#


چگونه زبان بدن کودک شما را رمزگشایی کنید

زبان بدن کودک
15 آگوست 2017 بدون نظر 977 بازدید

چگونه زبان بدن کودک شما را رمزگشایی کنید

No votes yet.
Please wait...

چگونه زبان بدن کودک شما را رمزگشایی کنید

آنهایی که کوچک هستند اغلب از ارتباط سیگنال استفاده می کنند. در اینجا راه هایی برای رمزگشایی زبان بدن خود وجود دارد.
مانند بسیاری از والدین کودکان نوپا، شما ممکن است خود را در موقعیت خسته کننده از تلاش برای کشف سیگنال های بچه خود را پیدا کنید. با وجود اینکه فرزندان معمولا به دلیل تولد دوم خود حدود ۲۰۰ کلمه می دانند، هنوز از ۵۰ یا بیشتر به طور منظم استفاده می کنند. این به این معنی است که شما باید تا حدود زیادی به زبان بدن کودک خود مسلط باشید تا بتوانید احساسات و خواسته های خود را دریابید – و هنگامی که نمی توانید، او ممکن است به حالت خاموش شدن برود.

K. Mark Sossin، Ph.D.، مدرس پرستاری تحقیقات والدین / نوزادان / کودک نوپا، در حالیکه هیچ کس انتظار ندارد که شما یک خواننده ذهن باشد، می توانید با توجه به نشانه های بصری کودکتان، به نکات بصری کودک توجه کنید تا بتوانید پاسخ دهید. دانشگاه پیک در شهر نیویورک. چهار سیگنال متداول را بررسی کنید – و آنچه شما می توانید انجام دهید برای تنظیم بهتر به کودک نوپا خود.
پتی وات، متخصص زبان بدن، نویسنده سیگنال های موفقیت می گوید: “سخت است که باور کنیم، اما یک کروم کوچک دست می تواند بیش از ۶۷ تفسیر داشته باشد.” “اما برای یک کودک نو پا، احتمالا نشانه ای است که او احساس ناراحتی می کند.” مثلا کودک شما ممکن است قادر به گفتن نیست، “من نمی خواهم این اسب مغرور را در نزدیکی من بگذاری”، اما او می تواند خود را از آن با پوشیدن دست خود محافظت کند تا مانع محافظتی ایجاد کند. کودکان این عصر دوست دارند چیزهای جدیدی را بیاموزند، بنابراین اگر به نظرش علاقه مند به چیزی باشد، ممکن است فقط شجاعت او را بگیرد.

حرکت بعدی شما اگر او ترساننده اسب وحشی جدیدی را امتحان کند، اکنون حرکت کند. بعدا می توانید او را تشویق کنید که با استفاده از زبان بدن خود، با استفاده از زبان بدن خود، نشان دهد که شما اسباب بازی را دوست دارید: به آرامی با دست خود حرکت دهید، یا آن را تقلید کنید، با ایستادن روی آن و گفتن، “وای، این خیلی سرگرم کننده! ” اما او را مجبور نکنید به آن برسید، که می تواند او را به یک ترس کامل تبدیل کند و به تندروی منجر شود. Wood می گوید: “هنگامی که او به اندازه کافی امن و کنجکاو احساس می کند، او مایل است که آن را یک ضربه بزند.”

به جای گفتن سلام به عمه سارا، بچه شما پیراهن خود را روی سرش می چرخاند.

آنچه شما فکر می کنید به این معنی است: من نمی خواهم او را ببینم!

احتمالا به این معنی است: من نمی خواهم او را ببینم

واکنش فرزند شما احتمالا در مورد او بیشتر از عمه اش است. ابتدا سعی کنید به چهره اش نگاه کنید. اگر او لبخند بزند، می تواند فقط بازی کند. دکتر سوزین می گوید: “اما اگر او ناراضی به نظر برسد، ممکن است او را پنهان کند زیرا او احساس ناگهانی موجی از اطمینان می کند.” کودکان نوپا با بسیاری از احساسات جدید برخورد می کنند و همیشه نمی دانند چگونه آنها را بیان کنند. حرکت بعدی شما، یک معامله بزرگ را از آن انجام ندهید. شما ممکن است وسوسه شوید بگویید «اوه، خجالتی است»، برای اینکه عمه اش احساس خوبی داشته باشد، اما نباید رفتار بچه شما را در مقابل نشانه گذاری قرار داد. سعی کنید آنچه را که اتفاق می افتد توصیف کنید: “به نظر می رسد که شما کمی مطمئن هستید. بگذارید کمی وقت بگذارید و وقتی می خواهید به ما بپیوندید”. سپس با عمه سارا خوشحال باشید که نشان دهد که او سرگرم کننده است.

آنچه شما فکر می کنید این بدان معنی است: من نمی خواهم که شما در مورد آن بدانی)
چیزی که احتمالا به این معنی است: من در مورد چیزی که انجام دادم احساس بدی می کنم.

