#


گلو درد در کودکان

گلو درد در کودکان
2 ژوئن 2017 بدون نظر 913 بازدید

گلو درد در کودکان

No votes yet.
Please wait...

گلو درد در کودکان

عفونت گلو مانند تورم لوزه ها به ندرت در نوزادان زیر یک سال دیده میشود. این بیماری بیشتر در کودکانی که برای اولین بار وارد مدرسه می شوند و در معرض طیف وسیعی از باکتری ها قرار می گیرند مشاهده میشود.

گلوی دردناک یا ناراحت که معمولا در اثر باکتری هایی مانند استرپتوکوک یا ویروسی مانند ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا ایجاد می شود.

نشانه ها

کودک به شما می گوید که گلویش درد می کند یا اینکه متوجه سختی بلع در او می شوید. اگر زبانش را با یک قاشق به پایین فشار بدهید و از او بخواهید «آآآآ» بگوید میتوانید نشانه های تورم یا بزرگ شدن لوزه ها را در گلوی او مشاهده کنید.

درمان

مایعات فراوان به کودک بدهید و اگر متوجه شدید بلع غذا برایش سخت شده است آن را نرم کرده و به او بدهید. در صورتی که کودک به عفونت باکتریایی یا عفونت لوزه ها مبتلا شده باشد پزشک برایش آنتی بیوتیک تجویز خواهد کرد.

تورم لوزه ها و آدنویید

لوزه ها در دو طرف پشت حلق جای دارند و مانع از ورود باکتری های مهاجم از گلو به بدن می شوند و آنها را به دام انداخته و از بین میبرند. این وظیفه لوزه ها گاه موجب میشود که خود لوزه ها متورم و عفونی شوند. آدنوییدها بافت لنفی هستند که دقیقا در پشت بینی قرار دارند و تقریبا همیشه همراه با تورم لوزه ها، آنها نیز متورم و عفونی می شوند.

نشانه ها: فرزند شما از گلودرد شکایت می کند و متوجه سختی بلع در او خواهید شد. در معاینه لوزه ها قرمز رنگ و بزرگتر از حد معمول دیده میشوند و گاه لکه های سفید رنگی روی آنها دیده می شود. ممکن است کودک دچار تب نیز بشود و غده های گردنی او نیز متورم شوند و تنفس او بوی نا مطبوعی پیدا کند. اگر آدنوییدها نیز متورم شده باشند ممکن است صدای کودک تو دماغی بشود.

درمان: به پزشک مراجعه کنید. او احتمالا نمونه ای از گلوی کودک گرفته و گوشها و غده های اورا معاینه می کند. برای درمان عفونت باکتریال لوزه ها تجویز آنتی بیوتیک مناسب است. جراحی برداشتن لوزه ها فقط در صورتی انجام می شود که کودک چند مرتبه دچار حملات مکرر عفونت لوزه ها شده باشد و یا گوش هایش به شدت آلوده به عفونت باشند.

متورم شدن لوزه ها در کودکان

متورم شدن لوزه ها در کودکان

لارنژیت یا عفونت حنجره

عفونت لارنژیای حنجره ممکن است همراه با سرماخوردگی یا گلو درد بروز کند. تا وقتی که این حالت به خروسک منجر نشده باشد بیماری جدی محسوب نمی شود.

نشانه ها: شایع ترین نشانه لارنژیت خشک و کم شدن صدا است. کودک ممکن است احساس بلع دردناک داشته باشد و همچنین دچار سرفه های خشک یا تب خفیف شود. در برخی موارد لارنژیت تبدیل به خروسک می شود.

درمان

در اغلب موارد لارنژیت بیماری کوتاه مدتی است. فرزند شما باید در مدت بیماری استراحت کند و محیط استراحتش باید جایی مرطوب با تهویه مناسب هوا باشد. مایعات فراوان به او بدهید و تشویقش کنید که به صدایش استراحت بدهد. اگر دمای بدنش همچنان بالا مانده است ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک داشته باشد. دقت کنید بیش از حد گرم نشده باشد و در صورتی که بیماری به خروسک تغیر شکل داد هرچه سریعتر از پزشک کمک بخواهید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *