#


چگونه به کودکان ابراز محبت کنیم؟

ابراز محبت به کودکان
5 ژوئن 2017 بدون نظر 1151 بازدید

چگونه به کودکان ابراز محبت کنیم؟

No votes yet.
Please wait...

نشان دادن محبت به کودک

از سن سه یا چهار سالگی فرزند شما استقلال بیشتری پیدا میکند و شاید چنین فرض کنید که نیاز او به ابراز محبت شما نیز کاهش پیدا کرده است.

با اینکه این تفکر تا حدودی صحیح است اما اگر تصور کنید که او دیگر هیچ نیازی به ابراز علاقه جسمانی ندارد اشتباه کرده اید به خصوص باید به فرزندان پسر توجه خاصی داشته باشید. معمولا والدین برای آموزش رفتار صحیح مردانه به پسرانشان خیلی زود و در سنین پایین از بوسیدن و درآغوش گرفتن فرزندشان دست می کشند.

از بین بردن عادت ابراز محبت کار ساده ای است به همین دلیل سعی کنید هرزمانی که میتوانید فرزندتان را درآغوش بگیرید و بدن او را لمس کنید. برای مثال به او اجازه بدهید روی زانویتان بنشیند یا اینکه وقتی مشغول تماشای یک کتاب است دست خود را دور او حلقه کنید یا وقتی به رختخواب میرود او را درآغوش بگیرید.

کودکان بزرگتر ممکن است تمایلی به درآغوش گرفته شدن یا بوسیدن آنها در بین مردم نداشته باشند و نسبت به این کار حساسیت داشته باشند. وقتی می خواهید عشق و علاقه خود را به آنها نشان دهید سعی کنید جایی خلوت را برای این کار انتخاب کنید.

تقسیم توجه بین کودکان

تقسیم توجه بین کودکان

تقسیم توجه بین کودکان

تقسیم وقت و توجه به طور مساوی بین چند کودک خردسال کار ساده ای نیست. به عنوان مثال برای تقسیم وقت وتوجه بین فرزندان دوقلو میتوانید به جای اینکه توجه خود را همیشه به طور مساوی بین آنها تقسیم کنید بهتر است هربار که یکی از فرزندان نیاز به توجه داشت تمام توجه خود را روی او معطوف کنید زیرا با این کار در دراز مدت توجه برابری بین آنها تقسیم میشود.

در بیشتر مواقع فرزندان توجه مساوی از والدین دریافت می کنند اما اگر زمانی احساس کردید که یکی از آنها بیش از دیگری نیازمند مراقبت است نباید خود را محدود کنید. بهتر است این توجه را به او بدهید.

آرام کردن و تشویق کودک

فرزندان تا بزرگسالی هم نباید از آغوش والدین محروم شوند، اما شکل این درآغوش گرفته شدن با گذشت زمان تغییر می کند و شما باید بسته به نیاز فرزندتان به او محبت کنید نه براساس آنچه خودتان ترجیح می دهید.

آرام کردن کودک و محبت به او

آرام کردن کودک و محبت به او

کودکان پیش دبستانی نیاز دارند که به خصوص برای تشویق آنان در طول روز چندین بار درآغوش گرفته شوند. برای مثال وقتی وقتی کفش هایشان را درست به پا می کنند، درآغوش گرفتن کودک زمانی که اولین نشانه های گریه در او دیده میشود یک ضرورت است. کودکان در مقایسه با سرزنشهای والدین نسبت به آغوش آنان واکنش بهتری نشان میدهند. درآغوش گرفتن کودک دردهای ناشی از یک ضربه یا حتی بریدگی را ظرف مدت چند ثانیه کاهش میدهد.

هرگز فرزندتان را بدون یک آغوش مفصل و کلام محبت آمیز به رختخواب نفرستید. با بزرگتر شدن کودک درآغوش گرفتن او تغییر شکل پیدا میکند اما همچنان تاثیر تقویتی و تشویقی خود را دارد.

با گذاشتن دست بر شانه فرزند یا یک نوازش کوچک و یا فقط گرفتن دست فرزندتان به نشانه عشق، اعتماد به نفس او بیشتر میشود. کودک تشنه عشق و تایید شماست. نباید رفتاری داشته باشید که درباره عشق و تایید از جانب شما دچار تردید شود.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *