#


آیا داشتن رابطه ی جنسی سالم موجب افزایش طول عمر خواهد شد؟

20 ژانویه 2018 بدون نظر 1677 بازدید

آیا داشتن رابطه ی جنسی سالم موجب افزایش طول عمر خواهد شد؟

آیا داشتن رابطه ی جنسی سالم موجب افزایش طول عمر خواهد شد؟

زن و مردی که در محیط خانواده ی خود با هم روابط زناشویی سالم برقرار می کنند سبب می شوند که در زندگی شان آرامش ایجاد شده و نیز کم تر در معرض خطر ابتلا به بیماری های قلب قرار خواهند گرفت. برقراری چنین روابطی بین زن و شوهر به علت وجود تعهد و نیز علاقه مند بودن آن ها نسبت به هم بسیار تاثیر گذار می باشد و همین امر موجب می شود که طول عمر افزایش یابد.

به نظر شما آیا حقیقتا برقراری رابطه ی جنسی با اهمیت می باشد؟

هر اندازه در این مورد تحقیقات بیشتری صورت می گیرد، بیشتر به این نتیجه می رسند که برای داشتن یک زندگی سالم برقراری رابطه ی جنسی سالم از موارد ضروری به شمار می رود. بهتر است بدانید که برقراری رابطه ی جنسی سالم به شما کمک خواهد کرد که بیشتر عمر کنید. بر اساس آخرین مطالعات انجام شده توسط دکتر ایروین گلدستین، مدیر پزشکی جنسی در بیمارستان آلوارادو، و نیز به گفته ی وی: نتیجه گیری دیگری در این باره وجود ندارد، ولی زمانی که شما رابطه ی جنسی سالم برقرار می کنید به سلامتی خود کمک خواهید کرد.

نتایج مربوط به انجام این پژوهش نشان می دهد که برقراری رابطه ی جنسی سالم دارای مزیت های خاص و فوق العاده ای می باشد. در ادامه ی این مطلب در مورد این مزیت ها بیشتر توضیح داده می شود.

  • برقراری رابطه ی جنسسی سبب مقابله با سماخوردگی و آنفولانزا خواهد شد

بر اساس نتایج تحقیقی که در دانشگاه ویلک انجام گرفت، اشخاصی که حداقل دو مرتبه در هفته رابطه ی جنسی برقرار می کنند نسبت به افرادی که کم تر از یک مرتبه در هفته رابطه ی جنسی برقرار می کنند، در بدن شان مقادیر بیشتری از آنتی بادی ایمونوگلوبین A یا IGA دارند. حال باید بدانیم که این آنتی بادی به چه علتی مهم می باشد؟ یکی از پژوهشگران دانشگاه ویلک با نام کارل چارنتسکی در این باره می گوید: آنتی بادی ایمونوگلوبین A یا IGA نخستین عامل دفاعی در مقابل آنفولانزا و سرماخوردگی به شمار می رود.

  • برقراری رابطه ی جنسی سبب افزایش کالری سوزی در بدن می شود

همچنین از مزیت های برقراری رابطه ی جنسی این است که جریان خون را افزایش داده و موجب زیاد شدن پمپاژ قلب می شود. اگر بخواهیم این را به زبان ساده تری بگوییم می توان گفت که رابطه ی جنسی به عنوان نوعی ورزش بوده که در مقایسه با سایر ورزش ها جالب تر و سرگرم کننده تر می باشد. در هر صورت این فعالیت کالری زیادی را نخواهد سوزاند. بر اساس نتایجی که از مطالعات انجام شده در سال 2013در مجله ی The New England Journal of Medicine به انتشار رسید این را نشان می دهد که زمانی که یک مرد سی ساله رابطه ی جنسی برقرار می کند هم زمان به میزان 21کیلو کالری می سوزاند. شاید این مقدار کالری زیاد به نظر نیاید، ولی با اطمینان می توان گفت که این مقدار سوزاندن کالری از نشستن جلوی تلویزیون و عوض کردن کانال های آن بیشتر خواهد بود.