عدم وجود تماس چشم کودک شما همیشه نشانه ای از آن است که او تلاش می کند اب زیر کاه باشد. در کنار خجالت، او نیز شروع به مقابله با احساسات شرم و شرمندگی می کند – و این خوب است: یک مطالعه اخیر دانشگاه آیووا نشان داد که ۲ ساله که احساس بدی در مورد رفتار دارند، مشکلات رفتاری کمتری را بعد از آن داشتند

حرکت بعدی شما آرام باشید اگر به نظر می رسد بچه شما چیزی پنهان کرده است. فکر اول شما ممکن است به دنبال دنباله ای از خرده کوکی ها و یا برخی دیگر از فاجعه است، اما او ممکن است به سادگی ناراحت است که او بیش از برج بلوک خواهر او را زدم. آلن گرین، استاد کودکان در دانشکده پزشکی دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا می گوید: “در هر صورت، بهترین راه پاسخ دادن به آن این است که آن را مثبت نگه دارید.” اگر می دانید چه اتفاقی افتاده است، آن را بنویسید و به او بگویید دوباره این کار را انجام ندهید. اگر مطمئن نیستید، می گویید، “من می دانم چیزی اتفاق افتاده است و درست است – من دوستت دارم”، دکتر گرین می گوید. به این ترتیب، او به اندازه کافی احساس امنیت می کند و سعی نکنید همه چیز را از شما پنهان کند.
ما انسانها رفته رفته با آموزش و تحصیل و تجربه و یا با رسیدن با بالاترین درجه عمومی رشد مغزی و تکمیل فرایند تکامل به پیچیدگی در علم زبان بدن و تن گفتار خود دست پیدا مینماییم مهم ان است که از ابتدا این موارد را بدانیم و درک کنیم و نسبت به آن آگاهی پیدا کنیم باید اذعان کرد پدرو مادری که با زبان بدن خود آشنا نیست قطعا در آموزش ان به کودک و نوجوان خود هم دچار تردید و اشتباه است . البته باید اذعان کرد در فهم ارتباطات غیر کلامی فرزندان شما راه سخت و طولانی در پیش رو دارید.
مهمترین قسمت اول فرا گرفتن زبان بدن کودک و یا نوجوان شما است و دوم درک زبان بدن آنان ، قدم اول مطالعه و آموزش در این خصوص است که توصیه میکنم در کلاس زبان بدن کودکان لطفا و حتما شرکت فرمائید. یاد بگیرید که حتما و حتما و حتما از امروز به بعد برای رشد و تعالی خود و سپس فرزند دلبندتان یک جزئی نگر باشید تا کلی نگر به عبارت دیگر سعی کنید به دقت ببینید ببینید و بازهم با دقت ببینید انهم به صورتی که مخاطب شما متوجه آن نشود .
برخی افراد حسی هستند و با حس خود کودک و یا نوجوان خود را حس می کنند بیش از ظاهر حس خود را تقویت نموده اند که این مسئله بسیار بسیار خوب است شما باید یاد بگیرید که از تمامی احساسات و حواس خود به یک اندازه و در یک خط استفاده کنید بو بکشید ببینید و گوش دهید و حس کنید .
متاسفانه برخی والدین علائم غیر کلامی بسیاری را که در طول روز با ان روبرو می شوند را چون خیلی واضح و روشن نیست، نادیده گرفته و و همیشه می گویند کودک و نوجوانمان را درک نمی کنیم و نمی فهمیم اما کافی است کمی بیشتر چشمهای خود را باز کنیم و با باز شدن چشمها و سایر حواسمان دریچه ایی به لایه پنهان صورت کودک و نوجوان باز می گردد که بسیار هم شگفت انگیز و هیجان انگیز است.
در این مجموعه مقالات سعی خواهم نمود شما را با قسمتهایی زیبا جذاب و کاربردی از این مطالب آشنا کنم. شماباید به ادبیات و تفاسیر علم زبان بدن اشرافیت کامل داشته باشید و بتوانید هم بفهمید و هم تفسیر کننده قو هر رفتار و ابعاد مختلف و ریشه رفتارها را دریابید …. ادامه دارد
همیشه به یاد داشته باشید که : (( هیچ چیز و هیچ کس و هیچ رفتار و گفتار و کرداری آنگونه که به نظر می رسد نیست. کتاب زبان بدن ایرانی))اگر علا قه مند هستید در دوره های آموزش مشاور و یا مدرس کسب و کار و ارتباطات موثر و یا قصد دارید به پشت نقاب چهره ها نفوذ کنید اگر می خواهید واقعیت انسانها را بیشتر درک کنید و اگر علاقه مند هستید در سخنرانیها و مذاکره و تجارت و کسب و کارتان موفق تر ظاهر شوید لطفا کتاب زبان بدن ایرانی را مطالعه فرمائید و یا با ما در دوره های تخصصی زبان بدن همراه شوید.

No votes yet.
Please wait...
برچسب ها
به اشتراک بگذارید


دیدگاه کاربران

پاسخی بگذارید

ارسال دیدگاه جدید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *