#


با کودکی که نمی خواهد از عینک استفاده کند، چه باید کرد؟

11 آوریل 2018 بدون نظر 1957 بازدید

با کودکی که نمی خواهد از عینک استفاده کند، چه باید کرد؟

No votes yet.
Please wait...

کودک نمی خواهد از عینک استفاده کند

بسیاری از کودکان تصور می کنند عینک زدن واقعا خاص است، در حالی که بقیه از آن متنفر هستند و آنها را خسته کننده می دانند. وظیفه ی شما به عنوان والدین این است که به کودکتان کمک کنید تا عینک را بشناسد و اگر به آن نیاز دارد کمکش کنید تا جهان را بهتر ببیند.

مطابق انجمن ملی پیشگیری از نابینایی، برآورد شده است از هر چهار کودک مدرسه ای یک نفر و از در پیست کودک پیش دبستانی نیز یک نفر مشکل بینایی دارند. بعد از تولد و در سن چهارسالگی باید چشمان کودک معاینه شوند، بعد از آن نیز معاینات دوره ای باید صورت بگیرد. در طول سال۔ های رشد، نیازهای بینایی کودک اغلب هر شش ماه تغییر می کنند. بسیاری از مشکلات وقتی به وجود می آیند که کودک به عنیک نیاز دارد ولی نمی خواهد از آن استفاده کند. او علاقه دارد عینک خود را گم کند، بشکند یا بحلور ثابت آنها را جا بگذارد. خلاصه کلام این است که هیچ انتخاب دیگری وجود ندارد. هر جا بود و با هر کاری کند، عینک سالم نیز باید همراه او باشد این یک مسئولیت بزرگ برای کودک است، بنابراین اهمیت استفاده از عینک را باید به او آموزش دهید و حتما او را تشویق به استفاده از عینک کنید و برای استفاده از آن پاداشی در نظر بگیرید.

پرورش آگاهی

اولین مرحله برای کودکی که نیازهای خاص بینایی دارد، تشویق برای انجام یک تجربه مثبت است، چون او باید حمایت و دلگرمی شما را داشته باشد. همچنین، دریابید که احساس کودک شما نسبت به این اسباب گرفتاری چیست، خیلی مهم است که وقتی از عینک استفاده می کند، نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد.

  • یک تصویر مثبت ایجاد کنید استفاده از عینک را با یک رویداد بزرگ تبدیل کنید. به اشخاسی که می شناسید از عینک استفاده می کنند یا با آنها ارتباط دارید (چه حقیقی و چه در تلویزیون) اشاره کنید. کاری کنید تا بفهمد دختر بزرگی شده است و باید از عنیک استفاده کند و به او اجازه دهید یک برنامه گردشی بیرون را انتخاب کنید تا این وسیله جدید که به او افزون شده است را به همه نشان دهد، او را تشویق کنید تا برنامه ای برای بازی با کودک دیگری که از عینک یا چشم بند استفاده می کند ترتیب دهد.
  • این تجربه را با کتابها تقویت کنید. کتابهای بسیاری در زمینه تجربیات کودکان با عنیک نوشته شده اند. آنها می توانند خیلی مفید باشند.
  • در انتخاب عینک، کودک را نیز دخیل کنید. اگر کودکتان به شما کمک کند، شاید با این کار احتمال را به اولین انتخاب قابل قبول کاهش دهید. اگر او آنها را دوست داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که از آن استفاده کند.
  • گزینه های خود را بررسی کنید. از روش ها و لوازم موجود مطلع شوید. بعضی از عینکها با خمیدگی ساخته شده اند که در اطراف گوش کودک جای می گیرند تا کمک کنند روی گوش بمانند. شما می توانید بندی بخرید که اطراف سر کودک قرار گیرد و عینک را نگهدارد. این یکی از لوازمی است که در مورد بچه های کوچکی که عینکشان را می کشند تا بیندازند بسیار مفید می باشد. همچنین لنزهای پلاستیکی وجود دارند که در طول ورزش یا بازی، بسیار ایمن تر هستد. احتمال استفاده از لنزهای چشم برای حال با آینده را بررسی کنید. به خودتان بیاموزید قبل از تصمیم گیری گزینه هایی را بررسی کنید.

