#


اثرات درمان رفتاری شناختی بر والدین کودکان اوتیسمی

کودکان اوتیسمی
2 آگوست 2017 بدون نظر 997 بازدید

اثرات درمان رفتاری شناختی بر والدین کودکان اوتیسمی

No votes yet.
Please wait...

والدین از درمان فرزندان مبتلا به اوتیسم تاثیر بیشتری می گیرند

محققان کشف کرده اند که پدر و مادرانی که در درمان شناختی با فرزندان خود مبتلا به اوتیسم شرکت می کنند نیز بهبود در افسردگی خود، تنظیم احساسات را تجربه می کنند. بر طبق تحقیقات جدیدی که از دانشکده بهداشت دانشگاه York انجام شده است، بر خلاف باور های قبلی والدین کودکان مبتلا به اوتیسم از درمان فرزندشان تاثیر بیشتری نسبت به فرزندان دریافت می کنند .

اهمیت شرکت والدین در درمان شناختی

جاناتان وایس، دانشیار گروه روانشناسی، دانشکده بهداشت و درمان CIHR در زمینه اختلالات طیف وسیع اوتیسم (ASD) تحقیقات درمان و مراقبت، کشف کردند که والدینی که در درمان شناختی با فرزندان مبتلا به اوتیسم خود شرکت می کنند نیز دارای مزایایی واقعی هستند که باعث بهبود تجربه خانوادگی می شود. تقریبا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به اوتیسم با مشکلات عاطفی و رفتاری مواجه هستند و از درمان رفتاری شناختی برای بهبود توانایی آنها در مدیریت احساسات خود بهره مند می شوند.

درمان مفید برای کودکان اوتیسمی و والدینشان

وایس گفت: “اکثر زمان هایی که والدین کودکان خود را به درمان رفتار شناختی می برند ، در اتاق های جداگانه می آموزند که فرزندانشان چه کار می کنند و چگونه با درمان همراهی نمی کنند. ” “آنچه در مورد آنچه که ما مطالعه کردیم، منحصر به فرد است این است که، چه اتفاقی می افتد وقتی والدین از آغاز روند تا پایان درمان همکاری می کنند. ما بیشتر می دانیم که برای بچه های مبتلا به اوتیسم به طور خاص مفید است و اکنون ثابت شده است که برای والدین آنها نیز مفید است.”

مقایسه والدین تحت درمان با والدین معمولی

والدین که در این پروسه های درمانی شرکت کردند در یک کارآزمایشی کنترل شده تصادفی قرار گرفتند. از آنها خواسته شد تا قبل و بعد از درمان با فرم های نظر سنجی را تکمیل کنند تا با والدینی که در درمان شرکت نکرده بودند مقایسه شوند.

نتایج این همکاری

وایس و دانشجوی دکتری آندراآ ماگان، تغییرات در سلامت روان والدین، ذهن آگاهی و درک فرزندانشان را در طی یک دوره درمان رفتاری شناختی ۵۷ کودک مبتلا به ASD 8-12 ساله که دارای معلولیت ذهنی نبودند را بررسی کردند. مطالعه ای که در مجله اوتیسم و ​​اختلالات رشد منتشر شده نشان داد که والدینی که در درمان شناختی با فرزندان خود شرکت کردند، پیشرفت هایی در افسردگی، تنظیم احساسات و سرپرستی فرزند از روی فکر داشتند.

ویس گفت: “این تحقیق نشان داد والدین توانایی های خود را برای رسیدگی به احساسات خود و داشتن احساس مثبت نسبت به خود افزایش دادند. “این به آنها کمک کرد تا از والدین بودن خود و همه چیزهایی که آنها به عنوان والدین انجام می دهند آگاه شوند.”

چگونگی همکاری والدین

در این مطالعه، والدین با درمانگر فرزند خود همکاری می کردند و به منظور استفاده از راهکار های مشابه در کنار فرزندانشان مسئولیت داشتند. این اجازه می دهد که والدین یاد بگیرند که به خود را در این فرایند کمک کنند. والدین باید افکار کودکان خود را در طول فعالیت ها بنویسند.

احساس والدین از نتیجه این پروسه

جسیکا جانارونه، یکی از والدین درگیر در مطالعه، گفت: “به عنوان یک والد که در برنامه SAS: OR شرکت می کنند، من به اندازه فرزندم رشد کرده ام. من با استفاده از یک استراتژی به نام ” یک اندازه برای همه “با پسرم رفتار کردم حالا او و من ابزارهای بسیاری برای مدیریت سختی ها داریم.” “توانایی صحبت کردن در مورد احساسات ما، عوامل تحریک کننده ما را شناسیایی می کند و ما را قادر می کند به طور فعالانه در مورد رویکردهای زندگی به صورت مثبت و راحتی فکر کنیم. مشاهده این که پسرم در این برنامه توسعه پیدا کرده و راه مقابله با احساسات خود را پیدا کرده، بزرگترین هدیه ای است که به من داده شده. “

 

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *