#


چگونگی جلوگیری از تغذیه با شیر مادر: نکاتی برای شیر دادن

شیر مادر
8 آگوست 2017 بدون نظر 943 بازدید

چگونگی جلوگیری از تغذیه با شیر مادر: نکاتی برای شیر دادن

No votes yet.
Please wait...

تغذیه با شیر مادر

مادرانی که آماده اند تا از نوزادانشان شیر گرفته یا مقدار تغذیه با شیر مادر را کاهش دهند ممکن است بدانند که چگونه این پروسه را ساده تر کنند.

عادت ماهیانه بیشتر طول می کشد، به ویژه هنگامی که کودک برای مدت طولانی تغذیه با شیر مادر داشته باشد.

استراتژی های زیر می تواند به هر دو مادر و نوزاد او به یک رویه تغذیه جدید کمک کند و هر گونه استرس یا ناراحتی که این انتقال ممکن است باعث شود جلوگیری شود.

مطالب این مقاله:

زمان مناسب برای متوقف کردن را بدانید
اطمینان از تغذیه مناسب
از بین بردن عوامل استرس زا
در شب به بچه شیر بدهید
به آرامی جلسات تغذیه با شیر مادر را کاهش دهید
از یک پمپ استفاده کنید
مدیریت زنجیر
علائم مشکل را بدانید
به کودک دلداری دهید

۱٫ زمان مناسب برای متوقف کردن را بدانید

 

اگر یک زن مطمئن نیستید، یک متخصص پزشکی می تواند در مورد زمانی که مناسب برای شروع کم کردن است، راهنمایی کند.

زنان در صورت آماده بودن برای جلوگیری از شیردهی نیازی به ادامه دادن ندارند و اگر به اندازه کافی به شیر دادن دادند، لازم نیست ادامه دهند. با این وجود، چند دستورالعمل ساده می تواند به مادران کمک کند تعیین کنند آیا آنها می خواهند تغذیه نوزاد خود را به شیر مادر ادامه دهند یا خیر.

آکادمی آمریکایی اطفال توصیه می کند که نوزادان برای شش ماه اول زندگی خود به طور انحصاری از شیر مادر تغذیه کنند. غذاهای جامد ممکن است حدود ۶ ماهگی شروع شوند. پس از آن، شیردهی می تواند برای یک سال یا تا زمانی که مادر و کودک تمایل به ادامه دارد، ادامه یابد.

نوزادان بیش از یک ساله عمدتا از شیر مادر به عنوان مکمل غذایی، منبع آسایش و حمایت از سیستم ایمنی استفاده می کنند.

زنان گاهی توقف شیردهی را به علت درد، سقط جنین، فشار اجتماعی و یا ترس از اینکه شیر کودک را به اندازه کافی دریافت نکنند ،در نظر می گیرند. زنان که می خواهند تغذیه با شیر مادر ادامه دهند می توانند این کار را انجام دهند، اما کسانی که در مورد این مسائل نگران هستند، باید با پزشک یا متخصص تغذیه شیر مادر صحبت کنند.

۲٫ اطمینان از تغذیه مناسب

زنان نوزادان زیر یکسال را شیر می دهند پس از آن باید با شیر دهنده تغذیه شوند.
نوزادانی که بیش از ۶ ماه هستند هنوز نیاز به فرمول یا شیر مادر اهدا کننده را دارند اما می توانند با غذاهای جامد مناسب نیز تغذیه شوند. به کودکان کمتر از ۱ ساله هرگز نباید شیر گاو، شیر سویا یا سایر محصولات مشابه داده شود.

نوزادانی که غذاهای جامد مصرف می کنند، نیاز به پروتئین، آهن و دیگر مواد مغذی دارند. در صورت نگرانی، والدین می توانند با متخصص اطفال درباره تعادل مناسب مواد مغذی و مصرف ایده آل کالری روزانه مشورت کنند.