به کودک آموزش دهید تا با عینک مواجه شود

  • او را برای سر به سر گذاشتن آماده کنید. برای مواجه شدن با سر به سر گذاشتن های اجتناب ناپذیر به خاطر عینک به او پیشنهاداتی دهید. شرایط را نقش بازی کنید و در مورد پاسخ های دفاعی فکر کنید. درباره اشخاص معروفی که آنها نیز از عینک استفاده می کنند، صحبت کنید. بنابراین او می تواند الگوهای نقشی داشته باشد تا در صورت نیاز به عنوان نمونه و مثال از آنها استفاده کند.
  • یک سیستم کمکی ایجاد کنید. با معلم او صحبت کنید و در مورد نیازهای ویژه ای که کودک ممکن است داشته باشد، بحث کنید. برای مثال، نشستن نزدیک تخته سیاه می تواند به او کمک کند. گاهی کمک معلم در مواجه بادست انداختن های همکلاسی ها می تواند کمک مؤثری باشد. به خصوص در مورد بچه های کوچکتر و کم سن و سالی که از عینک استفاده می کنند. می تواند بحثهایی در خصوص عینک با بچه های دیگر کلاس یا خواندن کتاب های مناسب در کلاس و یا دعوت کردن یک متخصص چشم برای صحبت در کلاس، راه های استفاده از عینک را در میان همکلاسی ها هموار کند.

از تقویت و تشویق استفاده کنید

تا زمانی که کودک در باید با عشبکه شود بهتر می بیند و در نتیجه دوست دارد از آن استفاده کند. باید وابستگی «مثبت» در او شکل بدهید .

  • کودک را تشویق کنید ، به او بگوید چقدر عالی است که او مینک خود را اینچنین بادقت به چشم می زند.
  • ارتباط او را با دکتر تقویت کنید، چشم پزشکی انتخاب کنید که بتواند به طور مثبت با کودک ارتباط برقرار کند و وقتی به کودک پیشنهاد استفاده از عینک میدهد، در کودک احساس خوبی ایجاد کند. شاید دکتر بتواند یک گوینده در کلاس کرد که باشد، کودک را تشویق کنید تا یادداشت ها و یا تصاویری برای دکتر ارسال کند تا این پیوند را محکم تر کند.
  • با یک جدول تقویت کنید، جدولی درست کنید تا هر زمان که کودک عینک خود را به طور درست استفاده کرد، به او امتیاز بدهید. به این معنی که وقتی مطالعه می کند از آن استفاده کند، برای دیدن تخته سیاه در مدرسه، در حال تماشای تلویزیون یا همیشه بچه های کوچک می توانند برچسب دریافت کنند و از آنها به عنوان یک نشان استفاده کنند و با آنها را به جدول بچسبانند کودک که از چشم بندهایش مواظبت می کند و از آنها در نقاشی برای دزد دریایی استفاده می کند، به خاطر این همکاری او را تشویق کنید.

اگر کودک به مدرسه می رود باید یک بسته کارت با تکه های کاغد برای معلم او بفرستید تا به خانه بفرستد: «مادر عزیزا سارا امروز از عینک خود استفاده کرد و کار بزرگی انجام داد.» کارتها را جمع کنید و وقتی کودکه تعداد مشخصی از آنها را دریافت کرده می تواند یک خوراکی یا وسیله لذت بخش دریافت کند.

  • از پیامدهای طبیعی استفاده کنید. اگر کودک هر روز به مدت یک هفته یا برای مدت زمان خاصی از عنیک استفاده کرد، او را به یک گردش ویژه خارج از منزل ببرید. (شاید برای تماشای فیلم در تعطیلات آخر هفته یا کتابی جدید برای مطالعه.)
No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *