#


اثرات برهنه خوابیدن زوجین/ فوایدی که می تواند در روابط زناشوئی تاثیرگذار باشد

25 سپتامبر 2017 بدون نظر 7361 بازدید

اثرات برهنه خوابیدن زوجین/ فوایدی که می تواند در روابط زناشوئی تاثیرگذار باشد

اثرات برهنه خوابیدن زوجین/ فوایدی که می تواند در روابط زناشوئی تاثیرگذار باشد

لخت خوابیدن می تواند فوایدی زیادی برای زن و شوهرها به وجود آورد که بسیاری از آنها با بهداشت پوست و اندام جنسی و تناسلی ارتباط دارد. آیا این حقیقت را می دانید که تنها ۸ درصد از زوج های آمریکایی لخت می‌خوابند، هر چند این حرکت مفیدتر بوده و بیشتر از یک حوزه از زندگی شما را کیفیت داده است؟ آیا ما انسان ها از روی قصد به خواب، لذت و عمل جنسی خود صدمه می‌زنیم یا واقعا از این مسئله نا آگاهیم؟

مطالعه عواملی که در روند کارمان می‌آید امکان دارد علتی باشد که شلوار راحتی را دور انداخته و لخت بخوابید. در این مقاله ده دلیل ذکر کرده ایم که علت اینکه افرادی که برهنه می‌خوابند سالمتر هستند چیست.

برهنه خوابیدن زوجین

ده مورد از فواید لخت خوابیدن زن و شوهر

1.لخت خوابیدن از بی‌خوابی جلوگیری می کند.

تحقیقات جدید مشخص کرده است که برای آغاز عادی سیر خواب، احتیاج به پایین آمدن دمای داخلی بدن است. بدن همچون یک رادیاتور گرما را از طرف مرکز پیش راننده و پراکنده می‌کند. اگر بدن شما به دلیل لباس کلفت یا جوراب ضخیم قادر نباشد گرما را به بیرون هدایت کند، ممکن است شما به بی‌خوابی مبتلا شوید، چون مرکز بدنتان قادر نیست گرما را بیرون کند. لخت خوابیدن می تواند به تخلیه سریعتر گرما کمک کند و باعث می شود که زودتر بخوابید.

۲. افرادی که لخت می‌خوابند خواب آرام تر و دراز مدتی دارند.

تحقیقات دیگر مشخص کرده است که درست شدن دمای بدن در محل خواب می‌تواند به رسیدن به یک خواب آارام تر برای زمان طولانی ‌تر کمک بسیاری بکند. در تحقیقاتی مخصوص، محققان هلندی پوشاک برقی را بر بدن افرادی کردند تا دمای بدن و پوست آنها را پایین آورد. در نتیجه، افراد خوابی با آرامش داشتند و مدت بیشتری را در حین خواب آرام و عمیق به سر برده اند.

۳. لخت خوابیدن از چربی شکمی جلوگیری می کند.

خنک‌ سازی عادی بدن در زمان شب باعث پایین آمدن سطح کورتیزول در شما می شود. ساعات خواب آرام و بی دغدغه بین ۱۰ شب و ۲ صبح سطح کورتیزول را به پایین ترین حد خود می‌رساند و سپس پس از ۲ صبح، غددی که کورتیزول را می سازد با قدرت بیش تری آغاز به فعالیت می‌کنند تا بدن برای روز بعد ترمیم کنند. بنابراین در زمان بیدار شدن احساس انرژی بیشتری خواهید داشت.

زمانی خواب به اندازه کافی نداشته باشید، زمان بیدار شدن سطح کورتیزول به نحوی غیر عادی افزایش خواهد یافت، که شما را  مجاب میکند برای خوردن غذاهای بی ارزش بیشتر می‌کند که این غذاها باعث افزایش چربی شکمی می‌شوند. زیرا خوابیدن با برهنگی به تنظیم خنکی بدن شما کمک می‌کند، علت تنظیم شدن سطح کورتیزول شما نیز است.

برهنه خوابیدن

۴. لخت خوابیدن باعث سالم تر شدن اندام‌های جنسی شما می شود.

 واژن به طور عادی فضای مرطوب و گرم است، که باعث رشد مخمر و باکتری‌ها می شود. با درآوردن شلوار راحتی و قرار دادن واژن در مقابل جریان هوا، به واژن اجازه می‌دهید هوا بخورد، و از افزایش مخمر و باکتری‌ها جلوگیری می کنید.