بعضی از نوزادان ممکن است نیاز به یک مولتی ویتامین یا مکمل دیگری داشته باشند، به خصوص اگر آنها آهن و ویتامین D را به اندازه کافی دریافت نکنند.

۳٫ از بین بردن عوامل استرسزا

برخی از نوزادان به راحتی شیر می خورند، در حالی که دیگران به سختی این کار را انجام می دهند. برنامه ریزی برای گذار دشوار می تواند باعث ساده تر شدن روند شادابی شود. رفتن به آرامی می تواند به جلوگیری از استرس برای مادر و نوزاد کمک کند.

یک زن می تواند سعی کند زمانی را انتخاب کند که هیچ استرسزا های مهمی مانند مهلت کار یا تعطیلات در انتظار نیست.

در صورت امکان، وقت اضافی را با کودک در نظر بگیرید، زیرا گاهی اوقات در هنگام شستن از اضطراب یا چسبندگی استفاده می شود.

پدر و مادر باید طی چند هفته به روند شیرخواری بپردازند.

۴٫ در شب به نوزاد شیر دهید

هنگامی که آنها بین ۶ ماه و ۱ ساله هستند، اکثر نوزادان در طول شب کمتر غذا می خورند. این فرآیند، شناخته شده به عنوان شیر دادن شبانه، می تواند به مادران کمک کند که استراحت بیشتری داشته باشند

این ممکن است به این معنی باشد که زنان میتوانند شیردهی طولانی مدت را حفظ کنند، زیرا تغذیه شبانه کمتر میتواند در طول روز به راحتی مادران پرستار کمک کند.

۵٫به آرامی جلسات تغذیه با شیر مادر را کاهش دهید

ممکن است وسوسه ای باشد که شیر مادر در یک مرحله قطع شود، اما انجام این کار باعث ایجاد درد و ناراحتی روحی و روانی برای مادر و نوزاد می شود.

استراتژی ساده تر این است که به طور آهسته در عرض چند هفته جلسات تغذیه با شیر مادر را کاهش دهیم.

از جلسه ای که به نظر می رسد برای کودک کم اهمیت تر است شروع کنید و یا آن که کودک کمترین میزان شیر را می خورد. قبل از متوقف کردن جلسه تغذیه بعدی،به کودک چند روز فرصت دهید. برای حذف هر جلسه تغذیه، تا آخرین مرحله، پروسه را تکرار کنید.

آخرین جلسه تغذیه باقیمانده، معمولا خوراک صبح و یا صبح زود، اغلب سخت تر است. زنان باید وقت خود را برای نوزاد و خودشان تنظیم کنند. بعضی از زنان می خواهند این جلسه نهایی تغذیه را برای چند ماه دیگر ادامه دهند.

۶٫ از یک پمپ استفاده کنید

استفاده از یک پمپ پستان می تواند به کاهش ناراحتی در هنگام قطع شیر کمک کند. بهتر است فقط مقدار کمی پمپاژ کنید تا از تولید شیر بیشتر جلوگیری شود.

ا تغذیه با توجه به عرضه و تقاضا عمل می کند. هنگامی که یک کودک شیر می خورد یا یک زن به طور منظم شیر تولید کند، بدن او تولید شیربیشتری را ادامه می دهد. تامین شیر مادر از زمانی که کودک کمتر مصرف می کند، کاهش می یابد. با این حال، بسیاری از زنان در طول این مدت ناراحتی عمومی را تجربه می کنند.

یک راه برای کاهش ناراحتی پمپ کردن مقدار کمی شیر مادر است. از پمپ کردن مقدار زیادی شیراجتناب کنید، که می تواند عرضه را افزایش دهد. در عوض، ۲-۳ دقیقه به پمپ کردن ادامه دهید، یا تا زمانی که درد از بین برود.