  • برقراری رابطه ی جنسی موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی خواهد شد

بر اساس اکثر مطالعات انجام شده در این زمینه محققان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که از نظر برقراری رابطه ی جنسی فعالیت بیشتری دارند قطعا عمر طولانی تری خواهند داشت. خصوصا این که به نظر می آید داشتن رابطه ی جنسی زیاد موجب خواهد شد که خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته ی مغزی و سایر بیماری های مربوط به قلب کاهش پیدا کند. همین طور بر اساس یکی دیگر از تحقیقات انجام شده در سال 2010در موسسه ای تحقیقاتی نیوانگلند، داشتن فعالیت های جنسی به طور مرتب موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی خواهد شد.

  • برقراری رابطه ی جنسی موجب ایجاد تعادل در هورمون ها خواهد شد

به نظرتان چرا تنظیم هورمون ها دارای اهمیت زیادی می باشد؟ همانطور که گفته شد برقراری رابطه ی جنسی به طور منظم دارای مزیت هایی می باشد، یکی دیگر مزیت های برقراری رابطه ی جنسی ایجاد تعادل در هورمون ها می باشد که همین امر موجب منظم شدن سیکل قاعدگی شده و در نهایت باعث خواهد شد نشانه های منفی یائسگی کاهش پیدا کند.

  • برقراری رابطه ی جنسی موجب درمان سر درد شده و سایر درد های جسمی را نیز کاهش خواهد داد

شاید به نظر نیاید که با برقراری رابطه ی جنسی می توان سر درد های ایجاد شده را درمان کرد ولی در حقیقت چنین چیزی امکان پذیر است. زمانی که فردی رابطه ی جنسی برقرار می کند در بدنش هورمونی به نام اکسی توسین آزاد خواهد شد. آزاد شدن اکسی توسین سبب کاهش درد می شود. در یکی از تحقیقاتی که در پژوهش نامه بیولوژی تجربی و پزشکی به انتشار رسیده است، افراد مورد مطالعه بخار اکسی توسین استنشاق کردند و هم زمان با آن به نوک انگشتان شان سوزنی زده شد. این افراد در مقایسه با اشخاصی که اکسی توسین استنشاق نکرده بودند، درد کمتری را حس کردند.

  • برقراری رابطه ی جنسی موجب کاهش فشار خون و استرس خواهد شد

از دیگر مزایای آزاد شدن هورمون اکسی توسین در بدن این می باشد که موجب آرام شدن اعصاب می شود. یکی از تحقیقاتی که بر روی موش های آزمایشگاهی انجام گرفته نشان دهنده ی این می باشد که وجود اکسی توسین می تواند با تاثیرات کورتیزول یعنی همان هورمون استرس مبارزه کند. وقتی پس از اتمام رابطه ی جنسی شما متوجه می شوید که همسرتان به راحتی به خواب می رود، این راحت خوابیدن تنها مربوط به خستگی جسمی نمی باشد. آزاد شدن هورمون اکسی توسین به غیر از آرام کردن اعصاب، موجب بهبود در عملکرد خواب نیز خواهد شد.

  • برقراری رابطه ی جنسی در مردان سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات خواهد شد

یکی از تحقیقاتی که در سال 2003در استرالیا انجام شده نشان دهنده ی این می باشد که مردانی که در سنین بین بیست تا پنجاه سالگی انزال بیشتری را تجربه کرده اند، خطر ابتلا به سرطان پروستات در آن ها کاهش خواهد یافت.باید بدانید که بهتر است مردانی که در سنین بیست تا سی سالگی قرار دارند حداقل یک مرتبه در روز انزال داشته باشند. همچنین تحقیق دیگری که یک سال بعد توسط موسسه ی ملی سرطان انجام گرفت، این را نشان می دهد که مردانی که حدود پنج مرتبه در هفته انزال را تجربه می کنند، چه از راه خود ارضایی و چه از راه برقراری رابطه ی جنسی خطر ابتلا به سرطان پروستات در آن ها کاهش می یابد. زمانی که اسپرم های موجود در بیضه از راه انزال خالی می شوند بهتر از این است که این مواد در داخل بیضه ها باقی بمانند.

  • برقراری رابطه ی جنسی موجب کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه در زنان خواهد شد

از دیگر مزیت های برقراری رابطه ی جنسی برای زنان این است که زنان می توانند از آن به عنوان یک عامل پیشگیری کمک بگیرند. بر اساس گفته ی گلدستین در این زمینه ارزیابی هایی که انجام شده نشان دهنده ی این است که زنانی که رابطه ی جنسی از راه واژن برقرار می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه می باشند. اما چنین موضوعی بسیار جذاب بوده و به انجام تحقیقات بیشتری دارد.