در جنس مذکر، سرد کردن بیضه‌ها به محافظت از اسپرم‌ ها و کارکرد عادی سیستم‌ های تناسلی کمک می‌کند، و به این علت بیضه‌ ها بیرون از بدن قرار گرفته‌ اند. زمانی شما شلوارکی کلفت به تن می کنید، بیضه‌ها داغ شده و تعداد اسپرم‌ها کاهش می یابد.

۵. بدن با دمای پایین از پیری جلوگیری می‌کند.

بر مبنای تحقیق انتشار یافته در مجله «خواب»، خواب به طور خود به خودی باعث محرک شدن ترشح هورمون‌های رشد و ملاتونین می‌شود که پر اهمیت ترین هورمون‌های ضد کهنسالی هستند. براین اساس هر زمانی بیشتر بخوابید، مقدار بیشتری از این ترشح هورمون‌ها را به همراه دارد. و از آنجا که ما در گذشته نوشتیم که کاهش دمای بدن باعث خواب آرام تر و بیشتر می‌شود، اینطور می آید که لخت خوابیدن فواید بسیار زیادی را همراه دارد. در واقع کی دلش نمی‌خواهد سیر پیر شدن را آرام تر سازد.

۶. لمس پوست با پوست موجب بهتر شدن زندگی جنسی شما می‌شود.

اگر ازدواج کرده اید، لمس پوست با پوست با زوج تان باعث افزایش ترشح اوکسی‌ توسین در بدن می شود. اوکسی‌ توسین هورمون بسیار قوی است که باعث حس بهتر و سالم تر می‌شود، و برای ارگاسم و عملکرد جنسی، مواجهه با استرس، ستیز با افسردگی، کاهش ملتهب شدن روده، و پایین آمدن فشار خون مورد نیاز است. براین اساس باید تذکر داد که لخت خوابیدن موجب می‌شود دیواری بین شما و همسرتان به وجود نیاید و فضایی جنسی ‌تر را به وجود آورد.

۷. مواجهه شدن پوست با هوا از بیماری پوستی جلوگیری می کند.

مواجهه شدن پوست همه بدن در برابر هوا، مخصوصا در قسمت هایی همچون پاها، زیربغل، و اندام تناسلی به معنای کاهش خطر بیماری‌های پوستی همچون پای ورزشکار می‌شود که با تاثیر رطوبت پوست و قرار گرفتن در محیط بسته به وجود می آید!

۸. مشاهده بدن لخت ‌تان موجب افزایش اعتماد بنفس و مورد مقبول قرار گرفتن خویش می‌شود.

بعضی فرض ها اثبات می کند که هرچه زمان بیشتر برهنه باشید، با بدن خود احساس راحتی بیشتری می‌کنید. و هرچه بیشتر احساس بهتری کنید، با اعتماد به نفس بیشتری رفتار می‌کنید، و خوشحال تر بوده و در مقابل چشمان دیگران جذاب تر خواهید بود. و بر مبنای تحقیقی که اخیرا انجام شده، دانش آموزان علاقمند به برهنگی در مقایسه با معارضان برهنگی، راحت‌ تر قادر بودند دسته‌های دینی و اجتماعی مخصوص را درک کنند. و نیز این بخش در مواجهه هم سن و سالان خود که افکار فرقه‌ای مختلفی داشتند با تعصب پایین تری رفتار می کنند.

برهنه خوابیدن

۹. لخت خوابیدن از دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند.

یک تحقیق جدید می گوید که خوابیدن در دمای کم تر با افزایش متابولیسم، کاهش سطح قند خون و همچنین از دیابت نوع ۲ جلوگیری می کند. دانشمندان به این نتیجه رسیدند که زمانی مخاطبان در دمای کم تر بخوابند – و در زمان خواب به طور کامل لخت باشند، چربی‌های بد آنها در زمان چند هفته کمتر می شود، و سلامت آنها، مخصوصا بخش های متابولیک، سریعا بهتر می شود.

۱۰. لخت خوابیدن باعث می شود گردش خون شما بهبود یابد.

وقتی که شما بدون آنکه الیاف کش به دور کمر، تی‌شرت‌های پیچ خورده، و جوراب‌های تنگی که گردش خون را کم شدن می‌دهند، خون شما آسان تر در بدن گردش می‌یابد. این افزایش جریان خون برای قلب، ماهیچه‌ها و عروق فایده دارد چون خون پر از اکسیژن در همه رگ های بدن گردش می‌یابد.

با این اطلاعات به دست آمده در درباره اینکه لخت خوابیدن برای شما بسیار بهتر است، چرا امشب شلوار به تن دارید؟ دست به کار شوید و کمی لباس‌ها را کمتر کنید. با توجه به مطالب بالا، پشیمان نمی‌شوید.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.