#


دلایل فشار دادن دندان ها به روی هم در کودکان

11 آوریل 2018 بدون نظر 3572 بازدید

دلایل فشار دادن دندان ها به روی هم در کودکان

No votes yet.
Please wait...

فشار دادن دندان ها به روی هم

وقتی کودکی بطور مستمر دندانهایش را به هم می ساید (عادتی که به دندان قروچه معروف است) باید خیلی بیشتر از یک عادت آزاردهنده به آن توجه کنیم. ساییدن همیشگی دندان ها می تواند تاثیر بسیار روی دندان و آرواره ها داشته باشد. کودکانی که در شب دندانهایشان را به هم سایند معمولا در طول روز آنها را به هم قفل می کنند و می فشارند. برای از بین بردن این عادت، ابتدا با بازداشتن عادت روز هنگام شروع کنید.

تمدد اعصاب را آموزش دهید

وقتی کودک نگران و مضطرب است، عضلات صورت منقبض و آرواره ها قفل می شوند. برای بعضی کودکان، فشردن دندان ها به ساییدن آنها تبدیل می شود و حتی وقتی که اضطراب از بین رفته باشد نیز ادامه می یابید (در اصل به یک عادت تبدیل شده است).

  • به کودک بیاموزید آرام باشد. اگرچه او از کشش صورت رنج می برد، اما باید بیاموزد چگونه کل بدتش را در حالت آرامش قرار دهد.
  • به تمرین شل سازی عضلات صورت تاکید داشته باشید. وقتی کودک در تمدد اعصاب کل بدن مهارت پیدا کند، سپس بر عضلات صورت نیز متمرکز می شود. از کودک بخواهید چند بار در روز تمرین های آرامش صورت را انجام دهد تا واکنش به خوبی فرا گرفته شود.
  • تمدد اعصاب کوتاه مدت را آموزش دهید تمرینات مختصر کمک خواهد کرد تا فرزندتان در تمام روز آرامش داشته باشد. کودک به خودش لبخند می زند، کمی دندانهایش را می فشارد و دو بار نفس عمیق می کشد، وقتی برای دفعه دوم نفس خود را بیرون می دهد، دهانش را باز می گذارد و در فکر خود می گوید: (آرامش، آرامش).

با دندانپزشک مشورت کنید

کودک را پیش دندانپزشک ببرید و درباره دندان قروچه صحبت کنید. پزشک ترتیب مفصل استخوان های تمیدرال و تک تحنتی (گیجگاهی آروارهای) را معاینه می کند تا ببیند آیا این کار مربوط به مشکل است یا خیر. بر حسب سن کودک و میزان آسیب وارده به مینای دندان دندانپزشک حق پلاستیکی برای او تجویز می کند تا هنگام خواب از آنها استفاده نماید.

آگاهی را آموزش دهید

این تمرینات، آگاهی نسبت به ساییدن دندانها را افزایش می دهد.

  • نتیجه گیری با آینه، از کودک بخواهید وقتی دندنهایش را می فشرد و می ساید صورتش را در آینه نگاه کند و ببیند چه احساسی دارد. از او بخواهید تمرین تمدد اعصاب کوتاه مدت را تمرین کند. آیا صورتش اکنون متفاوت شده است؟ از او بخواهید این دو عمل را تمرین کند تا نسبت به قهر و احساس خود نسبت به آن آگاه شود.
  • تمرین کنید از کودک بخواهید این دو عمل را در اطراف خانه انجام دهد تا وقتی در طول روز رخ می دهند، از عادت محکم کردن آرواردهایش آگاه شود.

انگیزه ایجاد کنید

با کودکتان بنشینید و فهرستی از دلایل فراهم کنید که چرا کودک باید دندانهایش را به هم بساید. مشاوره با دندانپزشک کمی دلایل ذکر می کند. آینه نیز منبع دیگری خواهد بود، و به خاطر غلبه بر این عادت می توانید به کودک خود پاداش دهید.

به خاطر ترک عادت فشردن دندان ها پاداش دهید.

زمانی را انتخاب کنید. (بر فرض مثال آخر هفته) وقتی که مدت زمان بیشتری با کودک خود هستید. به او بگویید به خاطر هر دوره زمانی که دندان قروچه نکند، پاداش خواهد گرفت. از تایمر آشپز خانه استفاده کنید، با یک دوره پانزده دقیقه ای برای بچه های کوچک و سی دقیقه برای بچه های بزرگتر استفاده کنید، زمان تمرین را به تدریج اضافه کنید. برای هر بار موفقیت، کودک می تواند یک علامت با امتیاز کسب نماید این امتیازات یا علایم را برای دریافت پاداش می تواند جمع کند). همان طوری که پیشرفت می کند، به تدریج ارزش پاداش ها را نیز افزایش دهید تا کمتر آنها را دریافت کند.

تنفس از دهان را آموزش دهید

هر زمان دیدید کودک در حال ساییدن با فشردن دندانهایش است، از او بخواهید تا این تمرین را انجام دهد:

“برای سه دقیقه با دهان باز نفس بکش”. وقتی کودک متوجه خود شد و به میل خود تمرین کرد. به این معنی است که می خواهد این عادت را ترک کند. دقت کنید تشویقتان همیشگی باشد.

حالا روی قروچه شب هنگام کار کنید

بعد از اینکه کودک آموخت در روز دندان قروچه و فشار دادن دندان را کنترل کند، به عادت ساییدن دندان در شب بپردازید. به او بیاموزید درست قبل از خواب، تمرین های تمدد اعصاب را انجام دهد. (هر شب) از او بخواهید هر روز صبح بررسی کند و ببیند آیا احساس آرواره و دندانهایش مثل وقتی است که در طول شب آنها را می فشرد؟! برای بررسی پیشرفت از یک جدول استفاده کنید. کنید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *