#


علائم و راه های درمانی بیماری فلج اطفال را بیشتر بشناسید

4 مارس 2018 بدون نظر 1851 بازدید

علائم و راه های درمانی بیماری فلج اطفال را بیشتر بشناسید

No votes yet.
Please wait...

آیا با نشانه های بیماری فلج اطفال و راه های درمانی آن آشنایی دارید؟

دلیل ابتلای کودکان به فلج اطفال همانا آلوده شدن آنها به ویروس خاص فلج اطفال به نام پولیومیلیت است که به وسیله مدفوع انسان یعنی کودکان به سایر افراد سالم انتقال مییابد. مگسها، گند آبها و فاضلابها و حشرات منبعث از آنها و سوسکها یکی دیگر از عوامل انتقال این بیماری و ویروسهای مربوط به آن هستند. دستهای کثیف، غذاهای آلوده، لباس های کثیف و چرکین و ملافه های آلوده نیز که با دهان و صورت کودک در تماس هستند، می توانند ویروس فلج اطفال را به بدن کودک انتقال دهند. این ویروس از راه دهان به روده و معده انتقال یافته و از آنجا به سیستم عصبی تأثیر می گذارند و منجر به فلج اطفال می شوند.

نشانه های بیماری فلج اطفال

در روز های ابتدای این بیماری یعنی پس از یک تا دو روز از بروز بیماری، ناگهان ناراحتی هایی در روده پدیدار میشود و یا حالت سردی که منجر به شکم درد میشود در کودکان نماد مییابد. گاهی این بیماری بدون اینکه نشانهای از خود بروز بدهد. شروع و خاتمه می یابد و گاهی نیز شدت یافته و فلج را بر کودک عارض میگرداند. با بروز این بیماری در دست و پاها حالت بیحسی مختصری پدید میآید. پس از دو هفته از زمان تشکیل ویروس فلج، یا اینکه بیماری بر طرف میشود و یا موجب ضعف عضلات و فلج پا در کودکان میشوند و تا عمر باقیست درمان نمییابد. حتی اگر این بیماری بیشتر شود و با تأثیرات ناراحتی افزون گردد، بر مغز نیز تأثیرات منفی میگذارد. از این شدیدتر نیز امکان دارد اتفاق بیفتد و با تأثیر گذاری بر مغز، سیستم تنفسی، گردش خون و یا بلعیدن را با اختلال مواجه ساخته و مرگ را بر فرد به ارمغان بیاورد. از این جهت بیماری فلج اطفال نباید نادیده گرفته شود.

راه های درمان بیماری فلج اطفال

 این بیماری نیز راه درمان ندارد. مهمترین نکته در درمان این بیماری، تشخیص زودرس بیماری و اقدام به استراحت مطلق است. اگر استراحت با این بیماری هماهنگ شود و به عبارتی با بروز بیماری استراحت از جانب بیمار رعایت شود، خطر فلج شدن خیلی کمتر است. اگر حالت بی حسی و یا  افلیج در فرد مشاهده شد، باید نقاط بیحس را حرکت داد و با پارچه ای پشمی مرطوب و گرم باید محل بیحس را ماساژ داد تا درد کمتر شود. این عمل به مدت ۲۰دقیقه باید ادامه داشته باشد.

اگر پس از رفع بیماری نشانه هایی از بیماری فلج در فرد بانی باشد و یا باز فرد فلج گردد. بهتر خواهد بود که برنامه های احیا عضلات و حرکات فیزیوتراپی شود و فرد برای اینکه در جامعه احساس نقص نکند. سلامتی وی تا حدودی تضمین شود. برای پیشگیری و در امان ماندن از ابتلا به این بیماری راه چاره ای جز واکسینه شدن وجود ندارد.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *