#


آداب و سنت ایام عید

آداب و سنت
9 آوریل 2017 بدون نظر 967 بازدید

آداب و سنت ایام عید

No votes yet.
Please wait...

آداب و سنت

از کودکان درباره آداب و سنت هایی که قبل از ایام عید برگزار می شود بپرسید.از جشن نیکوکاری برای نیازمندان خانه تکانی و نو شدن برای سال جدید از کنار گذاشتن کدورت ها در این ایام و تازه کردن دوستی ها .

از سبز کردن سبزه که نمادی از برکت و تازه شدن طبیعت است . سیر که نمادی از سلامتی و دور ماندن از بیماری هاست به آنها بگویید. که سیب نمادجاودانگی سرکه نماد شادابی و سلامتی و جاودانگی ماهی نماد زندگی و زنده بودن آینه نماد خویشتن داری سماق نمادی از مزه ی زندگی و تازه شدن آن سکه نماد ثروت سمنو نشانه ی برکت در جسم و تندرستی و سنجد نماد محبت و عشق است.

تخم مرغ های رنگی هم نمادی از برکت سفره هستند و قرآن همواره به دلیل اهمیت و برکت آن در بالای سفره قرار می گیرد.برای کودکان توضیح بدهید که شروع سال نو برای مردمان هند به عنوان جشن نور نامیده می شود چون هنگام تحویل سال تمام شهرها با فانوس و چراغ تزئین می شود و درچین مردم با صدای طبل و مراسم آتش بازی و رقص شیر و اژدها سال نو را جشن می گیرند.

مشاهده ی عینی

از بچه ها بپرسید که با نزدیک شدن به ایام نوروز چه چیزهایی در شهر تغییر می کند؟آیا از جشن هایی که در این ایام برگزار می شود خبر دارند؟می دانند برای افراد نیازمند جشن نیکوکاری برپا می شود تا مقداری هم به آنها کمک شود و برای آنها لباس پول و وسایل دیگر جمع می کنند؟آیا شاهد گل کاری در خیابان ها و پارک ها هستند؟تغییر جوانه زدن درخت ها را می بینید؟

در باره ی آن تفکر می کنند که درختانی که برگ آنها ریخته بود و به خواب رفته بودند با نزدیک شدن به بهار دوباره جوانه زده و رشد می کنند؟وقتی طبیعت در حال نوشدن است بسیار خوب است انسان ها نیز به رفتار خود بیشتر دقت کنند و سعی کنند بهتر از سال قبل باشند.بپرسید که در خانه ی خود شاهد چه تغییراتی هستند؟آیا هنگام خانه تکانی همه با هم کمک می کنند تا خانه را آراسته و تمیز کنند؟بخواهید که با دقت به محیط اطراف خود نگاه کرده و تغییراتی را که می بینید بیان نمایند.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *