوص خانم های شکاک است

28 آگوست 2018 بدون نظر 2085 بازدید

بایدها و نبایدهایی که مخصوص خانم های شکاک است

نکاتی که خانم های شکاک باید بدانند

در زندگی زناشویی نکاتی وجود دارد که باعث می شود عشق و رابطه زناشویی بیشتر پایدار بمانید و شما با رعایت آن ها می توانید زندگی خود و عشق تان را شادتر و آرام تر کنید. به همین دلیل ما تصمیم گرفته ایم تا در این مطلب به برخی از این نکات اشاره کنیم. پس با ما همراه باشید.

حرف ‌هایی که در زمان دعوا بیان می ‌شوند را از ذهن خود پاک کنید

تمام انسان‌ ها خطا می ‌کنند. همچنین امکان دارد در زمان عصبانیت حرف‌ هایی را بیان کنند که شاید واقعا هیچ‌ اعتقادی به آن ها ندارند. پیشنهادی که به شما می شود این است که جملات یا کلماتی را که موقع دعوا از دهان شریک عاطفی خود می شنوید را از ذهن خود پاک کنید. آن ها را مورد اهمیت قرار ندهید و اجازه دهدید همان جا وسط دعوا بمانند.

به کار بردن جملات ناامید کننده و پر از حس‌ های منفی در یک دعوا بسیار عادی می باشد. البته باید سعی کنیم رفتار و زبان خود بیشتر کنترل کنیم. ولی چنانچه به هر دلیلی، این ‌طور پیش نرفت، سعی نکنید با یادآوری جملات ناراحت‌ کننده فرد مقابل تان که وسط دعوا عنوان شده ‌اند، عشق و علاقه خود را خدشه ‌دار کنید. هر موقعی که حرف های ناراحت کننده او به ذهنتان آمد، یک نفس عمیق کشیده، کمی راه بروید و آب بنوشید.

بحث را مجددا باز نکنید

بسیاری از مردم تمایل دارند تمام حرص و ناراحتی خود را وسط مشاجره عنوان کنند. چنانچه می ‌توانید زبانتان را کنترل کنید تا بدون از بین بردن شخصیت فرد مقابل، خواسته ‌های خود را بیان کنید، این کار را انجام دهید. ولی در صورتی که قرار است حرف‌ ها با کنایه و طعنه و بی ‌احترامی مطرح شود، نفس عمیق بکشید. خودتا را مشغول کار دیگری کنید و سعی کنید حرفی نزنید.

سعی نکنید بعد از به پایان رسیدن دعوا، به طور غیرمستقیم و با نیش و کنایه بحث دعوا را برای او یادآوری کنید. از همه مهم تر این است که چند روز پس از دعوا، مجددا آن را مطرح نکنید. این کار نتیجه ‌ای جز تکرار احساسات منفی و ناراحتی به دنبال ندارد و شک نکنید که هیچ سودی برای شما به دنبال نخواهد داشت. چنانچه مقصر شما هستید، به قدری بزرگ‌ منش باشید که بتوانید از فرد مقابل تان عذرخواهی کنید و قول دهید که دیگر اصلا چنین رفتاری نمی کنید. سعی نکنید با به یاد آوردن جملات ناراحت‌ کننده فرد مقابل که وسط دعوا عنوان شده ‌اند، عشق و علاقه خود را خدشه ‌دار کنید.

 با هم سرد رفتار نکنید

بعد از بحث و مشاجره معمولا دو طرف حوصله حرف زدن با یکدیگر را ندارند. ولی چنانچه بعد از گذشت مدتی، زمانی که هر دو آرام تر بودید و همسرتان نزد شما آمد و به هر بهانه ای قصد حرف زدن با شما را داشت، از پاسخ دادن به او خودداری نکنید. بدترین کاری که می توان در این شرایط انجام داد این است که سکوت اختیار کنید و مثلا قیافه بگیرید.

جای آن می ‌توانید به همسر خود بگویید: «من هنوز ناراحت هستم و نتواسته ام مثل تو همه چیز را خیلی زود فراموش کنم. به من چند ساعتی فرصت بده تا بتوانم آرام شوم. پس از این، درباره آن با هم صحبت خواهیم کرد.»

این را فراموش نکنید که با پاسخ ندادن به فرد مقابل، این حس را به او می دهید که در حال تنبیه کردن وی هستید و این موجب می شود تا وی نتواند صحبت هایش را راحت با شما مطرح کند. تکرار این موارد، فاصله بزرگی بین زن و شوهر به وجود خواهد آورد و ممکن است خسارات جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.

 دنبال دلیل دعوا نباشید

پیشنهاد می شود انرژی خود را برای پیدا کردن راهکار صرف کنید، نه برای فکر کردن به اینکه چه چیزی موجب شروع مشاجره شد. تفاوت بین یک بگومگوی خوب و دعوای بد این است که بتوانید برای مشکل تان راه حل مناسب پیدا کنید.

شک داشتن به شوهر

زمانی که احساس می کنید رابطه‌ تان مانند چند ماه اول زندگی تان نیست به جای اینکه جملات منفی را به کار ببرید، با هم در این خصوص صحبت کنید و برای بهتر شدن وضعیت و برگرداندن اشتیاقات اولیه، با یکدیگر راه حل پیدا کنید.

به شریک عاطفی خود نگویید: «رابطه ما مثل قبل نیست»

اینگونه جملاتی همچون سم عمل می کند. هنگامی که عبارت‌هایی شبیه به اینکه ما همچون قبل شاد نیستیم، مانند قبل بیرون نمی رویم، مانند قبل کنار هم نیستیم را بیان می کنید، فرد مقابل با خود تصور می ‌کند: آیا مشکلی در رابطه ما وجود دارد؟ ممکن است او کمبودی احساس کرده است که این سوال را می پرسد یا ….

به شریک عاطفی خود نگویید: «تو مرا درک نمی‌کنی»

این جمله باعث ایجاد ناراحتی می شود و سبب می شود رابطه سرد شود. با این جمله فرد مقابل فکر می کند تمام تلاش هایی که در طی چند سال انجام داده، بی فایده بوده است. لطفا برای به زبان آوردن این گونه جملات خساست به خرج دهید و اجازه ندهید به راحتی آن را بیان کنید. بعضی از حرف ها برای شما ساده هستند، ولی زخم بزرگی در دل فرد مقابل به وجود می آورد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.