#


اساس موفقیت زناشویی بر چه چیز استوار است؟

12 اکتبر 2017 بدون نظر 1381 بازدید

اساس موفقیت زناشویی بر چه چیز استوار است؟

اساس موفقیت زناشویی بر چه چیز استوار است؟

موفقیت و عدم موفقیت در زناشویی بر سه اصل استوار می باشد، اصل اول عبارتست از شخصیت زن و مرد، درجه بلوغ و توازن و ثبات آنها. اصل دوم مربوط است به توافق و سازگاری آنها در مورد علاقه، سلیقه و راه و رسم زندگی و همچنین درباره برآورده شدن احتیاجات عشق و دوستی، ارضاء جنسی و ایجاد خانواده. بالاخره اصل سوم عبارتست از عواملی خارجی مانند امنیت اقتصادی، تعدیل اجتماعی و روابط مطلوب فامیلی. این سه عامل طوری به هم مربوطند که همواره باید آنها را در موفقیت زناشویی با هم در نظر گرفت.

موفقیت زناشویی

آیا میتوان شانس موفقیت را پیش بینی کرد؟ آیا می توان فهمید دو نفر که با هم ازدواج می کنند با موفقیت روبرو می شوند یا با شکست؟

عده ای از دانشمندان در سالهای اخیر کوشش کرده اند تا با امتحاناتی بفهمنمد آیا ازدواجی با موفقیت روبرو می شود یا نه. ابتدا تعداد ازدواجهایی را که با موفقیت و عدم موفقیت روبرو شده بودند به دست آوردند بعدا اطلاعات زیادی درباره زمینه و شخصیت زن و شوهر کسب نمودند. اطلاعات به دست آمده را با درجه موفقیت زناشویی تطبیق کردند.

در این مطالعه محیط، منزل، سن، درجه تحصیلات، شغل، مدت آشنائی قبل از ازدواج، صحت مزاج، عقاید دینی، مسائل جنسی، تعداد بچه ها و بالاخره نقایص موجود در شخصیت را درنظرگرفتند. بر پایه این مطالعات کوشش کردند تا بفهمند چه عواملی در جهت حسن و چه عواملی در جهت سوء اثر می کنند.

موفقیت زناشویی

موفقیت زناشویی

محققین فوق عقیده دارند که با کمک این مطالعات امکان دارد که با تعیین کامل بتوان آینده ازدواج را حدس زد. ولی باید گفت که اینگونه امتحانات فعلا در مراحل ابتدایی می باشد. امید می رود با مطالعات بیشتری بتوان در آینده وضع زناشوئی را پیشگوئی کرد.

آماده شدن جهت زندگی زناشویی

اگر پسر و دختری برای موفقیت در زناشوئی آینده خود دستوراتی بخواهند چه چیزهایی باید به آنها پیشنهاد کرد؟

جوانان باید برای موفقیت در زناشوئی دو قدم اساسی را بردارند. اول اینکه خود را آماده ازدواج کنند. مردان و زنان امروزی برای هر نوع شغل، تجارت، و کسب و کار آماده و تربیت شده اند غیر از وظیفه ای که در زندگی نقش مهمی را بازی می کند یعنی ازدواج.

 اولین آمادگی جهت ازدواج شناسایی نقش می باشد چگونگی ازدواج به دو عامل بستگى دارد. تشریح و وضعیت شخص جهت موفق زیستن و ازدواج و کسب اطلاعات لازم درباره کیفیات جسمی و روحی انسان.

هرچه شخص حقایق اصلی و اساسی مربوط به ساختمان و وظایف دستگاه های تولیدمثل و جنسی را بهتر بفهمد بهتر و آسانتر می تواند از لحاظ جسمی درازدواج تطبیق حاصل کند.

به همین ترتیب هرچه از وضعیت خود و همسرش درباره زناشوئی و زندگی خانوادگی بیشتر اطلاع حاصل کند بهتر به عوامل مؤثر در رفتار و سلوک انسانی پی برده و بصیرت کاملی در نحوه تفکر و تعقل خود خواهد داشت که بالنتیجه منجر به ایجاد هماهنگی روحی و شخصی در واحد خانواده می شود.

آمادگی جهت ازدواج از چه موقع باید شروع شود؟

آمادگی و تعلیم جھت ازدواج باید دائمی باشد یعنی قسمتی از تعلیم روزانه جهت زندگی باشد. نظر به اینکه خیلی از عقاید درباره ازدواج و خانواده از اوائل حیات به وجود می آید بنابراین تعلیم و تربیت درباره ازدواج از بدو طفولیت شروع می شود. اطفال قبل از اینکه به حقایق جسمانی زندگی پی ببرند عقاید و نظریاتی را تعقیب می کنند. بنیاد یک ایده و فکر صحیح از بچگی خیلی مهمتر از اینست که در بزرگی اطلاعاتی به آنها داده شود.

موفقیت زناشویی

موفقیت زناشویی

آیا مدرسه در این مورد نقشی را بازی می کند؟ آیا مسائل مربوط به مواضیع جنسی باید در مدارس تدریس شود؟

تعلیم و تربیت درباره زناشوئی و پدر و مادر شدن قسمتی از تعلیم و تربیت کلی ما می باشد و بدون شک مدرسه در این زمینه نقش مهمی را بازی می کند مطالب مربوط به مواضیع جنسی و تولیدمثل و ارزش ازدواج و زندگی خانواده باید در مدارس تدریس شود که البته باید سن و سایر مقتضیات محصلین در نظر گرفته شود.

در کالج دوره های مربوط به زناشوئی و حیات خانواده باید قسمت مهمی از برنامه تحصیلی باشد. اکنون در آمریکا چند صد کالج مشغول تهیه چنین دوره ای هستند که کمک شایانی در ارائه اطلاعات و شناساندن راه و رسم زندگی و ازدواج به جوانان می کنند و آنها را آماده زن یا شوهر و یا والدین شدن می کنند.

آیا هر فردی باید قبل از ازدواج مشورت کند؟

مشورت های قبل از زناشوئی در حدودی قسمتی از آمادگی جهت ازدواج به شمار می رود. تعداد زیادی از افراد که خیال ازدواج دارند برای کسب اطلاعات خصوصی یا عمومی به پزشک و یا مشاور خود مراجعه می کنند. بعضی ها هم برای بحث مسائل خصوصی که ممکن است قبل از ازدواج پیش آید مراجعه می کنند. اینگونه بحثها اطلاعات لازم را به آنها داده و آنها را برای فهم وظایف خود در زندگی زناشوئی آماده می سازد.

مشورت قبل از زناشوئی اساس محکمی است برای موفقیت زناشوئی و به تمام جوانان پیشنهاد می شودکه حتما در صورت امکان قبل از ازدواج اینکار را بکنند.

برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.