  • با برقراری ررابطه ی جنسی می توان اعتماد به نفس بالایی داشت و نیز موجب بهبودی خلق و خو خواهد شد

بهتر است بدانید که برقراری رابطه ی جنسی سالم دارای مزیت های روحی و روانی نیز خواهد بود. بعد از انجام یک رابطه ی جنسی شما احساس خوشایندی خواهید پیدا کرد و این حس خیلی بیشتر از آن چه که شما گمان می کنید طول خواهد کشید. بر اساس گفته ی گلدستین زمانی که رابطه ی جنسی سالم برقرار شود موجب احساس رضایت و خرسندی در طولانی مدت خواهد شد و باعث می شود فرد توانایی های مربوط به ایجاد ارتباطات صمیمانه و صادقانه را در خود تقویت کند. این را نیز بدانید که اشخاصی که از نظر جنسی بسیار فعال هستند، احتمال ابتلا به آلکسی تایمیا در این افراد کمتر می باشد. آلکسی تایمیا گونه ای از خصوصیات شخصیتی است که در ابراز و یا درک احساسات نمایان خواهد شد.

تعریف آلکسی تایمیا:

بهتر است بگوییم ناتوانی در مقابل ابراز کردن احساسات. فردی که به این گونه اختلالات مبتلا شده معمولا در ابراز کردن احساسات و هیجانات خود و یا سایر افراد دچار مشکل می شود و توانایی بیان آن ها را ندارد.

  • برقراری رابطه ی جنسی از بروز پره اکلامپسی جلوگیری خواهد کرد

معمولا فردی که به پره اکلامپسی دچار می شود دچار وضعیتی خواهد شد که در دوران بارداری اش دچار استرس و اضطراب بیشتری می شود. طبق بعضی از بررسی های انجام شده در این زمینه به این نتیجه رسیده اند که زنانی که بیشتر در معرض مایع منی همسرانشان قرار می گیرند، کمتر در دوران باری خود به این مشکل دچار خواهند شد. یکی دیگر از تحقیقاتی که در سال 2000توسط محققان هلندی انجام گرفت نشان می دهد که زنانی که به طور مرتب رابطه ی دهانی برقرار می کنند، احتمال ابتلا ب پره اکلامپسی در آن ها بسیار کمتر می باشد.

  • برقراری رابطه ی جنسی منظم سبب بهبود حس بویایی خواهد شد

دانشمندان دریافتند که در بدن زنان و مردان پس از ارگاسم هورمونی به نام پرولاکتین تولیدمی شود. در سال 2003یک تیم پژوهشگر کانادایی آزمایشی بر روی موش ها انجام دادند و بر اساس این تحقیق آن ها دریافتند که هورمون پرولاکتین سبب خواهد شد که سلول های بنیادی در مغز به بهبود و گسترش سلول های عصبی  جدید در مرکز بویایی ویا تشکیل پیاز بویایی جدید کمک کند. همچنین دکتر ساموئل ویس، یکی از محققان می گوید که تردید دارد که بالا رفتن سطح پرولاکتین بعد از رسیدن به ارگاسم، موجب تغییر بعضی خاطرات به هنگام انجام رابطه ی جنسی می شود.

تعریف پرولاکتین:

پرولاکتین نوعی هورمون پروتئینی می باشد که در انسان ساختاری که دارد به هورمون رشد شباهت دارد. این هورمون درون غده ی هیپوفیز ترشح می شود. تاثیر این هورمون در انسان سبب تحریک شدن و نیز افزایش دهنده ی تلید شیر در سینه های مادر خواهد شد.

  • برقراری رابطه ی جنسی موجب بهبود کنترل مثانه خواهد شد

فشار هایی که در برقراری رابطه ی جنسی به لگن وارد می شود، موجب ورزش دادن عضلات کگل و تقویت آن ها می شود. عضلات کگل همان عضلاتی می باشند که وظیفه ی کنترل جریان ادرار را به عهده دارند. پس انجام فعالیت های جنسی به طور منظم از ابتلا به بی اختیاری ادرار در آینده کمک خواهد کرد.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.