زنان در حال از بین بردن نوزاد خود می توانند این شیر پمپ را به شیرخوار در یک جلسه غذا بدهند. این شیر پمپ شده به این معنی است که یک زن در جلسه بعد مجبور به شیر دادن نوزاد نخواهد بود، که به کم شدن شیر مادر کمک می کند.

۷٫ مدیریت شیردادن

اگر پمپ کردن برای چند دقیقه کمک نکند، زنان شیرده می توانند راه دیگری برای مدیریت ناراحتی پیدا کنند.

هر دو پمپاژ و تغذیه با شیر مادر می توانند شیر مادر را افزایش دهند، که ممکن است ناراحتی طولانی مدت را تشدید کند و روند شیر دادن را کند کند.

برخی از استراتژی هایی که می توانند ناراحتی را کاهش دهند عبارتند از:

استفاده از کلم برگ را به سینه. سرد شدن برگ ها ممکن است به تورم کمک کند.
مصرف داروی ضدالتهاب غیر استروئیدی (NSAID) برای درد.
استفاده از کمپرس گرم به سینه قبل از تغذیه، یا مصرف حمام گرم.
استفاده از فشردهای سرد (مانند کیسه های نخود یخ زده) پس از تغذیه.
بحث در مورد قرص های کنترل تولد با یک دکتر. بعضی از زنان می دانند که مصرف کنترل تولد باعث کاهش عرضه شیر مادر می شود که باعث ناراحتی از شیردهی می شود.
ماساژ سینه برای کاهش خطر ابتلا به کانالهای مجاور.
استفاده از یک سینه بند حامی، به عنوان سینه ممکن است احساس سنگین تر. لباس تنگ و اتصال می تواند درد را بدتر کند و حتی ممکن است یک عفونت پستان ایجاد کند.

۸٫ علائم مشکل را بدانید

استراحت می تواند استرس زا باشد اما به ندرت خطرناک است. دو خطر اصلی شیرخوارگی عبارتند از عفونت پستان و ناتوانی در نوزاد.

بعضی از مادران افسردگی یا اضطراب را تجربه می کنند و بعضی از نوزادان برای تسکین خود بدون تغذیه با شیر مادر تلاش می کنند.

با پزشک تماس بگیرید اگر:

مادر تب می کند
سینه های تورم، قرمز یا گرم است
تخلیه سبز یا بد بو از سینه وجود دارد
مادر علائم افسردگی یا اضطراب دارد
مادر دیگر به نوزاد احساسی ندارد
نوزاد دارای پوشک های مرطوب کمتری است
کودک تغییرات چشمگیری در الگوهای خواب دارد که طولانی تر از یک یا دو هفته است

۹٫ آرامش نوزاد را تامین کنید

شیر مادر بیش از یک منبع تغذیه است. تغذیه همچنین سبب راحتی نوزادان در هنگام استرس یا ترس می شود. بسیاری از نوزادان هنگام غذا خوردن می خوابند.

استراتژی های آرام کردن نوزاد در حین شیر دادن عبارتند از:

نگه داشتن کودک در تماس پوست با پوست
ارائه یک پستانک
حواس پرتی کودک با بازی کردن، آواز خواندن یا رفتن به راه رفتن بگذارد
تکان دادن کودک
ایجاد یک زمان جدید خواب که کمک می کند تا نوزاد بخوابد

داشتن یک والد یا مراقبت کننده دیگر،نیزمی تواند به راحتی کودک کمک کند. نوزادان در فرایند شیر خوردن می توانند به شدت سعی کنند. اجازه دادن به شخص دیگری برای راحتی و یا تغذیه کودک می تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش استرس برای مادر و نوزاد شود.

مادران باید با نوزادانی که نمیخواهند شیر بخورند، صبور باشند. کودک ممکن است به طور موقت به مرحله زودرس پیشرفت، دچار اضطراب شود، یا گریه بیش از حد معمول کند. بعد از چند هفته این مسائل بهبود خواهد یافت.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *